Ga naar inhoud

Sensor kapot, of doe ik echt iets goed fout?


Aanbevolen berichten

(Temps uitgelezen met EVEREST Home Edition, Speedfan werkt niet onder WinXP 64-bits Edition. Speedfan geeft ongeveer zelfde resultaten onder WinXP 32-bits :-? ) [img:cbe28955c9]http://members.home.nl/jirivanbergen/website/temp.JPG[/img:cbe28955c9] Dit zie ik dus, en daar geloof ik niks van. Ik heb namelijk 6 casefans en deze proc koeler:[url=http://www.icomputers.nl/images/products/429_cnps7000alcu-b1.gif] Zalman CNPS7000B-AlCu [/url] Er zit ook genoeg koelpasta op. Is mijn proc nu echt idle 72 graden? EDIT: Net in bios gekeken, die geeft als proc temp aan 35 graden (de 2e temp die hij als moederbord aangeeft) hou dat in dat Speedfan en EVEREST de sensor data niet goed uitlezen?
Link naar reactie
Ik weet niet wat voor een cpu het is maar tenzij je een prescott hebt geloof ik er niks van dat hij 72 graden is met die koeler. Run eens cpuburn en kijk dan eens wel temp veel stijgt. Dat is je cputemp, als die dan volgens everest nog die ene sensor die 72 graden aangeeft is dan is die sensor hartstikke brak.
Link naar reactie
[quote:00f1c26f3a="General X"]Er zit ook genoeg koelpasta op.[/quote:00f1c26f3a]Zit er toch niet TEVEEL koelpasta op? [quote:00f1c26f3a]EDIT: Net in bios gekeken, die geeft als proc temp aan 35 graden (de 2e temp die hij als moederbord aangeeft) hou dat in dat Speedfan en EVEREST de sensor data niet goed uitlezen?[/quote:00f1c26f3a]Dat zou goed kunnen. Is er misschien een BIOS update beschikbaar? Of wellicht kun je een up-to-date temp monitor programma draaien; Everest is alweer een aantal maanden oud.
Link naar reactie
[quote:3801285dff]Ik weet niet wat voor een cpu het is maar tenzij je een prescott hebt geloof ik er niks van dat hij 72 graden is met die koeler. [/quote:3801285dff]AMD64 3400+ (2.4 Ghz) @2.5Ghz, er zit in de Bios namelijk een 'Top Performance optie en die heb ik aangezet. Wat het precies doet staat nergens duidelijk maar hij verhoogt de FSB met 8 mhz iig. Als ik dat uitzet geeft hij nog steeds 72 grade bij opstarten aan. [quote:3801285dff]Zit er toch niet TEVEEL koelpasta op? [/quote:3801285dff]Er zit niet teveel koelpasta op. [quote:3801285dff]Run eens cpuburn en kijk dan eens wel temp veel stijgt. [/quote:3801285dff] Als ik CPU burn draai loopt wat volgens hem de CPU is op naar 75 graden en wat volgens hem moederbord is stijgt op een manier zoals ik gewend ben (zoals een CPU normaal zou doen) van 36 naar 48 graden en blijft dan stabiel daarop. (48 graden is erg warm voor een kast/mobo temp met 6 casefans Als ik de PC net aanzet en meteen Speedfan (onder normale XP) of Everest (onder XP64) draai zeggen ze dat ie meteen al 72 graden is... Kan dus eigelijk niet. [quote:3801285dff]Is er misschien een BIOS update beschikbaar? [/quote:3801285dff] Ik heb de nieuwste Bios beschikbaar.
Link naar reactie
Na dit verhaal ff te hebben doorgelezen hou ik het iig op een verkeerde uitlezing van everest van je sensors. Zoals je zelf al zei is de tempratuur in de bios al een stuk lager (okee komt natuurlijk ook doordat er weinig gedaan wordt). Als je een tijdje nix doe dan moet tog het cool en quiet system in werking gaan? dus dat het aantal mhz lager wordt, daardoor zal de tempratuur ook moeten dalen. Als je een tijdje druk bezig ben met gamen ofzo en je pc blijft niet hangen dan is er niets aan de hand en klopt die tempratuur die everest geeft gewoon niet. Als je bezig ben dan stijgt je tempratuur erg weinig dus dat zegt ook genoeg. btw. al eens motherboard monitor 5 geprobeerd? het kan zijn dat everest je moederbord niet goed ondersteund zoals capitain kansloos al zei en misschien staat je moederbord wel in mbm5.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...