Ga naar inhoud

vastloper/muis vast en daarna alles/


Aanbevolen berichten

PC is een paar maanden oud. P3.2. 1024 werkgeheugen. Asus moederbord. Begin hele erge vastlopers. Teruggegaan naar de winkel. Voeding was kapot. Sindsdien zit ik met volgende probleem. Zo nu en dan loopt de pc helemaal vast, hij reageert dan nergens meer op. Eerst stopt de muis (pijltje beweegt niet meer) en 1 minuut later het toetsenbord (CTRL-ALT-DEL heeft geen zin dus), ik heb dan nog wel beeld, maar alles werkt niet meer. Als ik op het moment van vastlopen iets afspeel krijg een gepiep te horen. Kan hem alleen nog maar resetten. Kan dit een software probleem zijn of is er iets mis met de hardware?
Link naar reactie
Kan beide. Geheugen in orde? Te testen met Memtest86. Soms is er toch wat mis het moederbord of CPU. Soms een warmte probleem. COmputer stopt dan bijvoorbeeld na omstreeks 10 minuten of als die het druk heeft. Als de computer op zeer willekeurige momenten stopt bij het gebruik met zeer willekeurige programma's, tja dan wordt het een stuk lastiger. Een conflict met een driver of andere software kan dus ook. Bij een driver denk ik dan aan een driver voor de videokaart, de geluidskaart, de netwerkkaart, de muis, het moederbord ... Kun je wat meer informatie geven over je systeem?
Link naar reactie
Ik had hetzelfde probleem [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=129242]kijk[/url] misschien staan er voor jou wat bruikbare tips bij. Bij mij is er nieuw geheugen ingegaan en een nieuwe harde schijf en liep toen nog vast (geheugen en schijf waren overigens wel kapot) en de rest kan je wel lezen. Hij doet het overigens nog steeds goed....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...