Ga naar inhoud

Koeling


Aanbevolen berichten

Ik ben een P4 aanhet bouwen en nu loop ik tegen een klein probkleempje aan.... Moederbord: Asus P4P800-E Deluxe Wireless Edition Kast: Colors-it Gaming pc-case ATX-G8015C Dit mobo is voorzien van de Asus Q-fan technologie en heeft 3 aansluiting voor een koeler: Processor, Kast en nogmaals een kast. De kast is voorzien van een LCD-display waarop je o.a. de snelheid van de CPU-Fan kunt aflezen. Het display heeft een normale voedingaansluiting en de uitgaande stekker voor de CPU-Fan is een kleine stekker zoals ook op het mobo. Ik wil graag gebruik maken van de Q-fan en de rotatiesnelheid van de CPU-Fan kunnen aflezen of eventueel de snelheid van een van de andere 2 fan's. Deze twee fans hebben een doorgeluste voedingstekker met twee draden voor de Fan. Hoe speel ik dit klaar? [url]http://www.xcase.co.uk/Reviews/colours_g8015c_%20review.htm[/url]
Link naar reactie
Van de CPU zijn de draden rood, zwart en geel, van de andere alleen rood en zwart. Kun je de gele draad niet splitten zodat deze en naar het mobo en naar het lcd gaat? FF kijken of ik t nog duidelijker kan uitleggen Het LCD-display op het deurtje van de kast kan o.a. rpm van de CPU-fan aangeven. De voedings-spanning voor het gehele LCD is een normale stekker. Vanaf het LCD loopt een stekkertje die ik op de CPU-fan kan aansluiten waardoor deze hierdoor spanning krijgt en op het display de rpm kan weergeven. Hierdoor kan ik geen gebruik maken van de door het moederbord geregelde snelheid (Q-Fan) naar hoogte van de temperatuur van de CPU.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...