Ga naar inhoud

Dual Mode geheugen


Aanbevolen berichten

Hallo! Ik heb een Asus A7N8X Deluxe MB met daarop een Corsair reepje van 512 MB (333Mhz). Het bord loopt op 166 Mhz. Ik overweeg om dual memory te installeren. Is dit (1) de moeite waard en kan ik (2) er gewoon een zelfde (333 Mhz) reepje bijzetten?? Of moet dit per se een identiek paar zijn??? Ook specificeert het instructie boekje 400 Mhz voor dual operation, terwijl de bios ten tijde van aanschaf niet verder ging dan 166 FSB. Vriendelijke groeten, Henk
Link naar reactie
[quote:acba2666f6="Belsat"]Dat is natuurlijk zo, maar ik dacht met dual channel RAM twee vliegen in een klap te slaan... Ciao, Henk[/quote:acba2666f6] en die 2e vlieg is? ( er vanuit gaand dat de 1e het meer ruimte hebben om op je mem te schrijven/lezen) bij normaal pc gebruik doet dualchannel weinig aan je overall systeemperformance. bij overclocken/benchmarken maakt het wel weer wat uit qua mb/s, maar dit zal je echt niet merken bij het spelen van een spelletje of iets anders. voor de nieuwere spellen die deze tijden uitkomen is 1024 mb echt een pre vind ik persoonlijk. echter als je niet altijd de nieuwste spellen speelt dan is 1024 imho nog niet echt nodig, en kan 512mb ook wel zonder problemen. als je zeker weet dat je altijd aan de max zit van je geheugengrootte ( kun je zelf ook controleren, door CTRL+ALT+DEL in te drukken, en dan bij taakbeheer kijken wat je geheugengebruik is tijdens het draaien van je programmas) dan is een extra latje erbij aan te raden. zit je niet echt tegen het maximum aan, dan zou ik je geld nog maar mooi besparen, want je pc wordt er echt niet sneller van
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...