Ga naar inhoud

krom pootje P4 2.4


Aanbevolen berichten

Hallo, Omdat mijn pc extreem vol stof zat wilde ik hem schoonmaken. Bij het losmaken van de cpukoeler trok ik de cpu uit zijn socket (????) dit snap ik niet, want de vergrendeling zat er nog op. maar goed, ik dacht dat ik het koelblok van de cpu trok dus ik gaf hem een zet terug. alles weer gemonteerd en TADA!! NIKS Doet het. Toen pas kwam ik erachter dat die cpu helemaal uit zijn socket lag met 3 kromme pootjes. Ik zal jullie het gevloek besparen maar blij was ik niet. Na wat mieren met een naald heb ik de pootjes enigszins recht gekregen en de cpu weer in de socket geplaatst (ging wel stroef) Alles werkt wel weer. Nu is mijn vraag, hoe controleer ik of ECHT alles werkt en kan ik er vanuit gaan dat als de temperatuur goed blijft, hij gewoon weer prima zit ?? de temp (gemeten met cpucool 7.30) was voor de schoonmaak zo rond de 50graden en is nu (schommelend) zo'n 44 graden (p4 2.4@2.8) Sander
Link naar reactie
Oh wat baal ik ervan maar goed. Met al dit soort testjes kan ik hem inderdaad stressen maar dat deed ik voorheen ook nooit dus ik weet niet hoe hij hoort te reageren. Wat ik bedoelde is hoe kan ik testen of die 3 pootjes weer goed zitten? of is het zo dat ie dan gewoon niks meer gedaan zou hebben.. Ik heb net even GTA Vice City gespeeld en hij werd net 50 graden en zakte weer terug naar 44. (10 minuutjes klooien met Gta) Alle functionaliteit is er dus wel dacht ik zo?
Link naar reactie
[quote:f51904b870="sander16v"]Oh wat baal ik ervan maar goed. Met al dit soort testjes kan ik hem inderdaad stressen maar dat deed ik voorheen ook nooit dus ik weet niet hoe hij hoort te reageren. Wat ik bedoelde is hoe kan ik testen of die 3 pootjes weer goed zitten? of is het zo dat ie dan gewoon niks meer gedaan zou hebben.. Ik heb net even GTA Vice City gespeeld en hij werd net 50 graden en zakte weer terug naar 44. (10 minuutjes klooien met Gta) Alle functionaliteit is er dus wel dacht ik zo?[/quote:f51904b870]Mijn gok: Als er een pootje geen contact maakt doet je CPU het ook niet; dat pootje zit er niet voor niks aan.
Link naar reactie
[quote:a8173f91ce="sander16v"]ik kan het verschil niet merken ik laat straks wel een benchmark lopen. btw, temp zakt zelfs naar 42 graden, er moet toch IETS goed gegaan zijn de overclock naar 2.95 gaat ook zelfs nog goed. ik wacht het wel af.[/quote:a8173f91ce]Mee eens met pcguy: Als je het verschil niet merkt, ga dan niet jezelf op de zenuwen werken door benches te draaien. Wees nu gewoon blij met je 'overwinning'.
Link naar reactie
ik had het ook :( trok mijn koelblok los maar de pasta was denk zo hard geworde dat hij de cpu eruit trok terwijl hij vergrendeld was :-? maar goed ik hem terug gestopt en hij deed het weer ik heel blij natuurlijk maar na een maand deed die ineens nix meer niet om je bang te maken ofzo hoor :roll: maar alleen een waarschuwing :wink:
Link naar reactie
Ik had precies hetzelfde, alleen was mij mij de processor overleden. Ging ook om een P4 2,4. Het mobo was ook overleden. Wel vreemd eigenlijk, een processor zou helemaal vergrendeld moeten zijn met die hefboom. Waarschijnlijk is de hefboom door mijn computerleverancier destijds niet goed vastgezet. Hoe zou het anders verkeerd moeten zijn gegaan? :roll: Overigens, mijn processor was overleden omdat de pootjes simpelweg afgebroken waren. Ik begrijp trouwens niet waarover jullie je allemaal drukmaken. Als de pootjes er nog aan zitten, dan is er niets aan de hand. De pootjes dienen alleen als verbinding. Als ze er nog aan zitten is er dus nog verbinding. :wink:
Link naar reactie
Beetje vreemd dat hier zo'n na-discussie over is losgebarsten. Hij deed het toch weer? Het lijkt net alsof bij enkelen de gedachte heerst van: "Zo'n ding heeft zoveel pootjes, hij kan er best eentje missen, en dan loopt hij hooguit een beetje mank." :D :D Zoals die bekende duizendpoot met één houten pootje. Geloof me, als er maar iets aan mankeert, loopt ie helemaal niet meer. Ook niet een klein beetje "mank". Accepteer nou maar dat je gewoon domme mazzel hebt.
Link naar reactie
[quote:e69424390c="J. de Boer"]Geloof me, als er maar iets aan mankeert, loopt ie helemaal niet meer. Ook niet een klein beetje "mank".[/quote:e69424390c] Als er iets mee is kan het best zijn dat hij nog een beetje wil lopen, heb ik ook gehad. Lag alleen niet aan de pootjes. :wink: [quote:e69424390c]Accepteer nou maar dat je gewoon domme mazzel hebt.[/quote:e69424390c] Daar ben ik het wel mee eens. :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...