Ga naar inhoud

Nieuw systeem Seggesties


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik ben binnekort van plan om een socket939 aan te schaffen met AMD CPU'tje natuurlijk. Na mijn beschrijving over wat ik niet WEET volgd helemaal onderaan systeem componenten opsomming :o Dus zit te denken (onee hier komt het) ik wil niet al te veel uitgeven voor een CPU, moederbord,behuizing(eventueel),geheugen ETC. Ga meer uit uit spellen spelen( Dreamcast Emulatie) :D hieronder volgen wat dingen die ik moet weten voordat ik ik ga aanschaven :evil: **Moederbord************************************************* Chipset: welke chipset is geschikt en goed voor mijn iets met Nforce ofzo en de via kt800 heb allemaal van gehoord maar weet nie welke geschikt is voor mij doel en niet de duur AUB. De Asus moederbord dacht ik aan. **CPU******************************************************* Zit weer te denken tussen een AMD Athlon 64 3000(1,8 chache512) of de 2,0 Ghz versie daarvan ik weet niet of dat heel veel uit maakt tussen die 2 CPU's want het scheelt 50 euro ongeveer tussen die 2 CPU's **Geheugen************************************************* Nou weet ik dat er op die moederbord een DUAL memory support op zit te vraag luid dan weer is het egt waard om dual te kopen in plaats van normaal PC3200 gehuegen want die ddr2(dual memory) zijn wel prijzig :o en hoe zit dat nou heb verhalen gehoord dat een S939 minimaal met 2 gehuegen modeules moet opstarten? En moet ik persee een 400 Mhz geheugen kopen om het volle benut te bereiken van de CPU en moederbord? ---------------------------------------------------------------------------------- Hieronder volgen wat vragen betreft combensatie werking van de onderdelen. *****Betreft mijn oude VIDEO KAART************************** hmm waar zal ik is beginnen begin maar met mijn oude video kaart genaamd Radeon 9200 ATLANTIS 64MB(AGP) die ik wil gaan gebruiken voor mijn nieuwe systeempje hm zou mijn nieuwe CPU zeg maar de werking van die video kaart makkelijk bijhouden bedoel daarmee zou ik gerust een bijv. 128MB(AGP) kunne aanschaffen voor beter prestatie of maak dat nie veel uit? ***Betreft het geheugen**************************************** Ik ga denk ik gewoon 512mb DDR-SDRAM PC3200 van CORSAIR aanschaffen of dat een goed is? Maar zou 512mb de CPU en moederbord eventueel video kaart makkelijk aan kunnen bedoel daarmee weer als ik meer dan 512mb neem dat er egt merkbaar snelheid verschil in zal zitten betreft spellen? ****Betreft KOELING en BEHUIZING***************************** Nou dat systeempje gaat goed warm worde neem ik aan en heb thuis een oude behuizing staan waarin mijn P3'tje het heeft overleeft voor4/5jaar :o tja en is mijn Voeding onderhand ook al gaar geworden wand maakt meer lawaai dan 3 jaar terug. Nou ben ik van plan een nieuwe voeding en kast te kopen maar ik weet niet of een nieuwe kast van tegenwoordig egt veel uitmaakt kwa AIRFLOW??? wat het ook mag inhouden als iemand mijn da even kort kan uitleggen :cry: en of het ook natuurlijk veel uit maakt om voor een nieuwe kast te kiezen :evil: bespaard natuurlijk ook weer money. Hm zucht bijna klaar nou de voeding hhmm dan luid de vraag welke voeding ken een paar A-merken : Antec, FORTRON,Qtec,Enermax etc. Zit te denken om de Hallo allemaal ik ben binnekort van plan om een socket939 aan te schaffen met AMD CPU'tje natuurlijk. Na mijn beschrijving over wat ik niet WEET volgd helemaal onderaan systeem componenten opsomming :o Dus zit te denken (onee hier komt het) ik wil niet al te veel uitgeven voor een CPU, moederbord,behuizing(eventueel),geheugen ETC. Ga meer uit uit spellen spelen( Dreamcast Emulatie) :D hieronder volgen wat dingen die ik moet weten voordat ik ik ga aanschaven :evil: **Moederbord********************************************* Chipset: welke chipset is geschikt en goed voor mijn iets met Nforce ofzo en de via kt800 heb allemaal van gehoord maar weet nie welke geschikt is voor mij doel en niet de duur AUB. De asus dacht ik aan. **CPU*************************************************** Zit weer te denken tussen een AMD Athlon 64 3000(1,8 chache512) of de 2,0 Ghz versie daarvan ik weet niet of dat heel veel uit maakt tussen