Ga naar inhoud

C!T Pifast Challenge Part V


Aanbevolen berichten

Als je nou je multiplier omlaag doet en je fsb omhoog? Waarschijnlijk kom je dan kwa cpu een stuk verder, klok eventueel je geheugen terug. Weet trouwens iemand waarom ik op die chaintec het geheugen stabiel terug kon klokken terwijl dat op deze msi niet kan? (kan wel maar dan is hij niet stabiel meer) (wil toch ocz bestellen daar niet van hoor)
Link naar reactie
  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Vanmiddag/vanavond update ik de lijst... moet zo weg ff kijken wat ik ga doen (denk dat ik kazdazurofzo zijn tip opvolg om deel 5 scores groen te maken) koeling ga ik denk ik niet doen.... Iemand zin in een "groot watvoor koeling heb jij en watvoor temps en oc's haal je ermee" topic? Maak maar een leuke openingspost met een vast format zodat iedereen z'n gegevens op dezelfde manier neerzet zodat het overzichtelijk blijft.
Link naar reactie
[quote:ca5ec9a016="Vandread"]Iemand zin in een "groot watvoor koeling heb jij en watvoor temps en oc's haal je ermee" topic? Maak maar een leuke openingspost met een vast format zodat iedereen z'n gegevens op dezelfde manier neerzet zodat het overzichtelijk blijft.[/quote:ca5ec9a016] komt goed. :P (als de modjes het goed vinden)
Link naar reactie
[quote:a731eb127b="pcguy"][quote:a731eb127b="Vandread"]Iemand zin in een "groot watvoor koeling heb jij en watvoor temps en oc's haal je ermee" topic? Maak maar een leuke openingspost met een vast format zodat iedereen z'n gegevens op dezelfde manier neerzet zodat het overzichtelijk blijft.[/quote:a731eb127b] komt goed. :P (als de modjes het goed vinden)[/quote:a731eb127b] Ik heb hem eerder gepm'ed. :lol: Maarre, waarom sta ik in rood? In deel 3 enzo had ik ook al die score hoor! Toch eigenlijk wat PC3200 mem kopen en kijken wat ik dan met het MSI-bordje kan uithalen... Is dat Corsair XMS goed? Of is het te overkill. Draait wel op baggerlatency's, maar kan ik dat ook terugdraaien enzo, zonder al te veel verlies?
Link naar reactie
[quote:eae7e71aa5="General X"]Wanneer kom ik in de lijst? 8) Heb nog een keer gedraaid en haalde nu dit (zelfde instellingen als vorige keer) [im]http://members.home.nl/jirivanbergen/website/pi3.JPG[/img][/quote:eae7e71aa5] ik wil pifast+cpu-z op 1 screenshot zien (niet aan elkaar geplakt) @koene tweakermatt is er toch uit maar hij had het ook aan mij gevraagd @Razu_Khael netjes :) maarja dat had al veel eerder moeten gebeuren met je waterkoeling :P die bh6 moet hoger!!! ;) @koelingvraag.... als iemand voor mij een heeeeel erg gebruiksvriendlijke database die alle code er goed uitspuugt maakt zet ik de koeling er bij maar nu ziet het er zo uit: [code:1:eae7e71aa5][color=red]2 ) Red Dragon [b]47.13[/b] A64 3700 @ [url=http://slashhead.homestead.com/files/Reddragon/47.13.JPG]2644 (264fsb)[/url] [/color][/code:1:eae7e71aa5] en ik helemaal geen zin ook nog es koeling erbij te gaan zetten ;) als je zo heftig bezig bent kijk je maar op http://www.ministryofoverclocking.net zo en dan nu soep :)
Link naar reactie
[quote:1cdf97a111="Vandread"] ik wil pifast+cpu-z op 1 screenshot zien (niet aan elkaar geplakt)[/quote:1cdf97a111] :P 8) Test nog eens gedraaid en het resultaat is hoog genoeg om niet onderaan te staan! [img:1cdf97a111]http://www.nlondertitels.com/board/images/smilies/blunt.gif[/img:1cdf97a111] [img:1cdf97a111]http://members.home.nl/jirivanbergen/website/pi4.JPG[/img:1cdf97a111]
Link naar reactie
Kep helemaal niks overclockt, was ik ook niet van plan. Alles staat op standaard waarden behalve de HTT. Dit is gewoon de "Top Performace" optie van mijn moederbord in de (Gigabyte K8NSNXP) hij pas mischien nog iets aan maar ik wil eigelijk niet overclocken. En ik geloof dat ik nog garantie krijg als ik hem op "Top Performance" zet. EDIT: Wat is een "stepping"?
