Ga naar inhoud

geheugen voor P4 2.4 GHZ


Aanbevolen berichten

Laat 'm 'ns kennis maken met Everest Home Edition: http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1 Kan ie meteen kijken welk mobo erin zit en op de link klikken naar de site van de fabrikant om de handleiding bij dat mobo te downloaden. Als ie er zelf niet uit komt, dan ie een overzicht van z'n PC uit Everest naar jou toe e-mailen (met de REPORT-button).
Link naar reactie
[quote:90055685ca="R-bin"]Ja omdat dat geheugen op 166 mhz draait en dat x 4 voor fsb maakt 533 mhz ipv een fsb van 800 mhz. Dus dan gaat de kloksnelheid van de processor ook omlaag.[/quote:90055685ca] Ehm, nee en nee. Ten eerste is bij de meeste chipsets, inclusief die van Intel de FSB en geheugensnelheid niet noodzakelijk synchroon. Dus je kunt best DDR266 gebruiken in combinatie met een 800MHz FSB. Ten tweede is viermaal 166 667, geen 533MHz.
Link naar reactie
Voordat ik dit topic wou openen zag ik dat je gepost had dus ik was al bang dat ik iets verkeerds had neergezet :). Ik dacht dat dan de boel wel ging lopen met een fsb van 533 (met het bijbehorende geheugen dan) maar dat klopt inderdaad niet. Maar het is tog wel zo dat omdat het geheugen niet synchroon loopt met de fsb dat dit voor de prestaties niet geweldig is? [size=9:ce01a695fe]en ja dat rekensommetje... ongeloofelijk dat ik dat zo fout had gedaan, terug naar de basisschool voor mij :oops: [/size:ce01a695fe]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...