Ga naar inhoud

AMD of P4 Prescott


Aanbevolen berichten

[quote:0e06e05204="pcguy"]AMD is in jou geval een betere keuze want die heeft voor gamen/office een betere cpu gebouwd en omdat hij elke hertz effectiver gebruikt is hij als hij lager geklokt is toch ongeveer evensnel als intel. AMD gaat ook langer mee omdat hij voorbereid is op 64 bit apps en dat is een intel niet.[/quote:0e06e05204]Yup. Die snelheden kunnen verwarrend zijn. Maar feit is de AMD64's zijn de snelsten die er te krijgen zijn :up:
Link naar reactie
Intel stapt (of heeft dat eigenlijk al gedaan) ook van de 'snelheid in Ghz' aanduiding af, dus het wordt alleen maar ingewikkelder in CPU land. Waarom wil je eigenlijk een snelle P4 of AMD64? Voor de toepassingen die je noemt kun je beter een simpel AthlonXP systeempje in elkaar zetten met een smak geheugen. Die extra CPU performance heb je met die toepassingen helemaal niet nodig en kost alleen maar een smak (weggegooid) geld.
Link naar reactie
[quote:fe789b2da6="Captain_Kansloos"]Waarom wil je eigenlijk een snelle P4 of AMD64? Voor de toepassingen die je noemt kun je beter een simpel AthlonXP systeempje in elkaar zetten met een smak geheugen. Die extra CPU performance heb je met die toepassingen helemaal niet nodig en kost alleen maar een smak (weggegooid) geld.[/quote:fe789b2da6] Tsja , ik wil er 1 gb geheugen bij bestellen, maar ik wil toch ook wel heel graag een supersnel systeem. En dan lijkt me dat ik ook een snelle processor moet hebben. Maar ik schat zo in na het lezen van de posts, dat de AMD toch verstandiger is. En dan dus een athlon64. Welke is dan de beste en snelste?
Link naar reactie
[quote:92d5ff47fb="Klaphek"] Tsja , ik wil er 1 gb geheugen bij bestellen, maar ik wil toch ook wel heel graag een supersnel systeem. En dan lijkt me dat ik ook een snelle processor moet hebben. Maar ik schat zo in na het lezen van de posts, dat de AMD toch verstandiger is. En dan dus een athlon64. Welke is dan de beste en snelste?[/quote:92d5ff47fb] Welke is de beste en snelste..tja dat hangt van jezelf af. En dan vooral van hoeveel je wilt uitgeven voor de proc en mobo en geheugen. Snelste AMD 64 proc is volgens mij nu de 3800 alleen moet je dan wel rekening houden met €600-700,-. Ik zou in ieder geval minimaal een 3200 kopen (kost ongeveer €200-250) dan nog een mobo erbij en geheugen. Ik zou zeggen moet lukken rond de 500 euri totaal. Dus het lijkt me verstandig dat je aangeeft hoeveel je wilt uitgeven en waarvoor...
Link naar reactie
Snelte AMD CPU is inderdaad de Athlon FX53 De Scoket 939 variant van de FX53 heeft geen Registered geheugen nodig, dis is alleen met de Socket 940 FX CPU's het geval. De Athlon 64 3800+ is bijna even snel als de FX53 socket 939, het verschil tussen de 2 is dat de FX53 1mb l2 cache heeft waarbij de 3800+ het met 512kb moet doen. verder is de FX53 volledig MP unlocked, de 3800+ kan alleen lagere MP waardes dan standaard aan en hoger is gelocked. Voor intel is de snelste de Pentium 4 3,4ghz Extreme Edition. Deze is langzamer als de FX53, duurder en erg slecht leverbaar.
Link naar reactie
[quote:e2514c3bef="Red Dragon"]De Scoket 939 variant van de FX53 heeft geen Registered geheugen nodig, dis is alleen met de Socket 940 FX CPU's het geval.[/quote:e2514c3bef]Oja, klopt, wask ff vergeten :oops: [quote:e2514c3bef="Red Dragon"]Voor intel is de snelste de Pentium 4 3,4ghz Extreme Edition. Deze is langzamer als de FX53, duurder en erg slecht leverbaar.[/quote:e2514c3bef] Als alternatief heb je toch ook al de p4 3,6 ghz? (560 of zoiets) Op LGA775? (o wat druk ik me weer gelukkig uit :-? )
Link naar reactie
[quote="Roheight"][quote:c72b55b9c3="Klaphek"] Ik zou in ieder geval minimaal een 3200 kopen (kost ongeveer €200-250) dan nog een mobo erbij en geheugen. Ik zou zeggen moet lukken rond de 500 euri totaal. Dus het lijkt me verstandig dat je aangeeft hoeveel je wilt uitgeven en waarvoor...[/quote:c72b55b9c3] Tussen de 500 en de 600 euri voor de mobo, proc en geheugen wil ik best uitgeven. Maar is dan 512 mb ddr genoeg of beter 1024 mb? Ze zeggen dat je eigenlijk nooit boven de 500 mb uitkomt wat de computer gebruikt. Maar dat weet ik niet zeker, heb ik van horen zeggen. Ik wil in totaal ongeveer 1900 euro uitgeven in totaal. Dus met kast, 17" tft, 2x Sata HDD, DVD-Speler en DVD Dual brander. Moet d8 ik wel lukken. Maar wil gewoon zeker weten dat ik voor een goede processor kies. Greetz
Link naar reactie
[quote:227d67d758]AMD of P4 Prescott [/quote:227d67d758] Als je pci-expres wil dan kan je terecht bij de prescot.. maar ik ga en dat lijkt mij ook voor jou gelden neem een and 64 je hebt al een beetje vooruitgang op de toekomst met een 64 bits pc en een goede agp kaart is net zo goed als de pci-kaart die hetzelfde is alleen meschien dat ie ietsje sneller is.. maar dat weten we nog niet het is net ingevoerd.. en prescot word sneller warm en dan ook warmmmmm.. wat je kan doen is een pc maken met dezelfde dingen erin maar dan de verschil prescot en amd en kijk hoeveel je uit bent.. persoonlijk heb ik een redlijk goedkoop maar goed amd 64 pctje in t oog.. 8) :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...