die 2 CPU's want het scheelt 50 euro ongeveer tussen die 2 CPU's **Geheugen*** Nou weet ik dat er op die moederbord een DUAL memory support op zit te vraag luid dan weer is het egt waard om dual te kopen in plaats van normaal PC3200 gehuegen want die ddr2(dual memory) zijn wel prijzig :o en hoe zit dat nou heb verhalen gehoord dat een S939 minimaal met 2 gehuegen modeules moet opstarten? ---------------------------------------------------------------------------------- Hieronder volgen wat vragen betreft combensatie werking van de onderdelen. *****Betreft mijn oude VIDEO KAART************************ hmm waar zal ik is beginnen begin maar met mijn oude video kaart genaamd Radeon 9200 ATLANTIS 64MB(AGP) die ik wil gaan gebruiken voor mijn nieuwe systeempje hm zou mijn nieuwe CPU zeg maar de werking van die video kaart makkelijk bijhouden bedoel daarmee zou ik gerust een bijv. 128MB(AGP) kunne aanschaffen voor beter prestatie of maak dat nie veel uit? En zou de normaal AGP ook gewoon in de nieuwe Bord passen? En natuurlijk of je een goeie en goedkope kan aanraden ook welkom. ***Betreft het geheugen************************************ Ik ga denk ik gewoon 512mb DDR-SDRAM PC3200 van CORSAIR aanschaffen of dat een goed is? Maar zou 512mb de CPU en moederbord eventueel video kaart makkelijk aan kunnen bedoel daarmee weer als ik meer dan 512mb neem dat er egt merkbaar snelheid verschil in zal zitten betreft spellen? ****Betreft KOELING en BEHUIZING**************************** Nou dat systeempje gaat goed warm worde neem ik aan en heb thuis een oude behuizing staan waarin mijn P3'tje het heeft overleeft voor4/5jaar :o tja en is mijn Voeding onderhand ook al gaar geworden wand maakt meer lawaai dan 3 jaar terug. Nou ben ik van plan een nieuwe voeding en kast te kopen maar ik weet niet of een nieuwe kast van tegenwoordig egt veel uitmaakt kwa AIRFLOW??? wat het ook mag inhouden als iemand mijn da even kort kan uitleggen :cry: en of het ook natuurlijk veel uit maakt om voor een nieuwe kast te kiezen :evil: bespaard natuurlijk ook weer money. Hm zucht bijna klaar nou de voeding hhmm dan luid de vraag welke voeding ken een paar A-merken : Antec, FORTRON,Qtec,Enermax etc. Zit te denken om de ANTEC 350Whats(60 euro ongeveer) aan te schaffen of da een goed idee is? En is een megeleverde FAN voor de CPU goed genoeg om die enorme hitte golven aan te kunne? :o Zo nee welke FAN raad je aan niet te duur AUB en merk. SYSTEEM OPSOMMING --------------------------------------------------------------------------------- Hieronder volgt het systeem dat ik van PLAN ben aan te schaffen: CPU: AMD Athlon 64 3000(1,8 chache512) Mainbord: ???? ieder geval socket 939 (jouw raad welke bord en chipset) Eventuel video kaart:Hoeft niet al te goed maar gewoon goed prijs onder de 100 euro nog als kan. Geheugen: Corsair 512MB ddr-Sdram zonder extra functies zoals Buf etc. beter raad altijd welkom. Want vind nogal prijzig. Voeding: Antec Smart Blue 350 350Watt Retail exacte naam van 64 euro ------------------------------------------------------------------------------------- Wie ook maar 1 vraag kan beantwoorde graag ieder suggestie is welkom! :wink:
Link naar reactie
Pas om te beginnen eens je bericht aan (gebruik de 'wijzig' knop boven je bericht), dit is nauwelijks leesbaar. Staat er zelfs 2x :roll: Als je dan toch bezig bent: pak er eens een woordenboek Nederlands bij, want hier gaan m'n haren echt van overeind staan :evil: aanschaven ipv aanschaffen, volgt met een d ipv t... Ben je nog schoolgaand: beter opletten in de klas ipv een nieuw systeem bedenken, ben je volwassen zou je je schoolgeld maar eens terug moeten gaan halen.... Doe dat eerst, weten wij ook waar je het over hebt en kunnen we je gericht advies geven :-? Groet, M.V. Wesstein (geen taalpurein, maar dit slaat echt alles)
Link naar reactie
Om te voorkomen dat dit een taalkundige lynchpartij wordt: Het is inderdaad duidelijk dat het taalgebruik ed in de eerste post voor verbetering vatbaar is - niet nodig om dat te blijven herhalen, zeg dan liever niets. Ik heb geen problemen met deze openingspost, maar hou er wel rekening mee dat meer gebruikers zullen reageren als ze de vraag makkelijker kunnen lezen.
