Ga naar inhoud

geheugen aanschaf kwestie


Aanbevolen berichten

Beste forummers, Ik ben van plan om iig 1 gig aan geheugen er bij te kopen alleen zit ik een btje met het volgende zal ik: 1. 1 gig pc3200 er bij kopen (heb al 512 pc3200) wat er voor zorgt dat ik 1.5 gig aan geheugen heb. 2. 1 gig pc3500/3700/4000 kopen en me oude geheugen weg doen. dan dus met dat nieuwe geheugen hopelijk aardig ver kunnen komen met overklokken want met het geheugen wat ik nu heb kom ik niet zo ver (220 fsb). Ik zit dus een btje met deze kwestie want het geheugen wat ik nu heb komt dus niet zo ver en als ik sneller geheugen er bij koop en me oude verkoop dan heb ik dus "maar" 1 gig of is het verschil met 1.5 gig en 1 gig niet te merken? Dat snellere geheugen is ook duurder dus ik wil er ook een btje zeker van zijn dat ik ook verder kan komen dan met overklokken. Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen/mij adviseren.
Link naar reactie
1,5 vs 1 ga je niet echt merken met dagelijkse dingen (gamen etc ;)) hooguit met videobewerken enigzsins watvoor xms is dat van je ? v1.1? en als je wilt gaan oc'en zou ik denk ik gaan voor 2x512 pc35/700 OCZ EB gaan :) ohja nog een schattig koelertje op je p4: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=220
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik schop me eigen topic weer ff omhoog aangezien ik nog wat te vragen heb. Aangezien ik me eigen PC3200 op een fsb van 215 heb kunnen laten lopen (wat dus 430 mhz is) zat ik me dus af te vragen dat als ik PC3500 neem (wat 433 mhz is) of dit wel "genoeg" is? Naar mijn idee kan ik beter PC3700 neme (466 mhz) tog? Er ff vanuit gaande dat de rest van me systeem dat ook aankan dan kan PC3700 geheugen tog gewoon op een fsb van 233 draaien? (466 mhz) dan zal dat geheugen tog geen problemen moeten geven? Weet iemand een nederlandse site (daar bedoel ik niet nederlands talig mee ;)) die OCZ geheugen verkoopt? Als laaste: waarom zie ik bij veel winkels dat PC4000 goedkoper is dan bv PC3700?
Link naar reactie
omdat pc3700 vaak lagere timings heeft of speciale functies (zoals EB op OCZ reepies) jou reepjes zijn trouwens wss CH5 winbond chips welk op 3+ volts op 240/250/260 fsb kunnen lopen ;) bij http://www.icomputers.nl/ verkopen ze oa OCZ etc chipjes mengen zal trouwens niet echt super gaan OCZ EB + corsair xms ll = niet echt een denderende combo
Link naar reactie
[quote:294c6344c3="Vandread"] jou reepjes zijn trouwens wss CH5 winbond chips welk op 3+ volts op 240/250/260 fsb kunnen lopen ;) [/quote:294c6344c3] Hee cool dat had ik niet verwacht, helaas kan mijn moederbord maar 2.85 volt geven en daarmee kom ik niet veel verder dan zo'n 215 fsb. Ik was dan van plan om me geheugen te verkopen en dan dus 2 x 512 er in te zetten. Als ik me oude geheugen er in laat zitten dan heb ik grote kans dat dat geheugen niet mee kan met de snelheden die dat andere geheugen wel kan. En als ik later meer geheugen wil dan kan ik minder voor dit geheugen krijgen als dat ik het nu verkoop. EDIT: ik ben geweest op de site die jij gaf h.enk maar daar zag ik geen geheugen van het merk OCZ...
Link naar reactie
[quote="R-bin"][quote:77cff1b569="Vandread"] EDIT: ik ben geweest op de site die jij gaf h.enk maar daar zag ik geen geheugen van het merk OCZ...[/quote:77cff1b569] Stofje in oog :oops: Nee staat dus alleen link voor overklokkers van Corsair (jouw huidige merk) en verwijzing naar wat ze er bij Corsair zelf van zeggen (via meer info > website fabrikant)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...