Ga naar inhoud

Geheugen vraagje


Aanbevolen berichten

Hey allemaal, ik ben van plan om in mijn PC dit geheugen setje te plaatsen: Twinmos 1GB DDR400 cl2.5 Dual Channel kit . Maar nu heb ik een vraagje: Er zit nu 2x 256 mb Corsair Dual Channel geheugen in. Kan ik dit zonder problemen erin plaatsen of moet dan de pc geformateerd worden? Alvast bedankt! Remon :) P.S: Ik heb een Asus P4P800 moederbord met 2,6 Ghz Pentium
Link naar reactie
Bij het wisselen van geheugenmodules hoef je verder niks aan de software te doen. Eenvoudig de nieuwe bankjes plaatsen op dezelfde plek als de oude (je moet wel, meer plek heb je geloof ik niet ;-)) en opnieuw opstarten :) Let wel ff op dat eea correct herkent wordt door het BIOS. Laat memtest86 eens een halfuurtje draaien, weet je meteen of de nieuwe modules goed zijn. Weet je zeker dat je OS 1 GB RAM aan kan? Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:517bf03d3e="remon12"]*edit: Zoveel scheelt het niet, of ik nou 2x 512 mb koop van Twinmos, of 2x 256 van corsair.. dat scheelt maar 20 euro ofzo[/quote:517bf03d3e] Waarschijnlijk draait die van corsair op strakke latency's en die twinmos op minder goede latency's, aan die extra strakke latency's heb je overigens niks als je nu geheugen hebt wat die latency's niet aankan.
Link naar reactie
[quote:4a47852f4c="jayday"]Dat Twinmoss draait op CL 2.5, lijkt mij sterk dat dat Corsair op Cl 2.0 loopt voor die 20 euro meer.. :wink: Je betaalt dus voor de naam en natuurlijk een stukje kwaliteit! Al heb je bij Twinmoss 2 * 512 en bij Corsair 2 * 256.[/quote:4a47852f4c] Je betaalt idd voor de naam en voor de kwaliteit, maar 2*256 is in dit geval bijna net zo duur als 2*512, het verschil is dus groot. (als je de hoeveelheden mee vergelijkt) Dus lijkt het me dat de TS cl2.0 geheugen heeft uitgezocht, (het kan natuurlijk ook iets anders zijn als cas, het kan ook nog ras oid zijn wat sneller is)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...