Ga naar inhoud

maxtor d740x hd begeeft het ineens?


Aanbevolen berichten

Ik heb een maxtor d740x-6L hd 40Gb. Vanochtend bij opstarten van mijn pc startte hij niet meer. Het is geen boot probleem denk ik, hij start niet eens meer op geen teken van leven. Aanvankelijk dacht ik dat het door de kou kwam vanacht. Of mischien heeft windows de koppen niet goed geparkeerd, alvorens aftesluiten. Hij is nog niet zo oud.. Nooit een schop gegeven, nooit kwaad over het ding gepraat, Gisteren avond nog goback op disable gezet, bij hertart moest goback zonodig zn hele history wissen. Dat artelen duurde zo'n 10 minuten. Daarna startte mijn pc nog wel normaal in Xp. Toen pc uitgezet met alt-f4. vanochtend.. kaduuk in ene? Ik vind dit heel vreemd. suggesties wat ik kan proberen? Zijn er utilities die kunnen zien of de koppen wel goed geparkeerd zijn? Het ding heeft vloeibare kogellagers ofzo. zou het vastgevriest zijn? daniel
Link naar reactie
heb de hd bij iemand anders effe geinstalleerd. pc aan, zelfde. niets dus. boy oh boy, Ik zeg het wel als jullie (nog goedwerkende) onderdelen gratis en voor niks kunnen komen afhalen. Ik heb het gehad met pc's Ik heb uiteraard de stroomkabels en ide kabel bekeken. Ook de bios instellingen. Andere hd op dezelfde ide poort aangesloten en die deed het wel. Dus kaduuk? daniel
Link naar reactie
Hoi, dank voor de link. Ik internet via bibliotheek en kan niks downloaden. Gebruik allang geen floppydrive meer, en al zou ik de utility kunnen runnen. Als de hd niet eens meer 'opspint' kan die utility ook niets beginnen denk ik. Op dit onderwerp kan een slotje wat mij betreft, bedankt voor de goede reacties. Ik werp die hd vanavond van 3 hoog de stoep op 25 meter verder. daniel
Link naar reactie
[quote:e47787ab70="Aht uh Mi Hed"]Op dit onderwerp kan een slotje wat mij betreft, bedankt voor de goede reacties. Ik werp die hd vanavond van 3 hoog de stoep op 25 meter verder.[/quote:e47787ab70]Euh... Ik zou eerst nog even checken of er garantie op zit. Zoja, RMA formuliertje invullen en opsturen naar Maxtor dat ding -> krijg je een nieuwe nl. ...En anders moet je natuurlijk het hoogste gebouw in de omgeving opzoeken en 'm DAAR vanaf gooien; 3 hoog is voor watjes! 8)
Link naar reactie
[quote:7ff3e807c7="Aht uh Mi Hed"]Als de hd niet eens meer 'opspint' kan die utility ook niets beginnen denk ik.[/quote:7ff3e807c7] Dan denk je hoogstwaarschijnlijk veerkeerd :) aangezien deze tool wss ook de overige componenten van een hdd checkt... zodoende kan er gezegd worden wat er fout is. Geen kennissen met een pc? Om het nou op zoiets te laten aankomen is ook zo jammer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...