Link naar reactie
jah mee eens erg onduidelijk.. wel een aanvulling je wil een socket 939 bord met een 3000+ cpu dat ken niet 3000+ is 754 dus heb ik hier een kloppend socket 939 systeempje gemaakt bij (hbit.nl): AMD Athlon 64 939 3500 2200Mhz boxed € 363.84 Antec Smart Blue 350 Watt Retail € 60.06 Asus 9550GE TD 128 MB € 75.13 CoolerMaster Centurion 1 (CAC-T01) € 50.74 Gigabyte K8NS Ultra Socket 939 € 120.76 Kingston DDR 512 MB/ 400 Kingston € 87.09 Lite-On DVD Rom 16 speed € 25.99 Logitech Deluxe Keyboard € 6.92 Logitech MX310 Optical mouse € 31.19 Samsung 3,5" Diskette station "Zilver" € 7.05 Seagate Barracuda 7200.7 160 GB Serial ATA € 102.75 Totaal (zonder verzendkosten) € 931.52 Indicatie verzendkosten (afhankelijk van betalingswijze) € 17.00 Totaal € 948.52 en hier een socket 754 ook bij hbit: AMD Athlon 64 3000 2.00GHz boxed € 174.79 Antec Smart Blue 350 Watt Retail € 60.06 Asus 9550GE TD 128 MB € 75.13 CoolerMaster Centurion 1 (CAC-T01) € 50.74 DFI Lanparty UT nF3 250 GB Socket 754 € 108.00 Kingston DDR 512 MB/ 400 Kingston € 87.09 Lite-On DVD Rom 16 speed € 25.99 Logitech Deluxe Keyboard € 6.92 Logitech MX310 Optical mouse € 31.19 Samsung 3,5" Diskette station "Zilver" € 7.05 Seagate Barracuda 7200.7 160 GB Serial ATA € 102.75 Totaal (zonder verzendkosten) € 729.71 Indicatie verzendkosten (afhankelijk van betalingswijze) € 17.00 Totaal € 746.71 :roll: 8) maar je hebt niet aangegeven hoeveel je ervoor wil neerleggen en of je een scherm (crt of tft) erbij wilt en of je nog iets extra's als windows, geluidskaart tv-kaart enz.. erbij wil :wink:
Link naar reactie
Ten eerste ben geen 100% nederlander :D ik dacht als jullie tog een mijn post gaan lezen waarom ook niet meteen antwoorde, vragen zitten in de tekst en zo lang was het niet maar goed. En dat dubbel post mijn god had geen flauw idee dat ik 2X heb gepost von wel beejte vaag waar de toevoegen van een nieuwe onderwerp knop zat het was dus de OK knop dus drukte ik daar op kreeg niks te zien van bezig met verwerken ofzo na een paar tellen dus drukte ik weer op OK knop en toen kreeg ik pas je BERICHT is GEPLAATST Gefilciteerd!! Maar goed EXCUSE daarvoor dan PEACE! Ik hoef niet de nieuwste van nieuwste krachtpatster want dat komt te duur uit voor mij dus houd daar AUB rekening mee. Hieronder volgen dan de vragen OPGESOMD :x 1) Welke S939 moederbord met een bijpassende chipset voor mijn doel dus houd rekeing mee ik doe bijna niks met 3D programma's of iets dergelijks dat er op lijkt 2) De AMD Athlon 64 3000+(1,8) of tog de iets snellere AMD Athlon 64 3200+(2,0) zal het egt veel uit maken tussen de die 2? en klopt het dat een AMD 64 2,0 Ghz voor de S754 net zo snel als de AMD S939 1,8 Ghz is? 3) Maakt het egt veel uit kwa snelheid verschil tussen een DUAL memory en een gewone PC3200 geheugen? En welke geheugen raad je aan heb de Corsair in het oog van 512 MB maar is tog wel aan de prijzig kant die corsair modules. 