Ga naar inhoud

Sinds wanneer zweet de South Bridge?


Aanbevolen berichten

Hi, Tijdens het spelen van doom3 met dolby 5.1 geluid (onboard) kreeg ik vanmiddag opeens krakend geluid. Toen heb ik doom3 opnieuw opgestart en na een minuutje gamen was het geluid helemaal weg. Nou heb ik al eens gehoord dat als de nForce 2 MCP-T chip te warm wordt dat ie dan een krakend geluid naar de speakers stuurt en dus heb ik er net eens aangevoeld en ik heb mn handen an dat ding verbrand. :-? Iemand anders hier ervaringen mee? Moet ik maybe de MCP-T chip koelen? En zo ja hoe? [quote:3856bbb21d]As you have probably noticed FIC uses a rather large passive heatsink on the MCP-T Southbridge, this is welcomed since the MCP-T gets extremely hot during operation.[/quote:3856bbb21d]Dit heb ik op pcstats.com gelezen in een review over een FIC nforce 2 mobo.
Link naar reactie
[quote:fb9d69ee7a="HardTrance"]Hi, Tijdens het spelen van doom3 met dolby 5.1 geluid (onboard) kreeg ik vanmiddag opeens krakend geluid. Toen heb ik doom3 opnieuw opgestart en na een minuutje gamen was het geluid helemaal weg. Nou heb ik al eens gehoord dat als de nForce 2 MCP-T chip te warm wordt dat ie dan een krakend geluid naar de speakers stuurt en dus heb ik er net eens aangevoeld en ik heb mn handen an dat ding verbrand. :-? Iemand anders hier ervaringen mee? Moet ik maybe de MCP-T chip koelen? En zo ja hoe? [quote:fb9d69ee7a]As you have probably noticed FIC uses a rather large passive heatsink on the MCP-T Southbridge, this is welcomed since the MCP-T gets extremely hot during operation.[/quote:fb9d69ee7a]Dit heb ik op pcstats.com gelezen in een review over een FIC nforce 2 mobo.[/quote:fb9d69ee7a] Dit is niet het probleem, het probleem zit hem in Surround Sound, dit moet dan ook uitgevinkt worden en je hebt met SoundStorm geen probleem, dit omdat ik ook soundstorm gehad heb.
Link naar reactie
[quote:ff0b00e47d="Fr4ggie"]Dit is niet het probleem, het probleem zit hem in Surround Sound, dit moet dan ook uitgevinkt worden en je hebt met SoundStorm geen probleem, dit omdat ik ook soundstorm gehad heb.[/quote:ff0b00e47d] dus als je hem beter koelt is het probleem toch weg? dus is het toch wel het probleem.... ?
Link naar reactie
[quote:34be2595b2="Fr4ggie"][quote:34be2595b2="HardTrance"]Hi, Tijdens het spelen van doom3 met dolby 5.1 geluid (onboard) kreeg ik vanmiddag opeens krakend geluid. Toen heb ik doom3 opnieuw opgestart en na een minuutje gamen was het geluid helemaal weg. Nou heb ik al eens gehoord dat als de nForce 2 MCP-T chip te warm wordt dat ie dan een krakend geluid naar de speakers stuurt en dus heb ik er net eens aangevoeld en ik heb mn handen an dat ding verbrand. :-? Iemand anders hier ervaringen mee? Moet ik maybe de MCP-T chip koelen? En zo ja hoe? [quote:34be2595b2]As you have probably noticed FIC uses a rather large passive heatsink on the MCP-T Southbridge, this is welcomed since the MCP-T gets extremely hot during operation.[/quote:34be2595b2]Dit heb ik op pcstats.com gelezen in een review over een FIC nforce 2 mobo.[/quote:34be2595b2] Dit is niet het probleem, het probleem zit hem in Surround Sound, dit moet dan ook uitgevinkt worden en je hebt met SoundStorm geen probleem, dit omdat ik ook soundstorm gehad heb.[/quote:34be2595b2]? Ik heb Dolby Surround en daar wil ik ook gebruik van blijven maken! :P Ik snap wel wat jij bedoeld, dat is in de nVmixer bij "surround instellingen" en die dan op geen zetten. Ja dat heb ik al gedaan... het p[robleem doet zich ook pas voor steeds na een paar minuuten (als de chip warm is). Ik heb deze koeler al besteld: [url]http://atro.nl//product_info.php?products_id=4334[/url] Hier kan ik geen bult aan vallen, en je zet hem vast met warmte geleidende tape dus ik kan hem er altijd nog vanaf halen (garantie).
Link naar reactie
[quote:6470bbbb11="pcguy"][quote:6470bbbb11="NoepZor"]ik heb soms ook krakend geluid met een A7N8X-x, dit is meestal wanneer ik game (het komt niet vaak voor, en gaat vanzelf weer over) weet niet waaraan dit ligt, misschien zelfde oorzaak ? :)[/quote:6470bbbb11] welke bios gebruik je?[/quote:6470bbbb11] 1007
Link naar reactie
http://www.bigbruin.com/reviews/thermalimages/ helaas kun je de pics niet meer vergroten, maar even ter voorbeeld. daar zie je ook fotos van oa de NB en SB, en dat deze toch lekker warm worden als de boel goed gestressed wordt. als je dit dan leest: [quote:298d2d4093]After a bit of research, it looks like the little “smoking” chip by the south bridge is the Chipset Voltage Regulator CM3708. I wonder if its “just under boiling” temperature is part of many of the problems associated with this board. Could this be the Bios Death trigger? Maybe the Soundstorm noise make[/quote:298d2d4093] dan concludeert hij ook dat het verhogen van het VDD voltage het probleem aangaande de soundstorm chipset. misschien toch eens proberen de boel beter te koelen, probeer er eerst eens een fannetje op te hangen, zien of dat werkt.
Link naar reactie
[quote:11e2f7e2c2="NoepZor"][quote:11e2f7e2c2="pcguy"][quote:11e2f7e2c2="NoepZor"]ik heb soms ook krakend geluid met een A7N8X-x, dit is meestal wanneer ik game (het komt niet vaak voor, en gaat vanzelf weer over) weet niet waaraan dit ligt, misschien zelfde oorzaak ? :)[/quote:11e2f7e2c2] welke bios gebruik je?[/quote:11e2f7e2c2] 1007[/quote:11e2f7e2c2] Ow, ik had het met 1006 geloof ik, met 1007 was het goed. (is al even geleden)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...