Ga naar inhoud

Koeler wil er niet af


Aanbevolen berichten

Hallo, ik had begrepen dat je het koelblok op je processor simpel kon verwijderen door de 2 haakjes los te maken (P4 2,53 ghz met koeler die er vanuit de winkel op zat) Gezien de vele herrie die die de laatste tijd maakt wilde ik eens een druppeltje olie proberen en anders maar een nieuwe. Probleem: ik krijg hem er niet af. Ik heb de haakjes losgemaakt, maar ondanks best stevig bewegen en trekken blijft het vast zitten. Veel harder durf ik niet te trekken want dan beschadig ik denk ik mijn processor. Doe ik iets verkeerd?
Link naar reactie
Als je eerst het klemmetje aan een kant naar beneden duwt met een schroeverdraaier.. (zorg dat je niet uitschiet, vindt je mobo niet zo leuk :lol: ) en dan dat klemmetje met een tang(etje) nét dat kleine duwtje extra geeft, dat je m er net overheen wipt zeg maar. Dan moet het lukken, zo doe ik het zelf ook.. // Hoor net dat dit alleen voor AMD en oudere Intel`s opgaat, niet voor P4 :oops:\\
Link naar reactie
Waarschijnlijk zitten er 2 handels op, als je die omhaalt zit ie al los. Maar nu, deze blijven nog wel haken aan het rekje op je moederbord. Druk deze dus naar buiten toe tot ze helemaal los kunnen. Dan is er nog de optie van thermische lijm. Als hij daarmee nog vast zit dan moet je hem heen en weer draaien. De lijm laat dan langzaam los.
Link naar reactie
Ook handig: langere schroevedraaier = meer hefboomeffect, dus misschien is het makkelijker als je met een lange schroevedraaier het blok los probeert te maken, je hebt dan meer hefboomeffect en daardoor hoef je minder kracht te zetten, je hebt dan ook minder kans om uit te schieten. :D Toen ik mijn koelblok los probeerde te halen met een kleine schroevedraaier brak zelfs de hele schroevedraaier doormidden! Vervolgens nam ik een grotere en toen wipte het koelblok er zo vanaf!
Link naar reactie
[quote:d0335212f3="pcguy"]Toen we het NB blokje op m'n chaintech zette toen hinge we met 2 man aan het koelblokje, hij wilde er niet af. :lol:[/quote:d0335212f3] Laat je spierballen eens zien. ;) Soms trekken cpu en koeler zichzelf vacuum door de koelpasta [normaal leverd dat overigens niet zo'n groot probleem op, beetje draaien, wigglen en los] , wat je zou kunnen proberen is een rietje aan de onderkant plat te drukken, en die tussen core en blok zetten en dan blazen... Ik weet, het klinkt raar, maar het zou -als dit het prob is- best eens kunnen werken.
Link naar reactie
[quote:729894fa0e="Phrea"][quote:729894fa0e="pcguy"]Toen we het NB blokje op m'n chaintech zette toen hinge we met 2 man aan het koelblokje, hij wilde er niet af. :lol:[/quote:729894fa0e] Laat je spierballen eens zien. ;) Soms trekken cpu en koeler zichzelf vacuum door de koelpasta [normaal leverd dat overigens niet zo'n groot probleem op, beetje draaien, wigglen en los] , wat je zou kunnen proberen is een rietje aan de onderkant plat te drukken, en die tussen core en blok zetten en dan blazen... Ik weet, het klinkt raar, maar het zou -als dit het prob is- best eens kunnen werken.[/quote:729894fa0e] Was hittegelijdende lijm ofzo :P Btw, ik ben nie zo slap hoor maar die 2e persoon wel, (niet dat ik heel sterk ben ofzo, maar niet slap menen er veel)
Link naar reactie
Bedankt jongens, het is gelukt! Moest inderdaad een beetje links\rechts wrikken. Niet eens zo erg krachtig. Heb het nog nooit eerder gedaan en ben de eerste keer gewoon te voorzichtig geweest. De herrie is overigens bepaald niet minder. Dus ik ga maar naar de winkel voor een nieuwe koeler. De koelpasta moet sowiezo ook vervangen worden denk ik als je het los gehad hebt? Er zat een zwart laagje op het koelblok en op de processor. Is dit dan pasta of lijm geweest? Misschien een domme vraag, maar ik heb geen idee wat voor kleur koelpasta heeft. Ik dacht zelf eigenlijk gewoon dat het transparant zou zijn. Ik had een paar maanden geleden al een post waarin ik een nieuwe behuizing zocht. Dat ga ik nu van het weekend ook maar meteen aanpakken. Nu ik mijn topic net terug las zag ik dat daar o.a. ook al over het wrikken werd gesproken voor de koeler :oops: :oops: Sorry jongens, korsakov denk ik ........ Ontzettend bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
[quote:10da519840="rev"]De koelpasta moet sowiezo ook vervangen worden denk ik als je het los gehad hebt? Er zat een zwart laagje op het koelblok en op de processor. Is dit dan pasta of lijm geweest? Misschien een domme vraag, maar ik heb geen idee wat voor kleur koelpasta heeft. Ik dacht zelf eigenlijk gewoon dat het transparant zou zijn. [/quote:10da519840] Als je de koeler er af heb gehad dan moet je zeker de koelpasta vervangen, anders vult de koelpasta niet goed meer. Dat laagje is waarschijnlijk een thermalpad, dat heeft dezelfde functie als koelpasta en zit vaak op boxed koelers die bij processors worden geleverd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...