Ga naar inhoud

Welke processor op asus a7v-e?


Aanbevolen berichten

[quote:2c559b0b16="jweijde"]Weet iemand welke processor ik op dit moederbord kan zetten om hem zo snel mogelijk te laten lopen? In de handleiding staat dat er een Athlon op kan van 500mhz-1ghz, maar welk type Athlon-processor moet ik dan hebben?[/quote:2c559b0b16] Heel waarschijnlijk hebben ze het dan over een Thunderbird. Duron met morgan/spitfire core moet er ook op passen dacht ik zo. Inval: Heey, das mijn oude mobo. Dan weet ik het zeker.
Link naar reactie
[quote:783e02fa6e="sdh"]Staat in die handleiding niks over de sockets? Waarschijnlijk gaan er gewoon Athlon TB's in tot 1GHz maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Het kan namelijk een Socket A of Slot A(??) zijn...[/quote:783e02fa6e] Tis mijn vroegere. Dat is gewoon een socket A hoor! Er kan een Socket A Duron/Athlon (geen XP) in tot een FSB van 100. Het is FYI een KT133 chipset.
Link naar reactie
[quote:7dcbea9de5="jweijde"]Bedankt voor de reacties, maar ik wilde eigelijk weten wat voor typenummer (bijv. Athlon XP 1500+ bedoel ik dan) de processor die er in kan heeft, zodat ik gemakkelijk eentje kan zoeken. Ik heb al even op de site van Asus gekeken, maar daar kon ik niks vinden.[/quote:7dcbea9de5]Athlon XP's gaan er niet in. Je moet Athlon's Thunderbird (of gewone Athlon's) hebben. :wink:
Link naar reactie
[quote:a9440ecd03="jweijde"]Bedankt voor de reacties, maar ik wilde eigelijk weten wat voor typenummer (bijv. Athlon XP 1500+ bedoel ik dan) de processor die er in kan heeft, zodat ik gemakkelijk eentje kan zoeken. Ik heb al even op de site van Asus gekeken, maar daar kon ik niks vinden.[/quote:a9440ecd03] XP gaat dus niet passen. Alleen Thunderbird CPU's: Dus bijvoorbeeld de AMD Athlon 1000. Hij moet een FSB hebben van 100 staat er in het boekje. je mem mag wel 133 MHz zijn. Edit: Spek, weer net te laat.
Link naar reactie
[quote:1684b8f69f="egslim"]Duron 633 bestaat niet. Óf je hebt de verkeerde CPU, óf het verkeerde moederbord.[/quote:1684b8f69f] Dat weet ik, ik schreef er expres ook niet 633 achter. Durons hebben t/m 1300 MHz een FSB van 100, dus kunnen ze nooit een speed hebben van 633. Maar wat ik bedoelde is dus dat er duidelijk staat: [quote:1684b8f69f]Processor Support: Socket A for Socket A AMD Athlon/Duron Processors.[/quote:1684b8f69f]
Link naar reactie
[quote:b13efff215="egslim"][quote:b13efff215="tweakermatt"]Kdenk dat ie bedoelt dat de pc waar dat Asus mobo inkomt nu een Celeron 633 (met bijbehorend mobo) bevat. :)[/quote:b13efff215] Mja, klinkt logisch...[/quote:b13efff215] Ik wil inderdaad het mobo met die Celeron 633 vervangen voor die Av7-e met Athlon 1000 ;)
Link naar reactie
[quote:7e2b95b4c1="egslim"]Ik denk eigenlijk dat een 1400/100MHz Athlon ook wel werkt, die was nog niet uit toen de handleiding werd gemaakt.[/quote:7e2b95b4c1] DAt denk ik ook. buiten dat ik die zin niet kan vinden dat ie tot 1000 MHz gaat, maar wel ergens herken, heeft ie dezelfde FSB die die chipset aankan, dus zou het toch moeten kunnen. Ik wens je alleen veel succes met deze zoektocht, en let erop dat je een goede koeler koopt, want dat ding zal toch 72 watt verstoken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...