Ga naar inhoud

welk geheugen? [shuttle an50r]


Aanbevolen berichten

Dane-elec 512MB 400Mhz 99 euro Kingston 512 Mb DDR1 400 PC-3200 96 euro Corsair DDR SDRAM 512 MB 400 MHz 90 euro Zal dit veel uitmaken? Gewoon de goedkoopste nemen? (Deze prijzen kunnen lager, dat weet ik maar dit zijn winkelprijzen in mijn woonplaats, met verzendkosten erbij is het verschil met internetwinkels minimaal)
Link naar reactie
[quote:edf5686b19="bronnie3"]Dane-elec 512MB 400Mhz 99 euro Kingston 512 Mb DDR1 400 PC-3200 96 euro Corsair DDR SDRAM 512 MB 400 MHz 90 euro Zal dit veel uitmaken? Gewoon de goedkoopste nemen? (Deze prijzen kunnen lager, dat weet ik maar dit zijn winkelprijzen in mijn woonplaats, met verzendkosten erbij is het verschil met internetwinkels minimaal)[/quote:edf5686b19]Als je niet wilt overklokken inderdaad gewoon de goedkoopste nemen. De latencies enzo die hoger merk je ok niks van.
Link naar reactie
Een beetje opvoeren wil ik wel proberen. Ik heb een AMD 64 3000+ deze moet toch wel iets harder kunnen lopen? Ik heb zelf alleen ervaring met Dane-elec, maar Corsair en Kingston zijn in principe toch "grotere" namen in geheugenland? De boel ligt overigens nog los in de doos ik moet het nog inbouwen.
Link naar reactie
Ja dat is leuk heb ik nog een merk erbij! :) Ik kon al niet kiezen! Ik ben natuurlijk ook aan het zoeken geweest en het valt op dat veel mensen voor de dure merken vallen. Ik vind de prijsverschillen nogal groot. Zo kun je OEM 512MB 400MHz krijgen voor ruim 70 euro maar voor wat lagere latencies betaal je gewoon het dubbele (of meer) Ik vraag me af of je dit gaat merken. Echt merken bedoel ik dus niet 2% sneller. Blijft de vraag staan of er wezenlijk verschil is tussen Dane-elec, Corsair of Kingston met de standaard versie 400MHz 512MB Dit in combinatie met het Shuttle mobo en de AMD 64 edit; foutje; merk verbeterd
Link naar reactie
[quote:95537f47ff="bronnie3"]Ja dat is leuk heb ik nog een merk erbij! :) Ik kon al niet kiezen! Ik ben natuurlijk ook aan het zoeken geweest en het valt op dat veel mensen voor de dure merken vallen. Ik vind de prijsverschillen nogal groot. Zo kun je OEM 512MB 400MHz krijgen voor ruim 70 euro maar voor wat lagere latencies betaal je gewoon het dubbele (of meer) Ik vraag me af of je dit gaat merken. Echt merken bedoel ik dus niet 2% sneller. Blijft de vraag staan of er wezenlijk verschil is tussen Dane-elec, Crutial of Kingston met de standaard versie 400MHz 512MB Dit in combinatie met het Shuttle mobo en de AMD 64[/quote:95537f47ff]Nee, je merkt die verschillen van latencies alleen in benchmarks. :) Die mensen betalen ook vooral zoveel meer omdat dat geheugen meer overklokpotentie heeft.
Link naar reactie
Aan de hand van dit verhaal heb ik op een andere PC een zitten rommelen met de timing van het geheugen in de BIOS. Op een Asus A7N8X mobo met een AMD 2600+ heb ik met standaard Dane-elec pc3200 de "snelste" instelling gebruikt 2-2-2-5. Ik merk weinig verschil. Waar zou ik dit moeten merken/meten? En waarom zou ik het dubbele uitgeven voor geheugen als dit Dane-elec deze instellingen ook aan kan? Moet dit volledig worden gezocht in het beter overklokken? Zo wordt dat overklokken wel een dure hobby! Kun je niet beter gewoon een betere processor kopen. Voor twee reepje 512 MB DDR 3200 kan het al meer dan 100 euro schelen. Dat is de helft van wat ik voor mobo en amd 64 heb betaald! En als het gaat om de mooie heatspreaders op het geheugen, die kan je ook los kopen voor 8 euro!
Link naar reactie
Heatspreaders kan je er meestal ook weer als eerste afrossen, omdat ze de warmte tegenhouden. Maarja, overklokken is nu eenmaal dure hobby. Maar in de extreme gevallen kan je geen snellere CPU meer kopen hoor :P DIe mensen willen gewoon het hardst gaan dus kopen ze high end systeem + PhaseChange en dan gaan ze overklokken
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...