4) Is het raadzaam om een nieuwe kast te kopen want ik heb mijn oude P3 kast nog en zit denken of het wel goed zit met AIRFLOW als iemand mijn even kort kan uitleggen of AIRFLOW egt nuttig voor mijn systeem temperatuur binnen want een nieuwe kast kost ook wel aardig wat centjes 5) De Voeding zit de denken om voor de Antec Smart Blue 350wat te gaan voor 64 euro is het waardevol? en is de voeding ook van belang voor systeem koeling 6) Is megelverde koeling voor de CPU goed voor mijn oude kast bedoel daarmee dat mischien de AIRFLOW in mijn oude kast slecht is en een goeie CPU koeling noodzakelijk is zo ja welke merk raad je aan ook weer niet al te duur merk goed en prijsbewust en op hoeveel graden mag zo'n AMD CPU zitten en met welke software,hardware kan ik die temp. opmeten? 7) Kan mijn video kaart RADEON 9200 (64MB) makkelijk de CPU speed verwerken bedoel daarmee dat de video kaart niet hoeft te wachte voor een volgende intrstructie en of juist 64 mb video de CPU en moederbord vertraagd in instructies nemen tijdens een spel kort gezegd of dat wel goed combenseerd? Oke dat was het dan ik hoop dat ik nou een STUK (niet de dubbel post megerekend) duidelijker ben beetje aanpassen schijnt moelijk te zijn :x voor meeste zo te zien maar goed DANK voor jullie hulp en medewerking :wink: Laterrr
Link naar reactie
[quote:3819baa262="ThaOdie"]jah mee eens erg onduidelijk.. wel een aanvulling je wil een socket 939 bord met een 3000+ cpu dat ken niet 3000+ is 754 dus heb ik hier een kloppend socket 939 systeempje gemaakt bij (hbit.nl): AMD Athlon 64 939 3500 2200Mhz boxed € 363.84 Antec Smart Blue 350 Watt Retail € 60.06 Asus 9550GE TD 128 MB € 75.13 CoolerMaster Centurion 1 (CAC-T01) € 50.74 Gigabyte K8NS Ultra Socket 939 € 120.76 Kingston DDR 512 MB/ 400 Kingston € 87.09 Lite-On DVD Rom 16 speed € 25.99 Logitech Deluxe Keyboard € 6.92 Logitech MX310 Optical mouse € 31.19 Samsung 3,5" Diskette station "Zilver" € 7.05 Seagate Barracuda 7200.7 160 GB Serial ATA € 102.75 Totaal (zonder verzendkosten) € 931.52 Indicatie verzendkosten (afhankelijk van betalingswijze) € 17.00 Totaal € 948.52 en hier een socket 754 ook bij hbit: AMD Athlon 64 3000 2.00GHz boxed € 174.79 Antec Smart Blue 350 Watt Retail € 60.06 Asus 9550GE TD 128 MB € 75.13 CoolerMaster Centurion 1 (CAC-T01) € 50.74 DFI Lanparty UT nF3 250 GB Socket 754 € 108.00 Kingston DDR 512 MB/ 400 Kingston € 87.09 Lite-On DVD Rom 16 speed € 25.99 Logitech Deluxe Keyboard € 6.92 Logitech MX310 Optical mouse € 31.19 Samsung 3,5" Diskette station "Zilver" € 7.05 Seagate Barracuda 7200.7 160 GB Serial ATA € 102.75 Totaal (zonder verzendkosten) € 729.71 Indicatie verzendkosten (afhankelijk van betalingswijze) € 17.00 Totaal € 746.71 :roll: 8) maar je hebt niet aangegeven hoeveel je ervoor wil neerleggen en of je een scherm (crt of tft) erbij wilt en of je nog iets extra's als windows, geluidskaart tv-kaart enz.. erbij wil :wink:[/quote:3819baa262] Oke dankjewel Odie voor de info maar en heb het gelezen maar heb nu een wat duidelijker overzicht gemaakt van de vragen in mijn vorige post.
