Ga naar inhoud

extra/nieuwe hdd=+ performance


Aanbevolen berichten

Mijn ervaring is dat in de dagelijkse praktijk raid niet zo heel veel sneller is. Ik denk dat je meer snelheidstoename merkt als je bijvoorbeeld een western digital raptor 10.000 toeren schijf koopt, liefst de uitvoering van 74 gig, die is het snelst. Deze 10.000 toeren schijven heb ook een lage toegangstijd, voorwaarde voor deze schijven is echter wel dat je mobo s-ata moet ondersteunen (of je moet een pci-kaartje met daarop een s-ata controller kopen).
Link naar reactie
wat ook ervoor kan zorgen dat de nieuwe hardeschijf niet op de volle snelheid draaid (wat echt heel erg balen is), is als je twee harddisks of een flatcable hebt aangesloten en de ene (ik weet niet of dat perse de master hoeft te zijn) draait bijvoorbeeld op 4200 t/pm en heeft 2mb cache en de andere bijvoorbeeld 7200 t/pm en 8mb, dan draaien ze namelijk allebij op 4200 2mb... Of is er een manier om dit te voorkomen?
Link naar reactie
[quote:a7c63e8042="carlobernardini"]wat ook ervoor kan zorgen dat de nieuwe hardeschijf niet op de volle snelheid draaid (wat echt heel erg balen is), is als je twee harddisks of een flatcable hebt aangesloten en de ene (ik weet niet of dat perse de master hoeft te zijn) draait bijvoorbeeld op 4200 t/pm en heeft 2mb cache en de andere bijvoorbeeld 7200 t/pm en 8mb, dan draaien ze namelijk allebij op 4200 2mb... Of is er een manier om dit te voorkomen?[/quote:a7c63e8042] is het niet gewoon zo dat je die snellere op Master zet, dat het dan is opgelost?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...