Ga naar inhoud

geheugen


Aanbevolen berichten

[quote:e2cf7613fc="nellis"]maar gaan we er dan met de snelheid wel op vooruit??of is dit niet merkbaar[/quote:e2cf7613fc] Indien je nu veelal het aanwezige geheugen volledig benut, dan is het waarschijnlijk dat, als je b.v. Windows gebruikt, het besturings-systeem veel gebruik maakt van zogenaamd: virtueel geheugen Dat is een bestand op harde schijf en aanzienlijk trager dan geheugen in chip-vorm. Door het ram uit te breiden kun je dit harde schijf gebruik voorkomen en derhalve een behoorlijke snelheid-winst behalen. Het effect, al of niet, van geheugen-uitbreiding op de snelheid van het systeem is dus sterk afhankelijk van hoe het geheugen-gebruik (nu) is; even nakijken.
Link naar reactie
[quote:5054676a70="gerben"]Op zich zou dat geen problemen moeten geven. Maar soms wil het gewoon niet. En ook zal pc100 geheugen zeer waarschijnlijk niet op pc133 snelheid willendraaien.[/quote:5054676a70] Eens : zou bij een goed merk mobo geen problemen geen problemen geven. Het geheugen gaat (PC100 en PC133) gaat op 100 draaien max. ALs je proc op 133 draait, ga je dacht ik dan achteruit in prestatie. Draait ie op 100 mhz of 66 mhz dan blijft het gelijk, Voordeel is wel, windows werkt normaliter lekkerder als ie meer geheugen heeft (oa minder swapping naar de hd) aangezien je het geheugen heb liggen, gewoon effe proberen, ps vergeet jniet om je zelf eerst statisch te ontladen en de PC mag niet aanstaan. (ja ja, het komt voor)
Link naar reactie
[quote:22e01b288e="Bosje"][quote:22e01b288e="gerben"]Op zich zou dat geen problemen moeten geven. Maar soms wil het gewoon niet. En ook zal pc100 geheugen zeer waarschijnlijk niet op pc133 snelheid willendraaien.[/quote:22e01b288e] Eens : zou bij een goed merk mobo geen problemen geen problemen geven. Het geheugen gaat (PC100 en PC133) gaat op 100 draaien max. ALs je proc op 133 draait, ga je dacht ik dan achteruit in prestatie. Draait ie op 100 mhz of 66 mhz dan blijft het gelijk, Voordeel is wel, windows werkt normaliter lekkerder als ie meer geheugen heeft (oa minder swapping naar de hd) aangezien je het geheugen heb liggen, gewoon effe proberen, ps vergeet jniet om je zelf eerst statisch te ontladen en de PC mag niet aanstaan. (ja ja, het komt voor)[/quote:22e01b288e] sorry dit is voor mij (een leek)abracadabra .ik weet niet wat cpu is ,of waar ik die kan vinden :oops:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...