Ga naar inhoud

Hoe lees ik de temperatuur van mijn videokaart(GPU) uit?


Aanbevolen berichten

:roll: Ik heb eindelijk mijn angsten overwonnen om aan het binnenste van mijn computer te komen en heb gisteren met een heleboel zweet aan mijn handen de koelfan van mijn videokaart (ATI9500Pro) vervangen voor een Zalman passief koelblok. Na 1,5 uur hard werken zag het er prachtig uit en zoemde mijn computer heel zachtigs van voldoening. Heerlijk :D !! Weg die vreselijke ratel! Het klonk altijd alsof mijn systeem binnen 5 minuten totaal zou vastlopen. Maar niet van dat alles nu! :roll: Mijn vraag aan jullie;[b:e6b169063f] Is er iemand die weet of er een programmaatje bestaat om de temperatuur van mijn videokaart(processor) uit te lezen?[/b:e6b169063f] Alvast veel dank :o
Link naar reactie
Dit is niet mogelijk als je videokaart geen temperatuur sensor heeft. En een radeon 9500 pro heeft dat niet . Je zou de temperatuur kunnen proberen te meten met een thermometer, maar ik vraag me af hoe betrouwbaar dit is. Maar eigenlijk kan een videokaart best warm worden. En je merkt het snel genoeg als deze te warm wordt omdat deze dan allemaal rare kleurtjes gaat weergeven of in spelletjes fouten maakt. (rare kleuren, blokjes etc ) Volgens mij hoord dit niet in het onderdeel moederborden maar in het onderdeel videokaarten, denk ik. :wink:
Link naar reactie
:D Ik heb een Zalman ZM80C-HP geinstalleerd en hij koelt goed. Althans dat denk ik want ik heb het ding aangeraakt nadat ie de hele dag had aangestaan en hij was gewoon warm, niet heet, gewoon warm. Dus dat gaat goed denk ik. Heb trouwens een programmaatje gedownload van majorgeeks.com en dat heet CoolCPU, dan kun je een beetje bijhouden hoe heet het allemaal word. Normaal is het binnenste(core) +/- 44 graden. Na een heftig spel(half uur gespeeld) loopt de temperatuur op naar +/-52 graden. Maar ik krijg in totaal 4 temperaturen variërend van 25 graden naar 44graden. Allemaal verschillende sensoren dus. Moet hier nog even in de materie duiken. Heb nu trouwens ook weer een leuk probleem na het 'bijpluggen' van een DVD-drive. Het systeem zegt bij boot 'Seconday slave drive fails' Heeft iemand ideëen? Thanx a bunch! :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...