Ga naar inhoud

Nieuw moederbord, is een 64-bits en PCI-express een must?


Aanbevolen berichten

[quote:7b9bb44a42="Vunce"]Ik wil een nieuw moederbord / processor gaan aanschaffen, is het nu slim om al een een moederbord aan te schaffen die PCI-express ondersteund?[/quote:7b9bb44a42]is wel handig voor de toekomst wellicht maar momenteel geeft het nog geen echte performance boost [quote:7b9bb44a42="Vunce"]En heb ik nu al iets aan een 64-bits proc?[/quote:7b9bb44a42]ja de amd64 zijn momenteel de beste waar voor je geld qua cpu power (zeker qua games ;)) [quote:7b9bb44a42="Vunce"]Of is dit nu nog allemaal te duur?[/quote:7b9bb44a42]dat ligt geheel aan jezelf ;) ALS ik geld had zou ik wachten op Nforce4 met pci-e etc :)
Link naar reactie
Ja, het heeft zeker zin om nu al te kijken naar de technologie v/d toekomst. Vraag is: heb je nu een nieuw mobo nodig? Werkt je oude systeem nog naar behoren is er geen reden om nu al over te stappen. Binnen een jaar zijn alle (iig veel) kinderziektes eruit, dalen de prijzen door toenemend aanbod en daardoor is ook de keus aan componenten een stuk ruimer. Het wordt anders als je mobo nu de geest gegeven heeft: dan moet je wel ;) In dat geval zou ik nog ff wachten op AMD64 bordjes met PCI-Express, naar verwachting volgende maand (maar ja, voorspellen hè ;)) Kun je zolang niet wachten adviseer ik je iig een AMD64 proc: de 3200 heeft de beste prijs/prestatieverhouding op dit moment. Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:564a5f399f="Vunce"]Ik wil een nieuw moederbord / processor gaan aanschaffen, is het nu slim om al een een moederbord aan te schaffen die PCI-express ondersteund? En heb ik nu al iets aan een 64-bits proc? Of is dit nu nog allemaal te duur?[/quote:564a5f399f]ISA heeft ook nog heel lang naast PCI gestaan dus dat zal nog wel even blijven. Maar dat is ook beetje zo met 32bits procs, zover ik weet is de dual-core proc van intel wel mooi 2x 32bits en niet 2x 64 bits op een chippie :wink: Maar ik moet eigelijk zeggen dat ik een AMD junkie ben dus ga voor AMD64! Ik vind echt geweldige prosesor, zeker op mijn snelheid 8)
Link naar reactie
Mijn PC hangt momenteel figuurlijk met draadje aan mekaar en ik was eigenlijk van plan om het nog vol te houden tot januari, omdat ik dan weer had mogen meedoen met PC-prive. Maar aangezien DAT weer niet doorgaat is de prioriteit naar voren verschoven. Ik wacht anders nog wel een maandje, dat kan er ook nog wel bij.
Link naar reactie
[quote:169b5e2cc3="Vunce"]Kast AMD Athlon 64 bits 3200+ Asus moederbord K8 bladiebla SE 340Watt voeding 1Gb Ram DDR Logitech MX1000 € 713,- Dat is toch niet teveel?[/quote:169b5e2cc3] Hmm, die voeding is wel krap, mijn 360 watt chieftec voeding is zelfs nog te zwak voor mijn systeempje. Hij draait net, maar oc-en, ho maar. Verder netjes systeem. Videokaart?
Link naar reactie
[quote:7b47493ec5="Comp-Freak"]Hmm, die voeding is wel krap, mijn 360 watt chieftec voeding is zelfs nog te zwak voor mijn systeempje. Hij draait net, maar oc-en, ho maar. Verder netjes systeem. Videokaart?[/quote:7b47493ec5]Sapphire Radeon9800Pro, maar die zit niet bij de prijs inbegrepen, die heb ik namelijk in mijn huidige pc, ik verhuis gewoon het hele zaakje naar mijn nieuwe kast. Wat voor voeding is dan aan te raden?
Link naar reactie
Ja, er is veel keuze. Ik koop binnenkort een antec trueblue 480 watt. Antec voedingen zijn goed, maar ook wel duur. Ook zalman voedingen zijn goed en stil. Verder weet ik niet echt super veel van voedingen, dus laat ik het maar aan anderen over. Je kan natuurlijk ook proberen of het goed wil gaan, bij mij loopt het dus ook goed, maar ook maar net.
Link naar reactie
[quote:d57524ed0a="Comp-Freak"]Ja, er is veel keuze. Ik koop binnenkort een antec trueblue 480 watt. Antec voedingen zijn goed, maar ook wel duur. Ook zalman voedingen zijn goed en stil. Verder weet ik niet echt super veel van voedingen, dus laat ik het maar aan anderen over. Je kan natuurlijk ook proberen of het goed wil gaan, bij mij loopt het dus ook goed, maar ook maar net.[/quote:d57524ed0a]Heb er voor de zekerheid maar een 400 watt voeding in laten zetten. Alles werkt inmiddels en ik zit hier nu op het werk te wachten totdat ik naar huis kan om weer achter mijn pc te kruipen.
Link naar reactie
[quote:e9bc25b194="Vunce"]Heb er voor de zekerheid maar een 400 watt voeding in laten zetten. Alles werkt inmiddels en ik zit hier nu op het werk te wachten totdat ik naar huis kan om weer achter mijn pc te kruipen.[/quote:e9bc25b194] Watvoor 400 watt voeding? de ene 400 watt voeding is de andere niet, een qtec400 is bagger terwijl een zalman 400 watt topklasse is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...