Ga naar inhoud

airflow in gevaar?


Aanbevolen berichten

airflow in gevaar? ik heb de aerocool AEROENGINE JR. http://www.aerocool.com.tw/aerocool-files-v3/case/aeroengine/aeroengine.htm ik heb twee 120 fans een voor en een achter. de voorste blaast lucht naar binnen en de achterste weer naar buiten twee op mijn psu en de Arctic ATI Silencer 1 op mijn videokaart en nog een benedenop mijn sidepanel binnenkort wil ik er een bovenin de kast een plaatsen nu weet ik niet of mijn "airflow" op deze manier wel goed is
Link naar reactie
dat gat is geen probleem ik gebruik eerst een oude compac bovenkant. deze heeft dezelfde maat als mijn Aerocool AEROENGINE JR. dus eerst kijken of het werkt en dan op mijn Aerocool bovenkant uitvoeren. :D mijn temps zijn niet echt goed :( 75 graden cpu 50 graden kast kamer temp rond de 20 a 23 graden mijn systeem is: amd 3500+@2.8ghz :P 1gb consair wester digital 200gb s-ata 400watt voeding van be Quiet MSI NEO2 FIR hauppauge wintv 250 Zalman CNPS7000B-Cu Koper (cpu cooler)
Link naar reactie
Ik vind het wel veel hoor, mijn P4 draai idle 36 graden, stressed niet meer dan 43, met 1 extra casefan naast die van de voeding. En er zit ook een radeon 9800pro in die niet heel koud blijft en 2 hdd's die ook goed warm worden. [Edit] En als ik hem oc, dan scheelt dat met vcore verhoging maar een graad of 2-3.
Link naar reactie
mijn temps zijn: AMD 3500+@2.8ghz cpu stressed = zo`n 75 cpu idle = zo`n 50 kast stressed = zo`n 50 kast idle = 30 a 35 AMD 3500+@2.2ghz cpu stressed = zo`n 45 cpu idle = zo`n 30 kast stressed = zo`n 30 kast idle = zo`n 20 maar bij mijn OC loop mijn systeem wel stabiel maar hij word veel en veel te warm. ik heb nu geen geld voor water cooling :( (dat zou ook zonde van mijn kast)
Link naar reactie
Zou je niet eens wat minder hoog overclocken? Je bent volgens mij nu de levensjaren van je cpu flink aan het verkorten... (correct me if i'm wrong...) Als ik overclock om benches en persoonlijke recordjes te halen tolereer ik bij mezelf wel hoge temps maar bij normaal gebruik draai een stuk trager binnen redelijke grenzen.... draai trouwens eens pifast: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=128965
Link naar reactie
[quote:e72fdb49de="laurensbot333"]de levensduur hangt toch af van de tempratuur? en die OC scheelt heel veel in de prestaties van mijn computer. heb hem ook op 3ghz gekregen maar dan word ie 95 graden en dan klapt ie uit.[/quote:e72fdb49de] okay... uhm..... tempratuur = hoog dus levensduur = kort... snap niet of je het allemaal begrijpt maaruh veel succes verder een sloopze :-?
Link naar reactie
[quote:8d57c73395="laurensbot333"]mijn temps zijn: AMD 3500+@2.8ghz cpu stressed = zo`n 75 cpu idle = zo`n 50 kast stressed = zo`n 50 kast idle = 30 a 35 AMD 3500+@2.2ghz cpu stressed = zo`n 45 cpu idle = zo`n 30 kast stressed = zo`n 30 kast idle = zo`n 20 [/quote:8d57c73395] Kijk, daar hebben we wat aan. De airflow e.d. is goed, kijk maar naar je temps @2.2 ghz. Ik denk dat je CPU cooler gewoon al die warmte door OC niet aan kan. Zeker een hoge Vcore :P Door overklokken kan je cpu minder lang mee gaan, maar dan hebben we het over een verkorting van een paar jaar op de 25 jaar oid (dit wordt tenminste vaak gezegd, kan nog niet echt getest worden :P )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...