Ga naar inhoud

athlon of celeron??


Aanbevolen berichten

hallo allemaal ik heb een vraagje aan jullie: ik heb nu een vrij oud systeem met een intel celeron 1.0 ghz processor en ook een verouderd moederbord. ik heb besloten dat ik die 2 onderdelen maar eens moet gaan vervangen, ik wil met mijn "nieuwe" systeem wel een beetje kunnen gamen, maar heb niet veel geld voor een nieuw processor en moederbord te besteden. nou is mijn oog gevallen op een intel celeron processor, 2,4 ghz en een asus p4p800 moederbord. maar is deze combinatie geschikt om te gamen of kan ik beter voor hetzelfde geld een athlon xp processor (met minder ghz) kopen????? alvast bedankt xbeanx
Link naar reactie
[quote:79ca3ec294="xbeanx"]nou is mijn oog gevallen op een intel celeron processor, 2,4 ghz en een asus p4p800 moederbord. maar is deze combinatie geschikt om te gamen of kan ik beter voor hetzelfde geld een athlon xp processor (met minder ghz) kopen?????[/quote:79ca3ec294]Dat hangt een beetje van het evt. prijsverschil tussen de 2 oplossing af, maar vaak biedt een AthlonXP systeem een betere prijs/prestatie verhouding. Heb je 2 offertes?
Link naar reactie
Athlon Xp's zijn stukken beter in gamen etc dan celerons voor hetzelfde geld reviewtje: http://www.hexus.co.uk/content/reviews/review_print.php?dXJsX3Jldmlld19JRD03MjA= dramatisch voorbeeldje [img:ddc1a6db20]http://img.hexus.net/Cel28/COD.png[/img:ddc1a6db20] pricewatch Intel Celeron 2,8GHz (S478, 128KB, 400MHz FSB, Boxed) € 102,- AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1,83GHz, 512KB, 333MHz FSB) € 83,-
Link naar reactie
[quote:1b875ad0ef="Vandread"][quote:1b875ad0ef="Computerfreakje"]Celeron!?!?! NIET PAKKEN!!!! voor te gamen. Die zijn traag als stront. AthlonXP ! :)[/quote:1b875ad0ef] fijn dat je het weer zo denderend onderbouwt :P[/quote:1b875ad0ef]whehe :P . Sorry moest er ff uit :wink: . Maar de AthlonXP , heeft ten 1e meer cache , enne het aantal mega of gigahertz zegt niet hoe snel de processor is hoor. Het gaat om de processor zelf de ware kracht. Niet het aantal megahertz.
Link naar reactie
[quote:29039cc33a="xbeanx"]de rest van de onderdelen haal ik uit men oude pc, ik heb 40 gb wd hdd em eem radeon 9200 se, 128 mb en ik moet eigenlijk ook meer en nieuwe werkgeheugen, maar het geld groeit me helaas niet op de rug :([/quote:29039cc33a]9200 SE is nou geen gamekaart hè. 128 MB is oop veels te weinig, en hoe snel is die 40 GB-schijf?
Link naar reactie
[quote:dce54a6863="Interficior"][quote:dce54a6863="xbeanx"]de rest van de onderdelen haal ik uit men oude pc, ik heb 40 gb wd hdd em eem radeon 9200 se, 128 mb en ik moet eigenlijk ook meer en nieuwe werkgeheugen, maar het geld groeit me helaas niet op de rug :([/quote:dce54a6863]128 MB is oop veels te weinig,[/quote:dce54a6863] Ik denk dat ie een 9200se met 128mb bedoeld. :wink:
Link naar reactie
[quote:c4e8f7e248="xbeanx"]precies jij snapt em, neej ik heb 256 mb werkgehuegen, en het heeft ook geen zin om dat nu up te graden, want men moederbord kan maar 300 mb herkennen :D[/quote:c4e8f7e248] Weet je het zeker dat je mobo niet meer dan 300MB aankan?? (raar getal trouwens... moet het geen 384mb zijn?) Want als je gamen wilt heb je toch minimaal wel 512MB nodig. :wink:
Link naar reactie
[quote:54c59e1d0a="xbeanx"]ehm ik weet het niet helemaal zker, maar het is een heel oud moederbord, en hij ondersteunt niet eens 8x agp, ik heb hem van iemnd gekregen , een jaar gelden ofzo en die heeft me verteld dat het geen zin had om er meer in te stoppen dan 256 omdat ie tog maar 300 herkende[/quote:54c59e1d0a] weet je het merk en typenummer ook? dan kan ik wel ff op internet zoeken, miss dat ik nog wat vinden kan..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...