Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic


Aanbevolen berichten

[quote:ce49d03259="LabRat"][quote:ce49d03259="laurensbot333"]die dingen van aerocool zijn in het begin stil maar later gaan ze een piepen. de andere nsb1 zou ik de nsb2 nemen is sterker en het geluid is wienig meer.[/quote:ce49d03259] En deze dan? [url]http://www.tweakfreaks.nl/images/dualstorm.jpg[/url] Volgens mij een populair ding. Variabel toerental, maar er staat geen variabel aantal dB bij. Klopt dat wel?[/quote:ce49d03259] damn wat een mooie fannetjes zoek jij uit.. 8) hoe duur zijn ze per stuk... :D
Link naar reactie
  • Reacties 300
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
jah ik wil op de hcc dagen ook alvast wat fannetjes halen voor mijn kassie.. 4 wil ik meenemen.. als als ik nog geld heb alvast een CCLF.. ik zat eerst te denken aan dit standaard casefannetje.. [img:e11d4b668e]http://www.perfect-systems.nl/image/producten/40775-big.jpg[/img:e11d4b668e] 8) EDIT: ik wil 50 euri meenemen.. en ik wil niet hoger dan 30 dB hebben op volle sterkte.. zo stil mogelijk is beter anders erger je te vaak aan die stomme fans.. en dan moet je zo'n fan controler kopen.. :roll:
Link naar reactie
[quote:916ab549a6="ThaOdie"]jah ik wil op de hcc dagen ook alvast wat fannetjes halen voor mijn kassie.. 4 wil ik meenemen.. als als ik nog geld heb alvast een CCLF.. ik zat eerst te denken aan dit standaard casefannetje.. [img]-[/img] 8) EDIT: ik wil 50 euri meenemen.. en ik wil niet hoger dan 30 dB hebben op volle sterkte.. zo stil mogelijk is beter anders erger je te vaak aan die stomme fans.. en dan moet je zo'n fan controler kopen.. :roll:[/quote:916ab549a6]Misschien beter in het Casemodtopic, maar oke. Je kan natuurlijk ook gewoon een pot tussen de fans hangen, en dan naar in je frontbezel plakken met een mooi draaiertje. En dan zou ik de CCFL apart aan de stroom hangen. CCFL's houden erdacht ik sowieso niet van om verschillende stroomsterkten te krijgen, en het iet er natuurlijk niet goed uit.
Link naar reactie
ik zie op de Zalman site ( www.zalman.co.kr ) 3x een CPSN7000CU staan, de a, b en c, welke is de betere ? de C? bedoeld voor stilte en OC of kan ik beter een ander blok en cooler halen voor AMD64 (max 40-50 euro) Iemand antwoord wat de verschillen zijn of wat een betere cooler is ? voor 40/50 euri ?
Link naar reactie
ik heb zojuist een papst fan gezet in me voeding. voeding draad heeft kleuren zwart en rood en me fan rood blauw wit. ik heb de rode aan de rode gesoldeert en de zwart aan de blauwe alleen toen ik hem aandeed leek het of windows langzaam opstarten. is er maar 1 goede manier hoe ik het kan aansluiten of zoals ik nu heb dat hij niet voldoende draait? en KAN het dat de papst fan niet sterk genoeg is (beide 80cm) en deze papst is het. is die ze 'sloom'voor me voeding? Specificaties: -Type: 8412N/2GL -Grootte: 80 x 80 x 25 mm. -Vermogen: 0,6 W. -Toerental: 1500 RPM. -Luchtverplaatsing: 33 m³/h / 19,5 CFM -Spanning: 12 V -Aansluiting: 3-pin -Lagering: Sintec Deze koeler produceert 12 dBA aan geluid.
Link naar reactie
Maak de kast eens los en voel dan eens aan de behuizing van de voeding hoe warm hij word? Weet ook niet wat voor een fan je er eerst in had, kan die niet met deze nieuwe vergelijken dus ik weet niet of deze te slecht is, Edit: Lijkt me dat deze gewoon in orde is, die fans uit voedingen zijn meestal niet zo krachtig.
Link naar reactie
[quote:523cf96376="evisu"]ik heb zojuist een papst fan gezet in me voeding. voeding draad heeft kleuren zwart en rood en me fan rood blauw wit. ik heb de rode aan de rode gesoldeert en de zwart aan de blauwe alleen toen ik hem aandeed leek het of windows langzaam opstarten. is er maar 1 goede manier hoe ik het kan aansluiten of zoals ik nu heb dat hij niet voldoende draait? [/quote:523cf96376] Mij lijkt het dat de witte de GND van de fan is, en die dus op de zwarte moet en dat de blauwe de rpm monitoring is. Draait de fan nu wel?? En in welke volgorde zaten de kleuren op de 3 pin stekker??
