Ga naar inhoud

windows xp cdrom geeft foutmelding bios of geheugen probleem


Aanbevolen berichten

Het lukt het mij niet (meer) om te booten vanaf de windows xp cdrom. Ik krijg nl. een foutmelding: fout in regel 1788 d:\ en dan nog wat erachter. Dit probleem staat niet op zichzelf. Het is allemaal begonnen toen ik m'n 2 pc 2 nachten aan heb laten staan om een film te maken met Pinnacle Studio. Dit is op zich goedgegaan maar bij de eerst volgende keer dat ik de pc aanzetten kreeg ik een blauw scherm met de tekst 'als dit de eerste keer is start de pc opnieuw op, anders controleer uw software en hardware. Weer opnieuw gestart, andere foutmelding: ntfs.sys beschadigd of ontbreekt. De BIOS geladen met defaults en zowaar de pc start weer op. Veranderde ik weer wat in de BIOS dan weer die foutmelding. Als ik windows kon opstarten werkte alles prima. Een virusscan gedaan, norton vond een 'Bloodhound infection'. Deze verwijderd en de bootsector opnieuw aangemaakt met bootfix. Nu geen problemen meer zelfs niet met gewijzigde instellingen in de BIOS. Totdat ik gisteravond weer de pc aandeed en weer de NTFS foutmelding kreeg. BIOS Default loste niets op. En bij het starten van de windows cd (zie begin van dit bericht) dus de foutmelding. Omdat er wordt geboot vanaf CD ligt het dus niet aan mijn windowsinstallatie en ook niet aan mijn harde schijf. Harde schijven trouwens getest met een tool van maxtor. Het geheugen heb ik getest met memtest86, na een half uur maar gestopt want er kwamen geen foutmeldingen. Overigens start de pc nu op nadat ik de geheugenmodules heb verwijderd en weer terug heb geplaatst, maar gezien de historie kan dit toeval zijn. PC is 2 jaar oud en heeft nooit problemen opgeleverd. Enige wijziging is dat ik ruim 2 weken terug de MAXTOR 200gb erbij heb geplaatst. Volgens de site van MSI ondersteunt de KT4 Ultra HD's tot 160 gb maar de bios accepteert gewoon de HD en ruim 2 weken dus geen problemen gehad. Beetje een lang verhaal maar ik heb nu geen idee wat het probleem is en ik verwacht dat het probleem een deze dagen weer gaat optreden. Graag jullie mening.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...