Ga naar inhoud

PC start niet op. Geen beeld. HELP


Aanbevolen berichten

Heb een pc waar het moederbord net vervangen is omdat het er op leek dat dit defect zou zijn. Nu zit het nieuwe moederbord erin en nu krijg ik nog steeds geen beeld. VGA zit onboard dus dit kan het ook niet zijn, want met het oude moederbord en de gewone MX460 VGA deed hij hetzelfde. Alle kaarten heb ik er al uit en ook HDD al losgekoppeld. Niks helpt om beeld te krijgen. Voeding is goed en Harddisks ook. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Zou de CPU defect kunnen zijn? Dit heb ik nog nooit meegemaakt, maar andere optie blijft bijna niet over, want geen andere onderdelen die defect kunnen zijn.
Link naar reactie
het klinkt mischien gek, maar bij onderandere abit moederborden wil het nog wel eens zo zijn dat je de casestekkertjes verkeerd aansluit, dan dan de computer wel aangaat, maar niet opstart, en dus geen beeld geeft. Controleer goed of je de stekkertjes van hdd-led, power-led/switch, speaker enz wel goed hebt aangesloten, en vooral goed kijken of ze niet op de kop zitten.
Link naar reactie
[quote:95fafa19cf="kanertw"]Controleer goed of je de stekkertjes van hdd-led, power-led/switch, speaker enz wel goed hebt aangesloten, en vooral goed kijken of ze niet op de kop zitten.[/quote:95fafa19cf] Bij een schakelaar maakt het niet uit hoe ze zitten, een schakelaar onderbreekt alleen de stroomkring (of laat hem juist contact maken) en zodoende heeft het geen effect om die om te draaien, hij doet immers nog steeds hetzelfde. Maar probeer de bios eens te resetten.
Link naar reactie
[quote:37e8b6c6ab="pcguy"] Bij een schakelaar maakt het niet uit hoe ze zitten, een schakelaar onderbreekt alleen de stroomkring (of laat hem juist contact maken) en zodoende heeft het geen effect om die om te draaien, hij doet immers nog steeds hetzelfde. [/quote:37e8b6c6ab] idd dat dacht ik ook.... maar toch heb ik het zelf gehad, en ik heb het stekkertje wel 10 keer omgedraait om zeker te zijn dat dat het echt was... onvoorstelbaar, maar kennelijk toch waar!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...