Ga naar inhoud

7200RPM Sata HDD's Koelen?


Aanbevolen berichten

Moet je harde schijven eigenlijk koelen? Ik heb nou in mijn Antec plusview 1000amg kast een koeler voor de sata drive's zitten maar daardoor steken de HDD's aan de achterkant een beetje uit en die zitten dan weer een beetje in de weg met de 2 power aansluitingen van mn videokaart. Dus het zou een stuk makkelijker zijn als ik mijn hdd's in het (ongekoelde) drivebay er boven zou kunnen plaatsen...
Link naar reactie
Op het moment heb ik geen mobo dus ik jullie niet vertellen wat de temps van de hhd's zijn. Maar als ik hopelijk deze week het nieuwe mobo inbouw wil ik meteen de hhd's anders plaatsen als ze niet gekoeld hoeven te worden. Ja er zitten 2 80mm fans in front maar dat is nou net het punt. Die fans zitten voor de hdd's waardoor deze aan de achterkant uitsteken en ik plaats de hdd's dus het liefste onder de floppy omdat daar geen fan zit en ze dus niet kunne uitsteken.
Link naar reactie
je hebt het over meerdere harde schijven. 1 harde schijf kan goed zonder koeling, maar als je 2 harde schijven dicht boven elkaar hebt hangen, dan zullen ze niet heel koel blijven. Ik zou als het past, zorgen dat de harde schijven gekoeld worden door een outtake fan voorin. Mij lijkt mij het beste als je 1 harde schijf helemaal onderin doet en hiervoor een outtkae fan te zetten. De andere schijf doe je helemaal onder je floppy of net onder de bovenste fan die intake is. Je harde schijven worden dan voldoende gekoeld en je hebt toch nog redelijk koude lucht die van voren naar binnen gaat. ALs je meer dan 2 hdd hebt, plaatst ze dan ook onderaan voor de onderste fan in je front.
Link naar reactie
[quote:6b4a096b56="Alexander Online"]Hier is al een keer een topic over geweest, en iki meen dat de conclusie was: als hij niet super heet wordt hoeft t niet. Maar t mag wel, mss vergroot je de levensduur ermee. Wat zijn de temps van de HDD? Die kun je met programmas zoals *ff denken* HDD Cool oid uitlezen[/quote:6b4a096b56]Zou je een link kunnen geven, ik kan niet zulke tools vinden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...