Link naar reactie
[quote:cb6533742f="General X"]Kep helemaal niks overclockt, was ik ook niet van plan. Alles staat op standaard waarden behalve de HTT. Dit is gewoon de "Top Performace" optie van mijn moederbord in de (Gigabyte K8NSNXP) hij pas mischien nog iets aan maar ik wil eigelijk niet overclocken. En ik geloof dat ik nog garantie krijg als ik hem op "Top Performance" zet. EDIT: Wat is een "stepping"?[/quote:cb6533742f] Oke, Stepping is het nummer van de core, hoe later de core (cpu dus) geproduceerd word hoe beter hij word en hoe meer hij kan oc'en, betere core's krijgen een beter nummer mee als een slechte core die maar weinig kan oc'en.
Link naar reactie
[quote:ee12610425="pcguy"]hoe later de core (cpu dus) geproduceerd word hoe beter hij word en hoe meer hij kan oc'en, betere core's krijgen een beter nummer mee als een slechte core die maar weinig kan oc'en.[/quote:ee12610425] har?! Klopt ook niet helemaal, vroege XP mobile cores schijnen beter te zijn dan latere. Sommige stepping codes werken door toeval brilliant met overclocken en andere gewoon slecht. Vaak is het gewoon toeval, een DOC'er op got had 2 identieke duron 1600's en toch kreeg ie de ene 200mhz verder dan de ander...
Link naar reactie
[quote:f8bb273af8="Vandread"][quote:f8bb273af8="General X"]~ Text ~[/quote:f8bb273af8] @Razu_Khael netjes :) maarja dat had al veel eerder moeten gebeuren met je waterkoeling :P die bh6 moet hoger!!! ;)[/quote:f8bb273af8]Jah kheb er gewoon niet eerder aan gedacht om te PiFasten. Ik denk trwns dat ik tot 240 Mhz FSB kom uiteindelijk... ~5 Mhz voor elke 0.10 vDIMM meer en m'n mobo z'n maximum is 3.30. Moet denk ik maar eens info gaan zoeken over voltmods. Ben ook al van plan waterblocken te maken voor dat geheugen dus dan moet t lukken :) T enigste probleem wat ik heb is dat ie gwoon niet stabiel wil draaien op een hogere FSB... zelfs niet als t aantal Mhz lager is :-? Die 2530 Mhz op t screenie *lijkt* stabiel, maar crasht toch binnen een half uur. Maar goed.. ben nog niet klaar met deze PC.. mosfets moeten ook nog steeds gekoeld worden.... Radeon X800 XT of GeForce 6800 GT... beetje Phase Change. Ik vermaak me wel en kom wel verder 8)
Link naar reactie
[quote:bce4e427b9="pcguy"]Zal het geheugen wel zijn dan, Had ik bijvoorbeeld ook toen ik het geheugen nog niet terug klokte, @230fsb (2300mhz) kon ik net pifasten en dan sloeg hij vast, na het terug klokken kon ik pifasten @ 259fsb (en tot 261 liep hij gewoon)[/quote:bce4e427b9]:-? waarom draait ie dan wel zown 7 uur lang Memtest86+ zonder fouten, of is dat een foute aanname van me. Als ik de vDIMM met 0.10 verlaag op die FSB dan krijg ik wel binnen de kortste keren fouten in Memtest... . Maar t is hoe dan ook vaag, het valt me namelijk op dat ik em alleen 'stabieler' kan krijgen door de vAGP te boosten :-? Voordat ik die booste, was ik een filmpje aant kijken gaat de muziek door maar bevriest het beeld. Vlak daarna ook de rest van de PC. Of het meest vaagste wat ik ooit heb meegemaakt, in UT2004. Was ik gwoon al een paar uur aan het spelen, gaat ineens ALLES in een soort van slow-motion. Kan ik 1 voor 1 alle animaties zien, raketten die worden afgevuurd, de verlichting die langzaam aan veranderd op de muur dankzij die raketten, etc. Zelfs de menus gaan ineens super sloom (10 seconde per knop in hoofdmenu) en het geluid blijft zich herhalen vanaf het moment dat dit 'verschijnsel' begon. De laatste keer was t zo erg dat ik denk ik 1 stap deed elke 3 minuten :o Ik moet dit nog wat verder onderzoeken... en meer info vinden over t mobo want ik vindt dit toch wel vreemd. Kheb de AGP/PCI bus wel gelocked @ 66 / 33 Mhz. Is het mogelijk dat, aangezien ik de vAGP moet boosten, dit erop duidt dat deze lock niet goed functioneerd?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...