Ga naar inhoud

Zowel HD als cd-recorder op één IDE mogelijk?


Aanbevolen berichten

Even correctie: dat kan wel zijn, maar uiteindelijk heeft de jumpersetting een hogere prioriteit boven de zogenaamde CS (Cable Select) optie, dus het uiteinde van je IDE kan dus ook slave worden als je daar het betreffende apparaat op slave zet en het andere wordt dus master. Persoonlijk zou ik op de CD-writer op de tweede IDE-poort aansluiten op master zodat ze verschillende irq-aanroepen hebben en het branden vlotter gaat (minder onderbrekingen omdat data lezen en data schrijven niet gelijktijdig over 1 IDE kabel moet).
Link naar reactie
Als ik een pc in elkaar zet, dan zet ik de (dvd) brander op de secondaire IDE controller en de HD en de cd/dvd rom op de primaire IDE controller. De master(s) zet ik op het eind van de kabel en de slave(s) op de middelste connector en zo jumper ik ze ook. Zo kan je probleemloos on-the-fly branden, maar ook backuppen van de hd. Nooit geen problemen dan en voor de snelheid maakt het niets uit.
Link naar reactie
[quote:703448df39="AswinW"]Zo las ik het eruit, dat het sneller zou gaan. (minder onderbrekingen)[/quote:703448df39] Het gaat hier om dat je de data-read en data-write over verschillende IDE-kabels laat lopen ipv shared over 1 kabel en dat is iets anders dan hoe je master en slave instelt (met jumpers of via CS). Normaal gezien is het inderdaad beter om HD en CD-writer op verschillende IDE-kanalen aan te sluiten, maar dit heeft dus niets te maken met master/slave configuratie.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...