Link naar reactie
[quote:f69b19fc25="evisu"]wit rood blauw is de volgorde jij bedoeld dus dat ik dit moet doen wit - zwart rood - / blauw - rood of wit zwart rood rood blauw /[/quote:f69b19fc25] Normaal is het zwart/rood/geel, dus Ground, 12V, rpm monitoring. Ik denk dat de blauwe rpm monitoring is, maar heb die fans niet, dus weet het niet zeker. Misschien staat het op de site van Papst. Ik moet zo weg, dus kan zelf niet ff zoeken... :wink:
Link naar reactie
[quote:1b391ea766="NoepZor"]ik zie op de Zalman site ( www.zalman.co.kr ) 3x een CPSN7000CU staan, de a, b en c, welke is de betere ? de C? bedoeld voor stilte en OC of kan ik beter een ander blok en cooler halen voor AMD64 (max 40-50 euro) Iemand antwoord wat de verschillen zijn of wat een betere cooler is ? voor 40/50 euri ?[/quote:1b391ea766] niemand ?
Link naar reactie
[quote:cdcccbbdae="NoepZor"][quote:cdcccbbdae="NoepZor"]ik zie op de Zalman site ( www.zalman.co.kr ) 3x een CPSN7000CU staan, de a, b en c, welke is de betere ? de C? bedoeld voor stilte en OC of kan ik beter een ander blok en cooler halen voor AMD64 (max 40-50 euro) Iemand antwoord wat de verschillen zijn of wat een betere cooler is ? voor 40/50 euri ?[/quote:cdcccbbdae] niemand ?[/quote:cdcccbbdae]De C zal wel het beste zijn maar het had dacht ik vooral te maken dat er meer soorten CPU's enzo zijn ondersteund, of misschien wel andere. De CoolerMaster Hyper6 is ook erg mooi. Alleen vraag ik me af of het daar niet beter is om blow-blow te doen of blow-suck. Bij die Aerocool tower was het dus blow-blow. Maar die Hyper6 is wel mooi. [img:cdcccbbdae]http://www.coolermaster.com/product_common_images/bb695818885bd9dede9241b2fb2f777e.jpg[/img:cdcccbbdae] Moet trouwens wel blow-suck zijn, want de zijkanten zijn afgesloten.
Link naar reactie
ik vind de Thermalright SB 2 wel een hele mooie koeler, zal het ook goed doen 8) [img:a204b2bee0]http://www.perfect-systems.nl/image/producten/52247-big.jpg[/img:a204b2bee0] en om ff antwoord op mijn vraag te krijgen [quote:a204b2bee0="zjarl"]ik heb de zalman reserator zoals in me onderschrift staat. koelt me cpu verder prima 8) maar mijn videokaart koelt hij slecht. ik weet niet of ik er misschien een ander blokje op kan doen? en zal dat helpen? want als dat niet helpt koop ik maar meteen een oud cpu-koelertje om erop te plakken.[/quote:a204b2bee0]
Link naar reactie
[quote:dae038b32c="zjarl"]ik vind de Thermalright SB 2 wel een hele mooie koeler, zal het ook goed doen 8) [img]-[/img] en om ff antwoord op mijn vraag te krijgen [quote:dae038b32c="zjarl"]ik heb de zalman reserator zoals in me onderschrift staat. koelt me cpu verder prima 8) maar mijn videokaart koelt hij slecht. ik weet niet of ik er misschien een ander blokje op kan doen? en zal dat helpen? want als dat niet helpt koop ik maar meteen een oud cpu-koelertje om erop te plakken.[/quote:dae038b32c][/quote:dae038b32c]Als het echt aan het blokje ligt wel. Want het kan natuurlijk ook wezen dat hij er niet goed opzit of iets in die richting. Anders is zo'n Maze4 natuurlijk wel mooi :)
Link naar reactie
ik heb de radeon 9700 pro. hiervoor heb ik de artic silencer erop gehad. nu heb ik dus de zalman reserator gekocht en gelijk van die blokjes erbij gekocht voor de vga deze dus: [img:5442790222]http://www.perfect-systems.nl/image/producten/52751-small.jpg[/img:5442790222] ik heb teneerste het idee dat dit niet zulke goeie blokjes zijn, maar ik vraag me af of een andere veel zal helpen. hij zit er zeker weten goed op. je zet hem er namelijk op, de schroefjes door de gaten en strak draaien. als ik hem strakker draai gaat de core eraan :wink:
Link naar reactie
het zijn 2 blokjes trouwens :wink: ....een kleine en een grote. (heb de grote er natuurlijk opzitten) de zwaarste is 75 gram (van allu) het water stroomt er gewoon rechtstreeks doorheen, hij is dus niet hol binnen in ofzo :P dus naar andere zoeken op de hcc? :P nu moet ik alleen nog ff de maat van de slang weten
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...