Ga naar inhoud

C!T Pifast Challenge Part V


Aanbevolen berichten

Ok, duidelijk, dank voor je antwoord. Chieftec voeding erin: [img:ef0dd1b686]http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/forum/thread/pifast_51.39.jpg[/img:ef0dd1b686] Zesde plaats op de A64 lijst 8) Voorlopig stop ik er ff mee, de volgende A64 te verslaan staat op 48.94 en dat trekt ie niet meer, niet met luchtkoeling. Ik zat nog te denken, puur voor het expiriment, om alleen een cpu-waterkoel blokje te kopen en te voeden met leidingwater. WC-cheapo! Leidingwater is , zeker nu, lekker koud en kost voor een expiriment erg weinig. Iemand een idee voor een niet te duur blokje welke je solo kan kopen?, dus zonder een hele kit erbij.
Link naar reactie
  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:08a004bc4f="rwilligen"]Iemand een idee voor een niet te duur blokje welke je solo kan kopen?, dus zonder een hele kit erbij.[/quote:08a004bc4f][url=http://www.tweakstore.nl/tws/tws.php?sess=31d01d7e150af50ff15a6b81c3ca5437&content=detail&item=1799&grID=136]link[/url] Deze is niet echt heel duur. Maar eigenlijk mag dit niet he, in dit topic :wink:
Link naar reactie
Zonder pomp bedoel je? In dat geval een rekensommetje: P4 verbruikt 100W (meer in werkelijkheid, helemaal met een hoger voltage) = 100J/s. 4200J heb je nodig om 1 liter water 1 graad te verwarmen, in werkelijkheid bevat een dergelijk blokje veel minder - 0,1l? De test alleen al duurt 50 seconden - afgezien van het opstarten en dergelijke - dan stijgt je CPU dus al 5000J/420J in temperatur = 12 graden. Het zou dus zijn alsof je een koelblok zonder fan gebruikt.
Link naar reactie
[quote:40006dd862="Comp-Freak"][quote:40006dd862="rwilligen"]Iemand een idee voor een niet te duur blokje welke je solo kan kopen?, dus zonder een hele kit erbij.[/quote:40006dd862][url=http://www.tweakstore.nl/tws/tws.php?sess=31d01d7e150af50ff15a6b81c3ca5437&content=detail&item=1799&grID=136]link[/url] Deze is niet echt heel duur. Maar eigenlijk mag dit niet he, in dit topic :wink:[/quote:40006dd862] maze2 voor 40 euro? ben je van de pot gerukt ofzo :P ik had de nieuwste TDX voor 50 :P afijn rwilligen dat kraan idee is wel grappig maar post eens in het koelingstopic (mja anders word ik hypocriet enzo, het is ten slotte en door mij gestart topic waar ik ook in zeg dat we neit te veel OT moeten gaan) maaruh een goedkoop pomp + goedkoop blokje + emmer water + paar diepvriesblokken erin kan je ook leuk mee benchen ;) @ egslim hij bedoelt natuurlijk met een lopende kraan he :lol:
Link naar reactie
temp's zijn 19 graden idle en 28 graden belast. De laatste run was meer er 1 om te zien of ie nog verder wilde: ik heb mijn airco voor kast gezet :lol: , de airco staat dus rechtstreeks op de cpu koeler te blazen. Ik ga zeker niet verder met zo'n hoge Vcore, ik ga eerst bedenken welke stap hierna nu te doen, ik wil eens wat meer lezen over wc voordat ik me daar in stort dus nu eerst een tijdje nix , ff orienteren. De HCC komt er ook aan , wellicht dat ik daar een wc-blokje koop....
Link naar reactie
Kijk uit voor condens met die Airco van je, dat moet je niet willen ;) :) Vcore is inderdaad erg hoog, zo hoog heb ik hem met mijn Pentium 4 OC nooit gehad, maar als die temps zo laag blijven kan het geen kwaad, je draait toch niet standaard 4ghz denk ik, alleen als je Pifast draaid. Erg mooi resulaat overigens.
Link naar reactie
@RD; een airco levert koude lucht, koude lucht=droog=dus geen probleem, het is warme lucht op een koud oppervlak wat problemen geeft. Het probleem komt dus als ik 'm uitzet en dat voorkom ik door eerst de pc terug te klokken, dan de airco uit, dan de pc uit. Ikga idd gewoonlijk niet op 4 ghz draaien, mischien iets van 3.6 ofzo. Helaas wil die laatste 11 hondertste er echt niet af, ik heb echt wel het nodige geprobeert. :cry: :cry: Maar; na de hcc zien we wel weer verder.... :D
Link naar reactie
[quote:3aa1019edd="Louke19689"]mun 4e plek voor ff weer terug! maar ben bang dat PC Guy er geen gras over laat groeien!! :( :D[/quote:3aa1019edd] Was ik idd niet van plan, ik ben echter toe aan een hogere vdimm dus dat word de voeding modden. (Ik heb die bios uit het draadje van got waarmee je er 4 volt op kan zetten dus de bios is het probleem niet) Als dat niet helpt verkoop ik dit mem en dok ik wat bij, dan haal ik tccd
Link naar reactie
[quote:452bb9644d="Louke19689"]@ PCguy: voor een voeding-mod ben ik te lomp! ( ben electro monteur sterkstroom install.) in elk geval wens ik je veel succes ermee! :wink: groetjes louke.........alhoewel ik een biosflash nog wel aandurf.[/quote:452bb9644d] 3.3V mod is redelijk easy te doen. Als je een beetje kan solderen dan is 't zo gefixed. Deze mod is makkelijker te doen dan solderen aan je mobo
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...