Ga naar inhoud

OC'en van 2500+ , trouble


Aanbevolen berichten

Hej ik had laatst men 2500+ geOC'd naar 2200 mhz(11x200) , toen ik hem daarna weer op standaard had gezet deed mijn harde schijf vaag. Windows startte niet meer op ik kreeg deze error: registry_error (0x00000051) nou heb ik em geformat en weer winxp (sp2) geinstald, zou ik hem weer over kunne klokke? alvast bedankt.. edit: HD: WesternDigital WD1200JB
Link naar reactie
[quote:6fc45cbf0e="arthuurtje"]Hej ik had laatst men 2500+ geOC'd naar 2200 mhz(11x200) , toen ik hem daarna weer op standaard had gezet deed mijn harde schijf vaag. Windows startte niet meer op ik kreeg deze error: registry_error (0x00000051) nou heb ik em geformat en weer winxp (sp2) geinstald, zou ik hem weer over kunne klokke? alvast bedankt.. edit: HD: WesternDigital WD1200JB[/quote:6fc45cbf0e]Jep dat kan. Het probleem is de VCore zo te zien. Die staat te laag. Probeer hem is te verhogen met 0,05 Volt. Greetz
Link naar reactie
Je kan hem hoger zetten, geef echter niet teveel want dan kan hij doorbranden. (2 volt is wel te doen, echter niet aan te raden om hem daar veel op te laten draaien, krijg je hogere elektronenmigratie) Maar als je hem gewoon in stapjes verhoogt en zorgt dat de temp niet te hoog word dan is het goed. Gewoon steeds als hij nog instabiel is 1 of 2 stapjes (stapje = 0.05) omhoog.
Link naar reactie
[quote:1127e64ee1="arthuurtje"]kheb een asus a7v8x-x btw:D[/quote:1127e64ee1] Dit is je probleem. Die plank kan helemaal geen 200fsb aan... omdat je pci & agp snelheid dan omhoog gaat, je pci is ook je hardeschijf en die kan die hogere snelheid niet aan en zo krijg je datacoruptie zodat je hardeschijf crasht. Dus als je 200 fsb wil lopen moet je een NForce 2 kopen. Jij hebt een kt400 chipset waarbij de hoogste instelling zonder je agp/pci te verhogen 166fsb is. Alles wat je er hoog boven zit is kans tot crashes etc Je vcore hoeft er dus helemaal niks mee te maken hebben dat je crasht...
Link naar reactie
[quote:47753bfadb="Vandread"][quote:47753bfadb="arthuurtje"]kheb een asus a7v8x-x btw:D[/quote:47753bfadb] Dit is je probleem. Die plank kan helemaal geen 200fsb aan... omdat je pci & agp snelheid dan omhoog gaat, je pci is ook je hardeschijf en die kan die hogere snelheid niet aan en zo krijg je datacoruptie zodat je hardeschijf crasht. Dus als je 200 fsb wil lopen moet je een NForce 2 kopen. Jij hebt een kt400 chipset waarbij de hoogste instelling zonder je agp/pci te verhogen 166fsb is. Alles wat je er hoog boven zit is kans tot crashes etc[/quote:47753bfadb]Ohja da klopt Je kan beter een KT600 kopen voor dat geld. Heb je meteen S-ATA enzo :)
Link naar reactie
[quote:5bb0a5e0a7="pcguy"]Verrek ja dat is waar die heeft zo'n gare via chip. [/quote:5bb0a5e0a7] jaja je moet overal aan denken he... [quote:5bb0a5e0a7="pcguy"] Ander bordje halen kost kleine 70 euro, heb je een abit nf-7 zonder sata. [/quote:5bb0a5e0a7] is lastig te krijgen trouwens, uit productie nieuwe model de nf7-sg = BRAK voor overclocken DFI nf2 infinity is misschien, zit alles op en aan...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...