Ga naar inhoud

Koeling HP Netserver E50


Aanbevolen berichten

ik heb een HP Netserver E50... hier zit in; een PII 333mhz CPU 280MB Geheugen 4X9.10GB SCSI Hdd's (ultra wide) 100mbit Lan kaartje OS: ClarkConnect Home Edition 2.2 (Red Hat Linux 9.0) achterop de server zit een uitsparing met daarin een 60mm fannetje, deze zuigt de lucht uit de kast, en voor de rest zit er geen koeling in, afgezien van de processor... De uitsparing zit precies achter de 2 scsi schijven, maar wat ik me af vroeg is of deze wel nodig is... hij maakt ontzettend veel lawaai. De andere twee scsi schijven worden dus niet gekoeld, dus waarom zou ik deze twee wel koelen... de scsi schijven zijn trouwens 3 HP schijven, en 1 Compaq
Link naar reactie
Ik zou dat fannetje niet weghalen. SCSI-schijven staan erom bekend dat ze vrij heet worden, en als het er vier zijn, dus helemaal. Dat fannetje zorgt er gewoon voor dat de warme lucht van de harde schijven wegkan. Dus een fannetje wat heel zacht blaast zou dan al genoeg zijn. Ik zou proberen om de fan op 7 of zelfs 5 volt te laten lopen. (Zie FAQ hoe dat moet)
Link naar reactie
[quote:6c660a66cf="Dot-cpu"]kan ik er niet gewoon een 120mm fan achter hangen, die een stuk mider lawaai maakt ? de ijzeren uitsparing moet hierdoor wel weg, maar dat maak volgens mij niet uit...[/quote:6c660a66cf] Natuurlijk... Als dat kan... De 120mm fan heeft waarschijnlijk meer airflow, en is ook waaschijnlijk stiller.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...