Ga naar inhoud

Voedings verschil Pentium 4 / AMD ?


Aanbevolen berichten

Snel vraagje, op een goedkope kast die ik net heb gekocht staat op de voeding een klein stikkertje met P4 erop. Nu wil ik in die kast een AMD systeempje gaan inbouwen met een Sempron of Athlon 2600, maar ik vraag me af of die voeding alleen voor pentium 4 geschikt is, kan dat zijn? Waar staat dat stikkertje dan voor?
Link naar reactie
Beetje nutteloze opmerking. Ik zie je probleem niet helemaal. Kennelijk snap je het niet. Die sticker zit erop omdat er zo'n extra 12 volt aansluiting bij zit, die, jawel, in eerste instantie speciaal voor de p4 ontwikkeld is. [Edit] Of doe je het voor je aantal posts? Je schijnt daar nogal op te kicken als ik je sig zo zie.
Link naar reactie
[quote:43d527dbd0="Comp-Freak"][Edit] Of doe je het voor je aantal posts? Je schijnt daar nogal op te kicken als ik je sig zo zie.[/quote:43d527dbd0] :lol: , idd is een beetje een nutteloze toevoeging aan je sig imho ( wist zelf niet eens waar ik stond :lol: ) [quote:43d527dbd0="jayday"]Een slechte voeding kan wel degelijk gevolgen hebben, het kan andere onderdelen "meenemen" zo sloopt ie je andere onderdelen ook, er zijn al een aantal topics over dit onderwerp meen ik.[/quote:43d527dbd0] en in al die onderwerpen komt ook naar voren dat het in principe de boel niet kan schaden, maar alleen kan zorgen voor een vastlopend of instabiel systeem. het is echt niet zo dat als je HD te weinig V krijgt hij binnen de kortste keren kapot gaat.
Link naar reactie
[quote:6ad8d980cd="pcguy"][quote:6ad8d980cd="turbulence"]het is echt niet zo dat als je HD te weinig V krijgt hij binnen de kortste keren kapot gaat.[/quote:6ad8d980cd] Maar bij teveel wel. :lol: Sommige mensen hebben het wel meegemaakt dat door een voeding iets kapot ging, pb Hans.Vosman eens.[/quote:6ad8d980cd] zelf ook wel van dichtbij meegemaakt dat de voeding mobo e.d kapotblaasde, dit kwam gewoon doordat ie alles overvolte en er veel te veel spanning op de componenten kwam te staan. deze voeding was zeker niet slecht ( CWT) maar blies wel mooi de handel op. dit kwam echter voor falen van een weerstand ergens, en niet doordat ie het niet kon trekken
Link naar reactie
Nee, ik doe het niet voor het aantal posts, ik post meestal alleen als ik denk dat het een nuttige bijdrage levert. De reden van die post was meer dat ik de onterechte populariteit (onder de noobs vooral) van P4 zat ben. -Zo belangrijk vindt ik die posts ook weer niet; ik heb mijn stand al een tijd lang niet geupdate. :lol: -
Link naar reactie
[quote:d530eb947d="YoupY"]De 12V stekker is idd de reden waarom er P4 geschikt op staat, maar ook AMD maakt er tegenwoordig gebruik van. 't belangrijkste waar je nog steeds bij de aanschaf van een voeding op moet letten zijn de amps op de diverse lijnen. Dit is echter weer afhankelijk van welk mobo je gebruikt[/quote:d530eb947d] Klopt, ben dit alleen nog maar tegenkomen op Socket A mobo's van PC Chips maar dr komen er vast nog wel meer... :)
Link naar reactie
[quote:6aa16105b1="sdh"][quote:6aa16105b1="YoupY"]De 12V stekker is idd de reden waarom er P4 geschikt op staat, maar ook AMD maakt er tegenwoordig gebruik van. 't belangrijkste waar je nog steeds bij de aanschaf van een voeding op moet letten zijn de amps op de diverse lijnen. Dit is echter weer afhankelijk van welk mobo je gebruikt[/quote:6aa16105b1] Klopt, ben dit alleen nog maar tegenkomen op Socket A mobo's van PC Chips maar dr komen er vast nog wel meer... :)[/quote:6aa16105b1] Zitten ook op alle Athlon 64 borden hoor. :wink:
Link naar reactie
[quote:5ca87a6a3b="pcguy"][quote:5ca87a6a3b="sdh"][quote:5ca87a6a3b="YoupY"]De 12V stekker is idd de reden waarom er P4 geschikt op staat, maar ook AMD maakt er tegenwoordig gebruik van. 't belangrijkste waar je nog steeds bij de aanschaf van een voeding op moet letten zijn de amps op de diverse lijnen. Dit is echter weer afhankelijk van welk mobo je gebruikt[/quote:5ca87a6a3b] Klopt, ben dit alleen nog maar tegenkomen op Socket A mobo's van PC Chips maar dr komen er vast nog wel meer... :)[/quote:5ca87a6a3b] Zitten ook op alle Athlon 64 borden hoor. :wink:[/quote:5ca87a6a3b] Haha kan wel, kheb nog nooit een Athlon64 systeem gebouwd... :lol: :oops:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...