Ga naar inhoud

Ineens blauw scherm


Aanbevolen berichten

Na al wat problemen gehad te hebben heb ik de laatste tijd weer een ander probleem zucht.. Eigenlijk gebeurt het alleen bij spellen , ik heb de laatste drivers (omega) voor de videokaart( radeon9800pro) directx9.0c en verder alles up to date .. Het gebeurt namelijk zo ineens dat tijdens het spel ik een zacht klikje hoor in de kast waarna mijn beeld ineens helemaal blauw wordt . daarna reageert hij ook helemaal nergens meer op. Er rest dan niets dan de aan/uit schakelaar te gebruiken.. n.b. als ik gewoon zit te surfen dan heb ik die problemen niet.. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ? heb al vanalles getest , geheugen , hd etc.. alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:5a1ea21663]q-tec 550w dual fan gold.. niet duur [/quote:5a1ea21663] Te triest voor woorden dat men wel € 1000,= voor een PC uitgeeft en vervolgens voor 1 van de belangrijkste onderdelen beknibbeld op een paar tientjes met als risiko dit soort problemen. Nog afgezien van het risiko dat zulke $$%$% voedingen meestal je mobo, vga kaart, geheugen etc. opblazen op het moment dat ze er de brui aan geven. Ik zie het dagelijks voorbij komen :cry: Koop een ANTEC of iets dergelijks. Zorg dat je PC op een geaard stopcontact is aangesloten en schaf voor een paar euro een verdeeldoos met overspanningsbeveiliging aan.
Link naar reactie
Ruud de wit: Ervaring mee ofzo? Ik wel en heb er nooit problemen mee ondervonden, 4 hdd's + overige hardware is ook weer niet niks. Beetje belachelijk hoe jij je uitlaat over een voeding. "te triest voor woorden" ? Drama aan het studeren ofzo? :lol: - "speel" wat met de drivers (andere/nieuwere) - controleer de voltages (MBM ofzo zie faq voor meer) - memtest je geheugen duurt even... maar dan heb je ook wat
Link naar reactie
[quote:7ae2577dd6]Beetje belachelijk hoe jij je uitlaat over een voeding.[/quote:7ae2577dd6] Ik werk hier dagelijks op de reparatieafdeling en ong. 30% van de reparaties betreft voedingen en aanverwante zaken (overspanningsschade, spanning via b.v. de monitor op de kast, lekkende condensatoren (MSI mobo's). Vrijdag wordt het afval weer opgehaald en de (voedings)score van de afgelopen 14 dagen is: 5 voedingen (3 Q-TEC's, 2 onbekend) 8 mobo's (3 MSI, 2 ASROCK, 1 JETWAY, 1 ABIT, 1 ASUS) waarvan de ABIT en het ASUS bord meegenomen zijn door de geklapte Q-TECs, de MSI's hebben (altijd) lekkende condensatoren de ASROCK en JETWAY zijn instabiel (wellicht de condensatoren) 2 valueram dimm's (uit een geklapt Q-TEC systeem) 1 powercolor 9600se AGP kaart (uit dezelfde Q-TEC klapper) Dus ja, ik heb wellicht in de loop der tijd een zeker vooroordeel ontwikkeld t.a.v van bepaalde merken en als je (nog) geen problemen hebt gehad: gefeliciteerd. Als je (nog) een keuze hebt: geef i.p.v. € 40, iets meer uit voor een betere voeding, het kan je een hoop schade schelen. Het probleem is alleen dat iemand die net zo'n mooie goudkleurige glimmer heeft gekocht o.h.a. doof is voor dit soort ervaringen tot ie het zelf een keer meemaakt.....
Link naar reactie
[quote:240af5c1a5="Ruud de Wit"][quote:240af5c1a5]Beetje belachelijk hoe jij je uitlaat over een voeding.