Ga naar inhoud

Geheugen wordt niet goed herkend


Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende, op een QDI moederbord, P3 866 MHz processor, FSB 133 MHz, zit nu 128 Mb geheugen. Ik heb er nu Win 2000 op gezet ivm de wensen van de klant, en dacht geheugen bij te plaatsen, een module van 256 Mb. Ik had eerst een "moderne"uitvoering daarvan, die werd niet goed herkend; bij plaatsing in het eerste DIMM slot maar als 64 Mb, bij plaatsing in tweede DIMM slot, achter de 128 Mb module, werd hij helemaal niet herkend. De module omgeruild nadat de module zelf bij een test ok bleek voor een oude module, althans volgens de oude opbouw. En jawel, bij plaatsing in het weede slot wordt deze ook niet herkend, bij plaatsing in eerste slot wordt er maar 128 Mb herkend. De tweede module heb ik maar even weggelaten. Wat is dat nu voor een gesodemieter, iemand een idee?
Link naar reactie
Download everest home edition is [url]http://195.241.84.246/zdnet/dlweek0409/aida32ee_393.zip[/url] en probeer met dit programma het juiste type moederbord te achterhalen. als je dat dan hier kunt posten dan kunnen we verder kijken. Waarschijnlijk word het een bios update, dat dan het geheugen wel goed word herkent.
Link naar reactie
Het Moederbord is een QDi Advance 10/B/E/F/T, volgens sticker op het bord de F. In het bios staat ondermeer het volgende: Bank 0/1 DRAM timing Sdram 8/10, bij de overige banken precies zo. Het bios is overigens van 5 april 2001. Sdram Cycle length 3 (=cas 3), Dram clock Host CLK. Memory hole : Disabled De chipset op dit bord is een Via Apollo Pro 133 A/T Het geplaatste geheugen is cas 3, om precies te zijn, een KVR133X64C3Q/256 van Kingston Kunnen jullie hier wat mee?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...