Ga naar inhoud

4 x 256Mb i.p.v. 2 x 512 Mb


Aanbevolen berichten

Hoi, zojuist PC opgehaald, met P4 3 GHz en 1024 Mb mem. met HT. I.v.m. het niet op voorraad zijn van 512 mem.modules zijn er 4 van 256 geplaatst. Volgens de verkoper zou dit zelfs gunstiger zijn voor de prestaties. Is dat ook zo? Gebrek aan uitbreidingsmogelijkheden zal ik wel niet krijgen door het bezet zijn van alle slots. Maar ik wil toch wel weten hoe dat met de prestaties zit. (De P4 is trouwens wel een Prescott, maar met een andere (betere) cooler met heatsink, waardoor de temp. tussen 45 en 55 graden zal blijven). Graag reactie. Peter.
Link naar reactie
ik zou dat niet zomaar accepteren. gezien het feit dat je uitbreidingsmogelijkheden nu verminderd worden doordat al je banken vol zitten zou ik hier niet zo blij mee zijn. ik neem aan dat je hiervoor wel enige compensatie hebt gekregen? als je later wil upgraden ben je nu verplicht 256 MB weg te doen, en die gooi je dus weg :-? dus niet accepteren of vergoeding vragen. en idd, welke pc zaak heeft geen 512 MB PC 3200 op voorraad :o
Link naar reactie
[quote:639a933963="egslim"]Behalve dat je nu niet meer verder kunt uitbreiden is het ook beter voor de geheugentimings om zo weinig mogelijk modules te gebruiken. Het beste kun je met die winkel regelen om dit systeem een week of twee te gebruiken, daarna terug naar de winkel om de modules te laten vervangen.[/quote:639a933963] eens : in elk geval eisen dat je 2 x 512 erin krijgt zoals besteld. Doe het wel zwart-op-wit. Ik heb idee, dat veel mensen gewoon 512 mb bestellen. Dus het hebben van 256 mb en 128 mb op voorraad is niet zo leuk. dus proberen ze ze zoveel mogelijk kwijt te raken. Niet mis mee, het is business. Optie is als je het nadeel van niet echt kunnen uitbreiden accepteert (met 1024 kan je hele tijd mee) dan business deal maken : 1024 voor de prijs van 512 anders toch 2 x 512.
Link naar reactie
Ja OK, in eerste instantie vertellen ze dat er nu meer modules (geheugen) tegelijk gebruikt kan worden, en dat dit dus sneller zou zijn. Ik heb overigens een factuur met een 512 Mb uitbreiding erbij met een aantoonbare prijs hiervan. 256x4 is EURO 20 duurder daar. Maar volgens jullie is het aansturen juist langzamer? Peter.
Link naar reactie
Je hebt een klein nadeel voor de prestaties, doordat je minder snelle geheugentimings kunt gebruiken. Maar dat verschil is te klein om te merken. Ik ben het overigens niet met je eens dat 1GB wel genoeg is. Tegenwoordig is 1GB normaal voor een high-end/mainstream pc. In de toekomst gaat dat veranderen, en het zou me niets verbazen als je over twee jaar je geheugen wilt uitbreiden.
Link naar reactie
[quote:593f3aa232="arjant2"]een jaar geleden toen ik mijn pc kocht was mainstream nog 512 MB, tegenwoordig is mainstream toch echt al 1024 MB..... ik ga zelf ook over volgende week naar 1024 MB. Wat egslim zegt is zeker waar, voor je het weet wil je weer uitbreiden net als ik..... dus ik zou zeker terug gaan[/quote:593f3aa232] Tegenwoordig nog altijd 512 mb mainstream, maar als je veel games speeld en videobewerking photoshoppen raakt 1024 wel in ja
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...