Ga naar inhoud

3 sticks = dual channel??


Aanbevolen berichten

De handleiding van mij mobo zegt dat bij slot 1+3, slot 2+3 en bij slot 1,2+3 dual channel werkt. Op het net las ik dat het alleen werkt bij 2 sticks en niet bij 3 en dat de sticks even groot moeten zijn. Ik wil er 512 bij gooien dan wordt het dus slot 1;256, slot 2;256 en slot 3;512. Heb ik dan nog dual channel? Iemand enig idee hoe het zit? Zou geld schelen als ik geen 2x512 hoef te kopen.
Link naar reactie
wel knap dat hij met 3 reepjes dual channel heeft. dacht altijd dat dit per twee werkt, maar als de handleiding het zegt. denk wel dat je dan 2 keer hetzelfde moet hebben en de derde dezelfde grootte als de 1e twee. maar dan kan die derde vast geen dual channel hebben in zn eentje. misschien ben je dan de snelheid ook weer kwijt omdat die laatste dan alsnog alleen werkt, en dus niet net zo snel leest/schrijft als de eerste twee.
Link naar reactie
[quote:44d7892448="egslim"]Als ik me niet vergis staat dit in de FAQ uitgelegd. Je hebt een nForce(2) moederbord. De 256MB modules kunnen het beste in slot 1 en 2, de 512MB in 3. Dan hebben beide kanalen 512MB. Als je een andere combinatie kiest werkt dual channel ook, maar dan krijgt het ene kanaal 768MB, het andere slechts 256MB.[/quote:44d7892448] Nee, je vergist je niet. Had de FAQ over (In) dependant Channel ook gelezen. Slot 1 en 2 worden dus samen 512 en slot 3 wordt ook 512. Thanx, ben er wel uit geloof ik!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...