Ga naar inhoud

Hoe oud kan een pc worden


Aanbevolen berichten

Ik zit in twijfel of ik een nieuwe pc zal kopen. De pc die ik nu heb is vier jaar oud en is ongeveer aan zijn eindje als je kijkt naar de minimale systeemeisen van hedendaagse spellen, maar ik heb toch vier jaar goed de nieuwste spellen kunnen spelen. In die vier jaar werden de systeemeisen heel langzaam steeds hoger(met ongeveer stappen van 33-66 MHz, maar met de komst van doom 3 gaat het ineens heel hard: van ongeveer 1GHz naar 1,5Ghz. Als ik nu (dit jaar) een pc aanschaf en geen top model, laten we zeggen een p4 3,0 een radeon 9800 pro 128MB, 786 MB geheugen en 120 GB harddisk(cd-spelers e.d. even buitenbeschouwing gelaten). Hoelang verwachten jullie dat ik daarmee vooruit kan totdat de minimale systeemeisen op mijn eventuele nieuwe pc zijn aangekomen?
Link naar reactie
Dat is eigenlijk ook geen optie, omdat je het ene jaar proc,mobo, mem doet en het tweede jaar videokaar en het derde jaar moet je alweer aan proc, mobo en misschien mem. wat natuurlijk nog een veel kostbaardere buisines is. Ik denk dat ik het spelen van nieuwe spellen dan maar afleer en maar warcraft 3 en dtm blijf doen. Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Link naar reactie
je moet denk ik niet al te zwaar tillen aan doom3 aangezien ze gewoon een klapper wilden maken met dit spel doordat ze zo lang hebben gewacht met het uitbrengen ervan. Kijk maar naar een spel als farcry, dat is ook erg mooi en loopt stukken beter. mijn ervaring is dat wanneer je een high-end pc aanschaft nu. Dan kun je er ongeveer 3 jaar mee vooruit qua games. in het begin zal het allemaal op 1280X1024 met aa+af en op het laatst nog op 800x600, dus als je niet al te veel waarde hecht aan een hoge resolutie moet het goed te doen zijn. onder een high-end pc versta ik wel het volgende: athlon 64 3400+ 1Gb ram x800pro/6800GT (of hoger) 500 Watt voeding van een goed merk verdere onderdelen zijn minder van belang voor de prestaties tijdens het spelen. een harde schijf kan wel invloed hebben op de laadtijd, maar tijdens het spelen merk je er niet veel van.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...