Ga naar inhoud

Coolers overal :)


Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:c7b5842c8b="Sliciej"]OW....ik heb dual channel dus dan moet ik 2 pakketten kopen, en die 4mm zijn niet te vervangen voor 4mm fan met ledjes he? OF je moety 't zelf maken zeker? Maar is dat lijstje dan mooi? VGA: Zalman blablabla dinges HDD: Sharkoon HDD -Cooler RAM: Thermaltake dinges (2x) CPU: Thermaltake Silent Tower met andere 92mm Fan (ufo) En dan nog 5 casefans.[/quote:c7b5842c8b]Met double-sided bedoel ik of er aan beide kanten van het mem chippies zitten of maar aan een kant. Als het double sided is mag de 4 pakketjes kaufen, en als het single sided is 2. Edit:[quote:c7b5842c8b]maare weet iemand hoe ik die laatse kan vervangen??? deze maakt nogal een k*t geluid[/quote:c7b5842c8b]Achterkant videoplank: Pinnetjes inknijpen, en whoep, cooling eraf. Dan je nieuwe videoplankkoeler erop zetten volgens gebruiksaanwijzing.
Link naar reactie
[quote:b3c1bf6c65="Sliciej"]En hoeveel 4-pins en 3-pins aansluitingen heb ik nodig voor al die coolers in mijn vorige post? Want anders moet ik ff splitters kopen[/quote:b3c1bf6c65]Bij molexen krijg je een doorluskabel, dus dat is het probleem niet. Met op het mobo prikken moet je voorzichtg zijn, want als dat ding een aantal amperes moet geven wat teveel is, vbind ie dat niet zo leuk... Beetje vage zin maar ik hoop dat je de essentie ervan snapt.
Link naar reactie
[quote:c90d0eea69="tdw"]hmm ik hou wel van dingen die zonder gebruiksaanwijzing zijn[/quote:c90d0eea69] koop dan de sharkoon SVC1/2 :P heb ik ook en heeft leds en er zat geen gebruiksaanwijzing bij... Je kon hem trouwens ook niet verkeerd installeren :P [quote:c90d0eea69] Met op het mobo prikken moet je voorzichtg zijn, want als dat ding een aantal amperes moet geven wat teveel is, vbind ie dat niet zo leuk... Beetje vage zin maar ik hoop dat je de essentie ervan snapt.[/quote:c90d0eea69] Om vragen alvast te voorkomen: De fans die je op je moederbord aansluit (met een 3pin aansluiting), mogen niet te veel stroom vragen. Bijna alle fans kunnen aangesloten worden, maar er zijn een aantal fans die heel veel lucht verplaatsen door heel vaak pe rminuut rond te draaien. Deze vragen dan ook veel stroom (Ampere) en zoveel stroom kan je moederbord niet via die aansluiting geven. Dit zal echter niet voor jouw standaard fans gaan gelden. Zelf zou ik niet die actieve geheugenkoeling kopen, volgens mij gaat dat er heel lelijk uitzien met die zwarte fan op het geheugen... en een harddisk koeler omdat je koelers leuk vind... ALs je van veel lawaai houdt moet je het doen, maar of je die koeler ook echt duidelijk zult zien... :roll: Die Zalman is een goede keus als VGA koeler... Als alternatief kun je ook het alternatief van Thermaltake nemen. De Giant... De zalman en thermaltake staan mooier dan een ATISilencer, vind ik dan... oja, en je hebt nooit splitters teveel, ze komen altijd wel van pas...
Link naar reactie
De TS is echt sick :-? ik mag hopen dat je VALUE corsair hebt anders ga je me niet vertellen dat je de orginele heatspreaders eraf gaat halen bij XMS :o enige moment wanneer je heatspreaders (en dus je garantie) eraf gaat halen is als je gaat overclocken (ja dat lees je goed overclocken juist ZONDER heatspreaders...) Je moet wel van herrie houden met die fans :lol:
Link naar reactie
vergeet geen touw te kopen, strax stijgt je pc nog op :lol: sjeesus waarvoor al die (actieve) koelers ? als je de koeling vervangt, probeer dit dan zoveel mogelijk passief te doen, dus ipv fan alleen een koelblok op de chipset, videokaart passief koelen met de zalman heatpipe. op de site van [url=http://www.zalman.co.kr]Zalman[/url] staan erg veel passieve en stille koeloplossingen.
