Ga naar inhoud

upgrade-advies gevraagd


Aanbevolen berichten

hallo,alvorens mijn gegevens te schrijven,wil ik wel zeggen dat ik geen echte kenner ben,dus gelieve mij in "jip en janneke-taal" toe te spreken :D eerst mijn configuratie: winxp-home sp2 AMD-k7 648MHZ,128MB harde schijf 18,64GB gforce4 ti4400 CMI8738/C3DX PCI Audio Device COMPAQ DVD-ROM SD-608(langzame lezer onder xp) IDE-CD R/RW 4x4x24(geen xp-compatible stuurprogr.) 128MB RAM mijn vraag is de volgende: als ik het spel LOCK ON air combat simulator wil spelen,start de cd-rom soms niet automatisch op,het beeld blijft hangen,ondanks dat de hardwareversnelling minimaal staat,het laden duurt verschrikkelijk lang, etc.etc. verder duurt het lang voordat outlook opgestard is,het duurt lang voordat explorer opstart en een internetpagina opent,sommige data-cd's worden weergegeven als muziekcd's,reageert soms totaal niet meer,etc.etc. ik heb,volgens mij,alle stuurprogjes ge-update naar xp compatible,welke nog beschikbaar waren in ieder geval,xp diverse malen opnieuw gïnstalleerd,wat wel resulteerde in een werkende hulp en ondersteuning,maar verder weinig verbetering gaf,anti spyware,anti virus en goed werkende firewall geïnstalleerd,maar dat haalt weinig uit. heeft het misschien zin om eens een stevige upgrade te doen,ik voel hier meer voor dan een nieuwe pc,de grafische en geluidskaart zijn nog niet zo lang geleden vervangen trouwens. en wat voor upgrade zou ik dan het beste kunnen doen,om snel te kunnen internetten(kabel),en een spel goed te kunnen spelen,dus snel laden en niet hangen?? :wink: THANKS
Link naar reactie
Ik zou als je het geld kan missen evengoed voor een nieuw systeem gaan maar als dat echt niet gaat dan kan je het beste meer geheugen kopen. 128 mb ram is echt erg weinig, daar draait windows xp niet lekker op. Dit is dan waarschijnlijk ook de redenen dat het openen van outlook en internet explorer zo traag gaat. Je zou ook nog een nieuwe processor kunnen kopen alleen weet ik zo niet wat de snelste processor is die je op je moederbord kan doen. Maar er is vast wel een amd kenner hier die dat wel weet :)
Link naar reactie
R-bin heeft gelijk, denk ik. Je zit beetje tegen het minimum aan met de PC (voor XP dus). Wat je zou kunnen doen: PC leeg halen, opnieuw formatteren en XP erop. Verder zo weinig programma’s erop. O.K. je hebt een goede antivirus en firewall nodig en nog wat programma’s. Maar alles wat je niet echt gebruikt niet meer instaleren!. Je kan nog je virtuele geheugen zelf beheren, dus vergroten. De foutmelding wordt in verband gebracht met het spel: Dungeon Siege Legend of Arianna.
Link naar reactie
Laat me raden: jaartje of 3-4 oud, oorspronkelijk met Win98SE of ME, wellicht al 2000, later XP erop gezet ;) Het is al eerder gezegd: dit systeem is eigenlijk te licht voor XP. Een extra geheugenbankje (256MB) helpt je relatief goedkoop weer op weg, maar ik vrees dat je met een maand of 6 weer tegen de systeemgrenzen aan loopt. Op dit moment is AMD met een modellendans bezig nav de invoering van de Sempron. Het ligt voor de hand dat je nu relatief goedkoop een Socket A mobo met Duron (1300 of hoger) of Athlon XP (zeg grofweg tot 2400+) met 512MB DDR-RAM kunt kopen. Daarmee kun je weer een jaar of 2-3 vooruit. Alternatief: koop een compleet nieuwe systeemkast-met-inhoud en gebruik je huidige kast als backup-servertje in het thuisnetwerk. Of doneer de boel aan een goed doel, een school bv... Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Abit NF7 nForce2, Socket A........................ 67,90 AMD Athlon XP 2400+/2,0 GHz/266 MHz......75,90 Cooler Arctic Slim Silent Pro TC................. 5,90 512 MB DDR/400 PC3200 Kingston............. 87,90 Verzendkosten: 10,50 Totaalbedrag: 248,10 met deze upgrade denk ik dat je pc er wel weer aardig tegen aan kan
Link naar reactie
