Ga naar inhoud

slot 1 naar 370


Aanbevolen berichten

ik wil mn servertje upgraden van 450Mhz naar +/-800 Mhz maar er zijn haast geen slot1 processors te vinden 2e hands boven de 500Mhz. \ Ik ben tydens het googlelen ook een slot1 naar 370 converter tegengekomen werkt dat nou 100% volgens het zelfde princiepe als slot1(wat ik denk)of zit er nog een verhaal aan vast als je dat gaat gebruiken. bijv. een bios die kan ouwehoeren?. Ik draai op een Abit BH6 die voorheen gloof ik niet meer kon draaien dan 600Mhz maar door bios update iets van 850 zou moeten kunnen draaien
Link naar reactie
Nieuwere processors willen wel eens niet of niet goed werken op oudere borden. Gewoon goed uitzoeken welke processor je bord al dan niet ondersteunt. Een slotket werkt op zich goed. Kijk wel uit wat je investeert in het bord. Het is domweg antiek. Voor 50 euro heb je ook een nieuw bord met processor, die veel sneller zullen zijn.
Link naar reactie
[quote:c562e3aace="gerben"]Nieuwere processors willen wel eens niet of niet goed werken op oudere borden. Gewoon goed uitzoeken welke processor je bord al dan niet ondersteunt. Een slotket werkt op zich goed. Kijk wel uit wat je investeert in het bord. Het is domweg antiek. Voor 50 euro heb je ook een nieuw bord met processor, die veel sneller zullen zijn.[/quote:c562e3aace] daar heb je gelijk in 128kb cache is ook niet idiaal. maar het is zeg maar tydelijk als ik mn eerst volgende grote upgrade doe van mn eigen pc word server waarschijnlijk een AMD 2600 Barton op Asus A7N8X del 8) (heb geen idee hoe je nou verstandig met geld om moet gaan :lol: )
Link naar reactie
Zelf heb ik in het begin van het jaar een Powerleap PL-iP3T ( http://www.powerleap.com/PL-iP3T.html ) gekocht met een 1400 celeron erop. Ik moet zeggen dat het een nuttige upgrade is geweest. Een ander moederbord plus geheugen plus kast (het is een Compaq) was duurder geweest. Nu was ik voor 160 € klaar (PL-iP3T met 1400 Celeron en 768 MB SDRAM)
Link naar reactie
[quote:8568c093da="gerben"]Ik blijf die powerleap oplossing duur vinden. Voor minder geld heb je het volgende. ASRock K7S8X, SiS746FX (Sound, Lan) € 30,90 AMD Athlon XP 2000+ (S-A, 1,67GHz, 256KB, 266MHz FSB, Boxed) € 62,23 256MB PC2100 DDR € 27,90 Sweex OEM EX4 (300W) € 20,13 Samen dik 140 euro...[/quote:8568c093da] ts een beetje een hobby wil voorlopig niet speciaal voor de server geld inversteren. die upgrade naar AMD 64 zal nog wel ff duren ff afwachten hoe het gaat lopen met PCI E en de vga kaarten ( t heeft geen zin om een ATI rad 9600 pro in AMD 64 3200 te stoppen das geen winst voor mijn doel, kan ik beter ff w8 hoe PCI E en nForce 3 chipset gaat worden en geld besparen).
Link naar reactie
offtopic: PCI E en nForce :D chipset [b:d339608e99]gaat worden [/b:d339608e99]en geld besparen). PCI-E + nforce3 kan niet. Daarvoor komt eind dit jaar de nforce 4 uit. :P Dat bedoel ik wat als ik nu een X800 AGP zou kopen en er zijn dalijk alleen (kut) merken die zowel AGP als pci e hebben. uiteraard nForce zegt al een hoop :D Back 2 topic
Link naar reactie
[quote:c3d914f5ab="Orcer"]450 MHz is toch snel zat voor een server of niet soms?[/quote:c3d914f5ab] halo ts een celeron! Draai er Ventrilo, Mail, FTP!(kan geen klo** meer uitvoeren al er flink verkeer is ding weigerd elke klik) en WEB op en hij moet ook zn diensten gaan bewijzen op mini lans 3 a 4 mensen Maar ik maak al vooruitgang Vobis?/compaq 2000/compaq6333/Abbit ---133Mhz/266Mhz/333Mhz naar 450 :D
Link naar reactie
bulletproof apache en ventrilo op w2k pro sp4. en aan HD ligt het niet 40GB 8MB 7200rpm mobo is ook uptodate ram voldoende pc is zo clean als wat. adaware spy bot noem het maar op staat allemaal regelmatig te draaien dus dat is het ook niet. het is echt een hanger als via ftp gedownload word en al helemaal als ik de ftp map open via eigen pc
Link naar reactie
[quote:a72c69a0a7="egslim"]Dat is niet waar. In de tijd van de Celeron 300A en 333 had je mensen die deze overklokten naar 450 of 500MHz, en deze CPU's presteerden praktisch net zo goed als een PII 500MHz. Soms zelfs beter. Als je Celeron traag aanvoelt loont het misschien om eens naar de software te kijken...[/quote:a72c69a0a7]het kan ook aan de hardeschijf liggen dat is een 5400rpm ata66 IDE das de bottleneck denk ik
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...