Ga naar inhoud

cpu lock free + overclocken


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje ik ga dat nieuwe moederbord van asus (P5AD2 Deluxe) kopen waarbij je een nieuwe bios er op kan flashen zodat je cpu lock free hebt. Ik koop er een intel 550 bij. Ik wil dan 14 maal 260 fsb (1066) (ipv 17*200) en misschien hoger gaan draaien in combinatie met ddrII van corsair dat op 677 kan draaien (dual channel) Moet ik dan geheugen op 400 of 600 zetten en dan vandaar overclocken? mijn gedachtengang: 400 is 2 maal fsb 200 600 is 3 maal fsb 200 Dan is synchroon toch beter (400) en van daar naar de max van het geheugen (en cpu natuurlijk). Of begrijp ik dat verkeerd. Want na overklokken staat (als je het geheugen op zet 600) toch op 3 maal 260? of niet? Of moet ik met een divider gaan draaien. ik wil namelijk het ddrII geheugen op 675 krijgen maar dat zou met 1:1 betekenen dat de cpu op 4.6 draait en dat kan dus niet
Link naar reactie
Ik heb het gevoel dat je er geen bal van snapt maar goed. geheugen is 667ddr dus 667/2= 333,5 mhz Je moet dus Het geheugen gewoon synchroon aan de cpu laten lopen, en dan de fsb van de cpu met stapjes verhogen, gewoon langzaam met kleine stapjes van 2 of 3 mhz omhoog, Dan probeer je een zo hoog mogelijke fsb te halen, als je die hebt zet je de multiplier een stapje omlaag en kijk je of je op de fsb nog iets verder omhoog kan, op die manier ga je een lage multiplier tegenover een hoge front side bus zetten, hoge fsb zorgt voor meer bandbreedte, hogere mp alleen voor hogere kloksnelheid.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...