dank jullie wel voor de adviezen. ik heb mijn licht even opgestoken en het een en ander doorgepuzzelt. ik kom tot de volgende te vervangen onderdelen: -2318 Aopen AK77-600GN Socket A ATX De laatste Athlon XP processoren worden door dit moederbord ondersteund. Dit is een moederbord dat een ideale basis vormt voor een zwaar systeem. Specs: Via KT600 chipset, Socket A voor Athlon (700mhz - 1,4ghz), Duron (600mhz - 1,3ghz) en Athlon XP (1500+ - 3200+) processoren, 1 x AGP8x, 5 x PCI, 8 x USB2.0, 3 x PC3200 DDR Sockets (maximaal 3gB geheugen), FSB400, UDMA133, Serial ATA, LAN, Audio, ATX -AMD Athlon XP 3000+ Tray Specs: 2,160ghz, 512kB cache, Socket A, FSB333, 2,7gB/s bandbreedte, Tray, exclusief koeler -CoolerMaster AMD Socket A / FCPGA Koeler - Dimm, PC400/3200, DDR, 512mB, 184pinns. graag een ieders advies. :D
Link naar reactie
overclocken is niet de bedoeling,de artikelen heb ik gehaald van pcboulevard,de totale prijs bedraagd €275.02. mobo €65.45 processor €113.74 koeler €8.20 geheugen €87.63 ik weet niet of er iets te regelen valt met mijn lokale pc-dealer, maar dat vraag ik dan wel even,want bij pcboulevard geven ze een levertijd op van 30 dagen,en dat vind ik ietwat aan de lange kant. THANKS :P
Link naar reactie
even iets anders het maakt tog geen drol uit of je je hardware versnelling lager zet? ik bedoel ik weet nog dat het er bij mij alleen maar beroerder van ging lopen. wat je wel kan doen is je videokaart op performance zetten en het aantal achtergrond programmas zo laag mogelijk te houden (je hebt maar 128 mb ram minmale van xp was 256)
Link naar reactie
[quote:476547e4a6="jrbr13"]ga je klokken? anders pc2700 /333mhz kopen die loopt lekkerder met die athlon 333 fsb pc3200/400mhz is wat sneller maar loopt weer tegen op 333 tenzij je klokt er waren een paarmaanden geleden hier topics over ff zoeken op forum :wink:[/quote:476547e4a6] Aangezien OEM geheugen pc2700 of pc3200 vaak ongeveer even duur is en pc3200 toch interesanter is tov toekomst / verkopen kan je beter gewoon pc3200 en dat sychroon laten lopen met de cpu... Als je een NF2 mobo en een xp2500 koopt is overclocken met redelijke koeling naar xp3200 ook nog niet zo'n probleem.
Link naar reactie
[quote:44307361dd="M.V. Wesstein"]Moeilijk hoor, begrijpend lezen :roll: Wat zegt de TS nou: overklokken is niet de bedoeling.... Lees wat er staat, niet wat [i:44307361dd]jij wilt[/i:44307361dd] dat er staat :evil:[/quote:44307361dd] je kan ook boos worden? :-? Wat niet is kan nog komen. Beter te veel informatie dan te weinig. En je hebt overclocken en je hebt overclocken.. Ik overclock voor de sport/uitdaging... zo hoog mogelijk krijgen. Je kan ook overclocken tbv besparing, zoals een xp2500 op 3200 zetten wat namelijk peanuts is.... Zowiezo is pc3200 geheugen interesanter dan pc2700 door het minime prijsverschil en de mogelijkheden die pc3200 in de toekomst bied tov pc2700
Link naar reactie
IK ben het volledig met Vandread eens, gewoon een Nforce2 Mobo, DDR400 en een 2500,evt met een Zalman CU7000 (????) en gewoon op 3200 speeds draaien, heb je een beter moederbord (Soundstorm geluid ipv bagger 5.1 van die Via KT600 , en geheugen wat langer meekan (heb zelf een a7v600 en een dfi infinity draaiien, dat kwaliteitsverschil in t geluid is DUIDELIJK hoorbaar)
Link naar reactie
Waar ik denk dat M.V. Wesstein zich aan stoort (correct me if I'm wrong), is dat veel gebruikers hier alles vanuit hun eigen standpunt bekijken. Dat wil zeggen, als gamer/tweaker/overklokker. Niet iedereen heeft daar interesse in, sommige mensen willen gewoon een probleemloos werkend systeem zonder gedoe. En ja, een 2500+ op 3200+ laten draaien valt onder "gedoe". [quote:9f59eef0a6]Wat niet is kan nog komen. Beter te veel informatie dan te weinig. [/quote:9f59eef0a6] Waarschijnlijk heb je het niet zo bedoeld, maar dit komt over als een behoorlijk minachtende opmerking. Alsof je zegt dat niet-overklokkers per definitie mensen zijn die weinig van computers weten. Tot slot, van 2500+ naar 3200+ betekent een 20% hogere kloksnelheid, in combinatie met de hogere FSB betekent dat [i:9f59eef0a6]misschien[/i:9f59eef0a6] 15% betere prestaties. In vergelijking met een 650MHz Athlon is dat de moeite niet waard...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...