Ga naar inhoud

geen beeld bij opstarten


Aanbevolen berichten

Sinds het installeren van een nieuwe harde schijf heb ik geen beeld bij het opstarten van mijn pc. Ik dus weer die HD eruit...wat blijkt: de eerste keer in een bepaalde tijd dat ik de pc aanzet krijg ik geen beeld, reset ik de pc dan, dan heb ik wel beeld. Zelfs al zet ik hem helemaal uit en wacht ik 5 minuten dan doet hij het nog. Wacht ik echter een halve dag, dan zie ik geen beeld bij de eerste keer opstarten. Wie kan mij helpen bij dit rare probleem? P4 2.4 Elitegroup MOBO
Link naar reactie
Alle stekkers heb ik gecontroleerd, ligt het niet aan...ik ga zo de bios updaten... Wat me wel is opgevallen, bij het opstarten van de pc is de frequenty van de cpu lager (en ram geheugen). Op het moment dat ik hem weer voluit zet (2.4 Ghz ipv 1.7) start hij wel op maar na een paar uur wachten niet. Als ik hem echter op 1.7 Ghz laat staan start hij wel op na een paar uur. Mijn conclusie hieruit is dat of de cpu kan de frequentie niet aan of het ram geheugen. Ik heb kort geleden (1,5 week) nieuw geheugen geplaatst. Misschien ligt het hieraan... hoe zou ik dit kunnen testen?
Link naar reactie
ik heb gister geprobeerd de bios te flashen.... waarschijnlijk me hele mobo ver****t Bij het flashen ging alles goed, alleen als mijn pc nu opstart hangt ie bij checking NVRAM. Ik kan dus helemaal niks meer.... is er een mogelijkheid om de bios hardware matig te vervangen...nieuwe chip ofzo? Of word het gewoon een nieuwe kopen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...