Ga naar inhoud

Knipperende cursor


Aanbevolen berichten

Mijn probleem is het volgende: Tijdens het opstarten blijft de pc hangen in een knipperende cursor. En wel op het moment dat de boot sector benaderd wordt denk ik. Het geheugen wordt geteld (524 MB of zo). De harde schijven en randapparatuur gevonden (zo'n vierkant tekst-blok). Daarna wordt gezocht naar een bootable schijf (volgens de instelling in het BIOS). Eerst floppy, dan CD, tenslotte HD Om bij de laatste (HD) te beginnen; dit resulteert in een zwart scherm en een knipperende cursor. Een bootable CD levert het zelfde resultaat (zwart scherm, knipperende cursor). Het bootable floppy echter start wel op !!! Ik kom dan in een prachtig DOS-scherm en kan de hardeschijven gewoon benaderen Configuratie: Athlon 700 mHz , MSI K7Pro Mobo Ik heb het volgende geprobeerd; 1. ghost image teruggezet van een werkende configuratie 2. BIOS geflashed helaas zonder resultaat Hopenlijk weet iemand wat er aan de hand is, of hoe ik verder zou kunnen komen Alvast bedankt, Mark
Link naar reactie
Elios en win2k , ik heb het geprobeerd, maar helaas dat was niet de oplossing... Roy, ik vrees dat je gelijk zou kunnen hebben. echter ik kan de schijven nog wel benaderen als ik met flop opstart; dat is toch wel een beetje raar? Een ide controller betekent dat het MOBO overleden is, of is er nog een andere oplossing mogelijk? (insteekkaartje?)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...