Ga naar inhoud

Casemodvragen


Aanbevolen berichten

Ik heb even een paar vraagjes: (Gezien op tweakstore) 1) Die Sunbeam CCFL Fan 80 mm / 120 mm, is dat een casefan? (amateur :oops: ) 2) Cold Cathode Kit, 2 x neonstaaf van 30 cm. Zitten deze aan elkaar vast? Zo nee, dan zou het toch goedkoper zijn om ze per 2 te kopen ipv 2 losse of is er wat anders mee aan de hand? 3) Hoe komt een casefan aan stroom? Direct uit de voeding of zit er nog een aansluiting op het moederbord? (Ik krijg een Asus A7V600-X) 4) Iemand ervaring met de CoolerMaster Aerogate II? Is deze makkelijk aan te sluiten enz.? 5) Laatste vraag: Iemand ervaring met de Sharkoon CCFL controller? Ook makkelijk aan te sluiten enz.? Sorry, ben echt een newbie op dit gebied, maar wil graag leren :wink: Alvast thnx voor de antwoorden, LabRat
Link naar reactie
[quote:2f0b8f1dfe="LabRat"]Ik heb even een paar vraagjes: (Gezien op tweakstore) 1) Die Sunbeam CCFL Fan 80 mm / 120 mm, is dat een casefan? (amateur :oops: ) 2) Cold Cathode Kit, 2 x neonstaaf van 30 cm. Zitten deze aan elkaar vast? Zo nee, dan zou het toch goedkoper zijn om ze per 2 te kopen ipv 2 losse of is er wat anders mee aan de hand? 3) Hoe komt een casefan aan stroom? Direct uit de voeding of zit er nog een aansluiting op het moederbord? (Ik krijg een Asus A7V600-X) 4) Iemand ervaring met de CoolerMaster Aerogate II? Is deze makkelijk aan te sluiten enz.? 5) Laatste vraag: Iemand ervaring met de Sharkoon CCFL controller? Ook makkelijk aan te sluiten enz.? Sorry, ben echt een newbie op dit gebied, maar wil graag leren :wink: Alvast thnx voor de antwoorden, LabRat[/quote:2f0b8f1dfe] Je kunt veel leren van de beginpost in het grote casemod topic, maar ik beantwoord ze ff 1) Jup, met een ronde CCFl er op" 2) Nee, 2 losse. Zit 1 inverter in om 2 op aantesluiten, maar niet iedereen wil er 2 dus hij is ook los verkrijgbaar in kitvorm (met inverter enzo) en losse lamp 3) Op je mobo zit nog een aansluiting en de rest uit de voeding, molex stekker. Meestal heb je een stekkertje nodig voor de fan --> molex 4) Nee maar is niet moelijk aan te sluiten, kijk ff in de casemod topic, zijn al vragen overgeweest 5) Nee, maar volgens mij niet lastig aan te sluiten en een leuk ding. Zoek gewoon ff naar een reviewtje :wink: Je begint altijd als n00b, daarvoor is o.a. het casemod topic :wink:
Link naar reactie
[quote:c77aa9e739="LabRat"] 2) Cold Cathode Kit, 2 x neonstaaf van 30 cm. Zitten deze aan elkaar vast? Zo nee, dan zou het toch goedkoper zijn om ze per 2 te kopen ipv 2 losse of is er wat anders mee aan de hand? 3) Hoe komt een casefan aan stroom? Direct uit de voeding of zit er nog een aansluiting op het moederbord? (Ik krijg een Asus A7V600-X) 4) Iemand ervaring met de CoolerMaster Aerogate II? Is deze makkelijk aan te sluiten enz.? 5) Laatste vraag: Iemand ervaring met de Sharkoon CCFL controller? Ook makkelijk aan te sluiten enz.? [/quote:c77aa9e739] Een CCFL kit bestaat gewoon uit 2 ccfl's, een invertor en een aan/uit knop. Op de invertor sluit je de 2 kabels van de ccfl's aan. Als deze kabels te kort zijn, kun je zogenaamd ccfl extensions kabels kopen. Van de invertor gaat er een kabel naar de aan/uit knop en via een molex connector naar de voeding. Een casefan heeft of een 4pin molex connector of een 3pin connector. Een 4pin connector sluit je meteen aan op een molex, een 3pin of op een connector op je moederbord of op een fancontroller. Een aorogate is trouwens makkelijk te installeren... Ik heb voor 2 klasgenoten bij een casemod bestelling voor hen zo'n sound module besteld. Deze hebben de volgende standen: on/off/flash/sound controll. Ik heb ze niet zelf in mijn pc getest (waren niet voor mij...), maar die klasgenoot heeft wel ff een filmpje gemaakt en had dat op het forum van onze klas gepost... [url=http://www.xs4all.nl/~muil/Movies/Trance.avi]sound module op trance[/url] en [url=http://www.xs4all.nl/~muil/Movies/Metal.avi]sound module en metal[/url]. Hij is ook niet duur (4.50 kostte die), en ik denk dat het wel grappig is, maar niet echt heel noodzakelijk en je merkt er niet bij elke muzieksoort echt wat van... IN de shopservey van tweakers.net zijn trouwens heel positieve en heel negatieve verhalen over tweakstore te vinden. De eigenaar heeft het namelijk heel druk en komt niet altijd aan alles toe. Maar volgens mij is alles nu weer redelijk op orde. Sowiso zou ik kijken bij welke online shop je het verdeligste uitbent...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...