Link naar reactie
[quote:39604911e8="ThaOdie"]jah mee eens erg onduidelijk.. wel een aanvulling je wil een socket 939 bord met een 3000+ cpu dat ken niet 3000+ is 754 dus heb ik hier een kloppend socket 939 systeempje gemaakt bij (hbit.nl): AMD Athlon 64 939 3500 2200Mhz boxed € 363.84 Antec Smart Blue 350 Watt Retail € 60.06 Asus 9550GE TD 128 MB € 75.13 CoolerMaster Centurion 1 (CAC-T01) € 50.74 Gigabyte K8NS Ultra Socket 939 € 120.76 Kingston DDR 512 MB/ 400 Kingston € 87.09 Lite-On DVD Rom 16 speed € 25.99 Logitech Deluxe Keyboard € 6.92 Logitech MX310 Optical mouse € 31.19 Samsung 3,5" Diskette station "Zilver" € 7.05 Seagate Barracuda 7200.7 160 GB Serial ATA € 102.75 Totaal (zonder verzendkosten) € 931.52 Indicatie verzendkosten (afhankelijk van betalingswijze) € 17.00 Totaal € 948.52 en hier een socket 754 ook bij hbit: AMD Athlon 64 3000 2.00GHz boxed € 174.79 Antec Smart Blue 350 Watt Retail € 60.06 Asus 9550GE TD 128 MB € 75.13 CoolerMaster Centurion 1 (CAC-T01) € 50.74 DFI Lanparty UT nF3 250 GB Socket 754 € 108.00 Kingston DDR 512 MB/ 400 Kingston € 87.09 Lite-On DVD Rom 16 speed € 25.99 Logitech Deluxe Keyboard € 6.92 Logitech MX310 Optical mouse € 31.19 Samsung 3,5" Diskette station "Zilver" € 7.05 Seagate Barracuda 7200.7 160 GB Serial ATA € 102.75 Totaal (zonder verzendkosten) € 729.71 Indicatie verzendkosten (afhankelijk van betalingswijze) € 17.00 Totaal € 746.71 :roll: 8) maar je hebt niet aangegeven hoeveel je ervoor wil neerleggen en of je een scherm (crt of tft) erbij wilt en of je nog iets extra's als windows, geluidskaart tv-kaart enz.. erbij wil :wink:[/quote:39604911e8] Voor de CPU S939 er is wel 3000+ voor die moederbord http://www.pcmegastore.nl/catalog/default.php?cPath=1_50_145 of is dat allemaal weer niet waar?
Link naar reactie
[quote:2672182ee3="een gebruikersnaam"]Ten eerste ben geen 100% nederlander :D [/quote:2672182ee3] Iets mis met non-nllers? (ben half italiaans :) ). Ten tweede: zit je capslock soms te springen? Ten derde: je volgende post gaat [u:2672182ee3]alleen getallen[/u:2672182ee3] bevatten: [b:2672182ee3]hoeveel euro wil je aan het ding gaan uitgeven, wees daar nou es duidelijk over....[/b:2672182ee3]
Link naar reactie
[quote:0dcda88ebb="een gebruikersnaam"]FUCK allemaal maar op ASSHOLES :evil:[/quote:0dcda88ebb] we willen weten hoeveel je er aan uit wil geven, zodat mensen hier een passend systeem kunnen samenstellen die aansluit op je budget en je wensen :wink: dus niet zo agressief, zonder budget kun je wel in het wilde weg gaan adviseren, een systeempje van 500 euro of 2500 euro, tsja wat is niet te duur ? :wink: Snap je ? dus zeg eens concreet hoeveel je wil besteden aan dat ding 8)
Link naar reactie
Ik denk dat dit een klassiek voorbeeld is van een misverstand als gevolg van gebrekkige communicatie. De TS kreeg waarschijnlijk de indruk dat we hem niet wilden helpen, terwijl we juist meer duidelijkheid nodig hadden voor een zinnig antwoord. Deze topic gaat op slot, de TS is welkom om een nieuwe poging te wagen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...