Ga naar inhoud

tips aanschaf S-ata harddisk


Aanbevolen berichten

[quote:3473144bfb="Razu_Khael"]Controleren of je een power plug ervoor heb, een aansluiting op je mobo en natuurlijk een SATA snoer zelf (was ik vergeten laatste keer :roll: ). [/quote:3473144bfb] ja die heb ik. maar meer cach geheugen is beter. en hoe zit dat met de toegangstijd? moetje daar op letten? en wat vinden jullie van deze: maxtor DiamondMax Plus 9 (80 GB) heb niet zoveel gb geheugen nodig. buget is trouwens rond de 80 euro
Link naar reactie
[quote:7fe2c1c613="R-bin"] niet zo van belang, de ene zweert bij een WD schijf en moet geen Maxtor hebben en bij de andere is het weer andersom. Over het algemeen zijn alle merken goed en je moet maar net het pech hebben dat jij er 1 heb die niet zo goed is.[/quote:7fe2c1c613]Dan hebben wel er veel mensen met maxtor pech! :roll:
Link naar reactie
Kzou in iedergeval iets nemen van Maxtor of Western Digital of Quantum, drie betrouwbare merken die er in veel tests goed uit komen. Rotatiesnelheid van 7200 t/pm is inderdaad meer dan voldoende voor iemand die niet heel erg op snelheid van toegang let: ik gebruik zelf een Maxtor die op 4200 t/pm (!!) gaat, naar maar waar, en mijn slave staat op dezelfbe flatcable en die hoort 7200 te kunnen lopen, maar gaat nu dus ook op 4200, omdat de primary in de weg staat :cry: ... En ik heb niet genoeg ruimte om ze allebei op een aparte kabel te zetten door die vervloekte μATX van PB... Ik zou gewoon een 7200 t/pm nemen want dat bespaart heel veel geld en dan nog met 8mb, meer dan genoeg! succes
Link naar reactie
[quote:5a857247ee="Allardje"][quote:5a857247ee="R-bin"] niet zo van belang, de ene zweert bij een WD schijf en moet geen Maxtor hebben en bij de andere is het weer andersom. Over het algemeen zijn alle merken goed en je moet maar net het pech hebben dat jij er 1 heb die niet zo goed is.[/quote:5a857247ee]Dan hebben wel er veel mensen met maxtor pech! :roll:[/quote:5a857247ee] Er is hier een tijdje geleden ook een topic geweest over zoiets, daar kwam toen uit dat het weinig uitmaakte welk merk je nam, de 1 had minder goede ervaringen met het ene merk en de ander met een ander merk. Je heb af en toe wel eens van een fabrikant dat een serie veel uitval heeft maar dat heeft iedere fabrikant gehad. Daarbij is het ook zo dat je altijd lees van de slechte verhalen van mensen maar haast nooit als het goed gaat. Ik zal eens kijken of ik dat topic kan vinden er stond ook iets in van een overzichtje met welk merk de meestal uitval had.
Link naar reactie
[quote:d608b54667="zeilgekje"][quote:d608b54667="Razu_Khael"]Controleren of je een power plug ervoor heb, een aansluiting op je mobo en natuurlijk een SATA snoer zelf (was ik vergeten laatste keer :roll: ). [/quote:d608b54667] ja die heb ik. maar meer cach geheugen is beter. en hoe zit dat met de toegangstijd? moetje daar op letten? en wat vinden jullie van deze: maxtor DiamondMax Plus 9 (80 GB) heb niet zoveel gb geheugen nodig. buget is trouwens rond de 80 euro[/quote:d608b54667]Die maxtor schijf is zeker niet slecht!! Ik heb zelf 2 van die 80GB (8MB cache 7200rpm sata) maxtor's in een raid0 opstelling en ik ben er zeer tevreden over.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...