Ga naar inhoud

overklok vragen...


Aanbevolen berichten

Hoi, ik wil mun pc overklokken om m wat sneller te maken (3dmark enzo).. Khoef alleen de FSB naar 200 te zetten.. (hmm , kan ik bijv ook 210 doen? dan heb ik ongeveer 2500 mhz :D :D :D ).. 210/35 volgens mij kweet ook niet. Maar ik wil mijn VGA niet beschadigen. (CPU ook niet) Moet ik de AGP voltage dan op 1.5 zetten? ipv Auto? en hoe zit het met de cpu? zou die 210 fsb halen? of kan ik dat beter niet doen? kheb n 2500 barton alvast bedankt...
Link naar reactie
risico's : je klokt je pci en agp snelheid mee gevolg: ati kaartjes worden vaak vrij snel onstabiel, nvidia niet agp voltage verhogen: alleen als je instabiel bent en je weet dat het niet een ander onderdeel is dat dit veroorzaakt ;) Risico word groter naarmate je hoger boven je devider zit 210 is een vrij laag risico omdat je pci maar op 35 mhz loopt (ipv normaal 33) Vroeger werd gezegd dat onder de 39mhz het wel stabiel bleef. Maarja garanties geven we niet he ;) Je hdd kan ook errors gaan geven. Onderdelen zullen niet spontaan stuk gaan als de boel stabiel loopt. En nou niet te veel gaan mutsen... Of je doet het gewoon en dan heb je 20 fsb winst en 110mhz... Of je doet het niet en je bent iets minder snel... niet dat je die 110 mhz namelijk echt gaat merken :P
Link naar reactie
Omdat je zo'n geweldig Overklokbord hebt :P Kun je moeilijk spelen met diverse FSB's, omdat Hij geen lock heeft. Je barton moet in bijna ieder geval wel op 200 kunnen, dan moeten de dividers ook weer recht te breien zijn. als je naar 210 gaat moet je goed kijken naar andere zut enzo. AGP voltage moet opgehoogd worden als het signaal te zwak wordt. Gelukkig heb je een NVidia. OMG laat.
Link naar reactie
Ik dacht dat je al op 200fsb had gedraait :-? 200 fsb is geen probleem aangezien de pci/agp lock van de kt600 daar goed voor is. gewoon 6/2/1 (200fsb/66agp/33pci) Als je pc onstabiel is je voltage wat verhogen van je cpu. De rest van je pc zou geen problemen moeten geven 200x11 = 2200 mhz oftewel xp3200 210x11 = 2310 mhz ..... dus hoe kom je bij die 2500 mhz? want zover ga je niet komen namelijk ;)
Link naar reactie
Mijn p4 mobo heeft ook pci/agp lock. (intel 875p chipset) Voordeel heirvan is dus dat je de processor en geheugenbus kunt verhogen zonder dat pci en agp meegaan. Omdat vroegere chipsets dit moesten missen werd je overclock nooit hoog omdat je videokaart of geluidskaart ofzo moeilijk gingen doen. [Edit] Zo beter Interficior?? :wink:
Link naar reactie
Overclocken... we kunnen er veel of weinig over zeggen maar je moet er zelf achter komen hoe ver je komt. Wat je CPU overclocken betreft: Telkens in kleine stappen de FSB verhogen, anders kom je er nooit achter wat de maximale overclock is. Wanneer je moederbord niet over een PCI Lock beschikt kan dit problemen opleveren, aangezien je de PCI Bus dan ook mee overclockt. Dit is eigenlijk niet echt direct gevaarlijk voor je PCI kaarten maar je systeem wordt gewoon onstabiel. Je kan ook je CPU "unlocken" waardoor je de Multiplier kan veranderen, wat ook weer voor een hogere overclock zorgt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...