Link naar reactie
als je al die fans op een fancontroller aansluit, heb je wel een paar controllers nodig :P En dan heb je nog een hele zooi verlengkabels nodig om je kabels netjes weg te werken... Passief vind ik soms veel leuker staan dan actief (bv op mem of hdd). En bedenk dat er per fan die extra in je pc komt, je een paar db extra geluid mag optellen, dus 3x21 db fans is iets van 26db...
Link naar reactie
Dus ff alles op een rijtje: ik heb dan: 1 VGA cooler met 4-pins aansluiting 1 HDD cooler met 4-pins aansluiting 1 CPU Heatsink met daarop ufo cooler (1 of 2x 4-pinsaansluiting) 5 casefans die ik aansluit op fancontrollers(2x) die weer ieder 1x 4-pins aansluitingen nodig hebben. Voeding: Levicom X-ALien 500W Zwart (8x 4-pins aansluitingen) 1x 2ccfl's blauw, 1x 2 ccfl's groen Alle normale Hardware (vga=ATi RAdeon 980)XL) Weten jullie hoeveel molexen al dit in beslag neemt? en of ik dan genoeg heb? want ik neem dan een voeding met 8 aansluitingen, ik koop 3 splitters, dat zijn er dan 11, en ik koop een kabel van 1x 4-pin s naar 4x 3-pins, dus dan heb ik 10 4-pins molxen,,, heb ik er daar genoeg aan om al deze spullen strroom te geven?
Link naar reactie
1 VGA cooler met 4-pins aansluiting [b:77bc9f5c23]2 voor VGA [/b:77bc9f5c23] 1 HDD cooler met 4-pins aansluiting [b:77bc9f5c23] 2 voor hdd edit: ik hoor net via msn dat ik bas heb overgehaald geen aparte hdd cooler te nemen, maar of een passieve zlaman of een aorgate te gebruiken, dus maar 1 voor de hd...[/b:77bc9f5c23] 1 CPU Heatsink met daarop ufo cooler (1 of 2x 4-pinsaansluiting) [b:77bc9f5c23] 1coor cpu[/b:77bc9f5c23] 5 casefans die ik aansluit op fancontrollers(2x) die weer ieder 1x 4-pins aansluitingen nodig hebben. [b:77bc9f5c23]2-3 voor casefans (deze hebben doorlussnoertje, maar toch nog een paar vanwege omdat je het makkelijk weg moet kunnen werken[/b:77bc9f5c23] 1x 2ccfl's blauw, 1x 2 ccfl's groen [b:77bc9f5c23]2 molexen, maar er zit een doorlussnoer die vrij lang is[/b:77bc9f5c23] Alle normale Hardware (vga=ATi RAdeon 980)XL) [b:77bc9f5c23]nog 2x voor brander/cdrom[/b:77bc9f5c23] en de fancontrollers vragen natuurlijk ook stroom... [quote:77bc9f5c23] Weten jullie hoeveel molexen al dit in beslag neemt? en of ik dan genoeg heb? want ik neem dan een voeding met 8 aansluitingen, ik koop 3 splitters, dat zijn er dan 11, en ik koop een kabel van 1x 4-pin s naar 4x 3-pins, dus dan heb ik 10 4-pins molxen,,, heb ik er daar genoeg aan om al deze spullen strroom te geven?[/quote:77bc9f5c23] Ik zou gewoon een paar 1 --> 2 splitters kopen, omdat je anders je kabels moeijlijker weg kan werken... En neem niet precies, maar gewoon wat teveel...
Link naar reactie
Dus het moet allemaal goed komen met alles wat ik erin ga zetten?, alleen hoe kan ik al die kabels netjes bijelkaar houden? Met tywaprs? Enne....ik m0et ff kijken 0f ik niet n0g meer ga"m0dden" Want mijn pc d0et het nie dus ik heb lijstje waar alles 0pstaat niet, dus blijf maar lekker doorlullen op deze topic....:) Maar alles heeft dan genoeg aansluitingen? En alle dingen die ik erin vrot zien erook goed uit en gaat ook passen? Kast: Sunbeam transformer
Link naar reactie
[quote:03ee627e08="tdw"]@kaz duzar heb je ze ook in het rood?[/quote:03ee627e08] [img:03ee627e08]http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/icon_scratch.gif[/img:03ee627e08] Wat in het rood?? je hebt rode leds, dus rode ledfans, je hebt rode ccfl's, je hebt uv rood sleeving... maar geen rode fancontrollers voorzover ik weet...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...