[/quote:240af5c1a5] Ik werk hier dagelijks op de reparatieafdeling en ong. 30% van de reparaties betreft voedingen en aanverwante zaken (overspanningsschade, spanning via b.v. de monitor op de kast, lekkende condensatoren (MSI mobo's). Vrijdag wordt het afval weer opgehaald en de (voedings)score van de afgelopen 14 dagen is: 5 voedingen (3 Q-TEC's, 2 onbekend) 8 mobo's (3 MSI, 2 ASROCK, 1 JETWAY, 1 ABIT, 1 ASUS) waarvan de ABIT en het ASUS bord meegenomen zijn door de geklapte Q-TECs, de MSI's hebben (altijd) lekkende condensatoren de ASROCK en JETWAY zijn instabiel (wellicht de condensatoren) 2 valueram dimm's (uit een geklapt Q-TEC systeem) 1 powercolor 9600se AGP kaart (uit dezelfde Q-TEC klapper) Dus ja, ik heb wellicht in de loop der tijd een zeker vooroordeel ontwikkeld t.a.v van bepaalde merken en als je (nog) geen problemen hebt gehad: gefeliciteerd. Als je (nog) een keuze hebt: geef i.p.v. € 40, iets meer uit voor een betere voeding, het kan je een hoop schade schelen. Het probleem is alleen dat iemand die net zo'n mooie goudkleurige glimmer heeft gekocht o.h.a. doof is voor dit soort ervaringen tot ie het zelf een keer meemaakt.....[/quote:240af5c1a5] Damn, zo zie je maar weer hoe belangrijk een goede kwaliteit voeding is :o
Link naar reactie
Dat is ook zo leuk: Het maximale te leveren vermogen van een voeding is de max. belasting die de +3,3 V / + 5V lijnen kunen leveren. Dit staat op de Q-TEC 450: +3.3V rated 38A = 125.4 Watts +5V rated 44A = 220.0 Watts Wat ze vervolgens doen is de max. te leveren vermogens van de andere voltages erbij optellen en komen zo op 450W. Maar de bron van de voeding kan maximaal het vermogen van de 3,3 en 5V lijn leveren. De max. belasting van deze is echter 220W, want er staat zelfs op dat de max. belasting van de 3,3V/5V combinatie 220W is. ("the combined max. load ....") Een beetje systeem (XP2100, radeon 9600 CD'tje, DVD'tje 512MB, 7200rpm HD etc.) trekt ong. (gemeten) 15 A op de 3,3V en 14A op de 5V lijn = 130 W De processor zit op de 12V en een 2100 verbruikt ong. 90W. In feite zit je dus al op het maximum van deze voeding. Wat gebeurt er nu als je grafische kaart wat meer vraagt (spelletje) of je hebt net een XP2800 gekocht. Het voltage op de lijnen wordt instabiel vanwege het teveel afgenomen vermogen, resultaat: blauwe schermen, vastlopers, uit het spel klappen etc. Een voeding als de ANTEC, ENERMAX, ZALMAN of CHIEFTEC hebben een (of zelfs 2) aparte 12V 'rails' en bovendien een hogere max. belasting voor de 3,3V / 5V combinatie. B.V. de chieftech heeft zo'n aparte 12V rail en een 420'er kan netto 400W leveren. Tja,.... je betaald er wel € 100,= voor. [quote:7501cd24f3]Als een Qtec een mainboard etc meeneemt kan je dan qtec niet aansprakelijk stellen op grond van de wet (een product moet zijn werk doen binnen bepaalde grenzen[/quote:7501cd24f3] Een produkt moet inderdaad zijn werk doen binnen bepaalde grenzen en als ie dat niet doet krijg je netjes een nieuwe, maar (zeker bij voedingen) staat er netjes in de kleine lettertjes dat de fabrikant op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld kan worden voor schade als gevolg van het gebruik van de voeding. En als je aan de rand van het werkelijke vermogen zit en daardoor de voeding opblaast, tja.... eigen schuld Dat daardoor het mobo een tik van 400V kan krijgen (doorslaan van de spanningsregelaar), tja.... overbelast he. Dat ie lang geen 450W levert: jawel, maar niet allemaal tegelijk en dat staat er duidelijk op....... De computerhandel van vandaag is wat de tweedehandsautomarkt van 20 jaar terug was :wink:
Link naar reactie
Hmm denk dat ik eerst maar eens wat ga proberen met die drivers , zomaar weer een andere voeding aanschaffen is me toch iets teveel van het goede.. Had hiervoor ook een q-tec maar dan de 350w uitvoering de problemen waren toen hetzelfde , je zou toch zeggen dat die het dan helemaal niet zou trekken en dat deze 550w wel verbetering zou moeten geven wat dat betreft .. Of is er geen verschil tussen deze 2? zucht .. :cry:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...