Ga naar inhoud

problemen met drie reepjes ddr.


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb vorige week een 3de reepje ddr gekocht. Toen ik hem er een paar dagen erna inplaatste wou mijn pc niet meer opstarten. Hij bleef hangen bij de mem. test, daar waar normaal de pc het geheugen gaat tellen. In eerste instantie dag ik dat het nieuwe reepje kapot was dus die ben ik gaan ruilen, maar na vervanging deed hij het nog steeds niet. Nu blijkt dat het te maken heeft met mijn overgeclock systeem, zet ik nml de fsb terug naar 166 dan loopt ie wel met drie reepjes. Ik heb alle combinaties geprobeerd, het komt er op neer dat hij niet wil werken als er drie reepjes in zitten; 2x256 en een van 512. Welke maakt niet uit. Nu las ik net het topic van biomass en vermoed dat ik het ook in die hoek moet zoeken. Maar ik weet niet hoe. Ik heb de vdimm al verhoogd van 2.6 naar 2.7, het heeft toen even gelopen maar na een reboot bleef hij weer hangen. Verder heb ik nog niet gedaan, alles staat op standaard in het bios, alleen de fsb verhoogd naar 200mhz. Zou me iemand willen uitleggen wat ik proberen kan?
Link naar reactie
Ik vrees dat je opties beperkt zijn: a) alles standaard laten lopen met 1GB geheugen b) de nieuwe module niet gebruiken en oude OC waardes instellen c) 768MB installeren en opnieuw opbouwen OC OC-en is nu eenmaal geen exacte wetenschap en 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst'... :lol: Ik hoop wel dat je je realiseert dat je de DIMMetjes buiten specs aan het gebruiken bent en dat je daardoor problemen over jezelf (of beter: je systeem) afroept. Dit soort micro-electronica is erg gevoelig en dus snel stuk te krijgen... Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:a562999231="M.V. Wesstein"]Ik vrees dat je opties beperkt zijn: a) alles standaard laten lopen met 1GB geheugen b) de nieuwe module niet gebruiken en oude OC waardes instellen c) 768MB installeren en opnieuw opbouwen OC OC-en is nu eenmaal geen exacte wetenschap en 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst'... :lol: Ik hoop wel dat je je realiseert dat je de DIMMetjes buiten specs aan het gebruiken bent en dat je daardoor problemen over jezelf (of beter: je systeem) afroept. Dit soort micro-electronica is erg gevoelig en dus snel stuk te krijgen... Groet, M.V. Wesstein[/quote:a562999231] Buiten specs aan het gebruiken?? Dat wist ik niet, buiten welke specs dan?
Link naar reactie
[quote:add6bee1d8="xiliduur"][quote:add6bee1d8="M.V. Wesstein"]Ik vrees dat je opties beperkt zijn: a) alles standaard laten lopen met 1GB geheugen b) de nieuwe module niet gebruiken en oude OC waardes instellen c) 768MB installeren en opnieuw opbouwen OC OC-en is nu eenmaal geen exacte wetenschap en 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst'... :lol: Ik hoop wel dat je je realiseert dat je de DIMMetjes buiten specs aan het gebruiken bent en dat je daardoor problemen over jezelf (of beter: je systeem) afroept. Dit soort micro-electronica is erg gevoelig en dus snel stuk te krijgen... Groet, M.V. Wesstein[/quote:add6bee1d8] Buiten specs aan het gebruiken?? Dat wist ik niet, buiten welke specs dan?[/quote:add6bee1d8] :lol: het is gewoon pc3200, dus sneller als van fabriek af draait ie niet. over dat ze dan sneller kapot gaan, kom op zeg, tegen die tijd dat ie echt kapot gaat omdat je wat overgeclocked hebt dan zijn we jaren verder. het zijn allemaal infineon reepjes maak ik uit je signature op. dus daar moet het probleem niet zitten. heb je de timings van je mem ook aangepast? als je 2 reepjes uit dezelfde batch hebt dan is dit vaak niet een probleem, druk je er tijden later een andere bij, dan kan dit problemen opleveren. probeer eens de timings op ''by speed'' of ''default'' te zetten in je bios.
Link naar reactie
Ja het zijn alledrie infinion reepjes, al geeft everest nu aan dat het nieuwe 512 reepje van samsung is. Komen die reepjes allemaal uit de zelfde bakker? Die pc boer verzekerde me nml dat het een infinion reepje was. mijn bios geeft me drie opties, agressive, optimal of bij user. Klopt het hoe lager de timings hoe beter (veiliger) voor OC'en? Dacht dat ooit een gelezen te hebben?
Link naar reactie
[quote:59d8f16474="xiliduur"]Ja het zijn alledrie infinion reepjes, al geeft everest nu aan dat het nieuwe 512 reepje van samsung is. Komen die reepjes allemaal uit de zelfde bakker? Die pc boer verzekerde me nml dat het een infinion reepje was. mijn bios geeft me drie opties, agressive, optimal of bij user. Klopt het hoe lager de timings hoe beter (veiliger) voor OC'en? Dacht dat ooit een gelezen te hebben?[/quote:59d8f16474] infineon gebruikt ook wel eens chips van andere makers geloof ik ( niet helemaal 100% zeker, maar dacht het wel) het beste kan je even op de reepjes kijken, en zien wat er op de chipjes staat. Samsung is wel A-kwaliteit, dus bedonderd ben je niet, echter kan het wel zijn dat het niet helemaal lekker samenwerkt met je oude reepjes. hoe lager de timings, hoe sneller je mem probeert te communiceren. via trial and error kom je er vanzelf achter wat de optimale timing is voor je mem. ik zou het eerst even op ''optimal'' zetten, en dan kijken of ie het extra reepje wel pakt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...