Ga naar inhoud

Heb ik mijn mobo gedood?


Aanbevolen berichten

Ik wilde net ff wat veranderen in de bios van mijn pc en toen ik daar na op f10 heb geduwd (save en quit) toen starten de pc niet opnieuw op zoals normaal er gebeurde niks meer!!!! Ik heb toen cmos clear gedaan en ook toen starte hij niet meer op!!! Volgens mij heb ik een serieus probleem... :cry: [edit] Mobo is Abit nf7-s rev.2 [edit2] BIOS is AWARD Bios
Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik denk dat het wel mee valt. Meestal kun je niet zoveel mollen aan je mobo d.m.v. je BIOS tenzij je echt domme dingen hebt gedaan. Je zegt er niet bij wat je hebt verandert, wat wel handig is. Probeer eens enkele minuten je BIOS batterijtje (ronde platte knoopbatterij op je moederbord) eruit te laten, op die manier wordt je BIOS ook gereset.
Link naar reactie
Batterij truc werkt niet... [edit:] [quote:0282ec4436]vandaag is mijn NF7-S overleden het verhaal: Gister bleef hij ineens hangen in de bios, ik wilde mijn cpu wat terug clocken omdat ik hem niet stabiel kreeg (2400+ @ 2500Mhz), bleef dus hangen en ik zette hem uit. daarna opnieuw proberen te booten en deed helemaal nix meer, ledjes / fans gingen aan maar voor de rest niets. Vannochtend probeerde ik nog eens en warempel, hij werkte weer maar was helemaal niet stabiel, ook niet op standaard snelheid, ik wilde dus eens een andere cpu proberen, en toen ik mijn waterblok er opnieuw op aan het schroeven was hoorde ik KRAK....[/quote:0282ec4436] Dit las ik op got... dus misschien doet ie het morgenvroeg wel. :-? [quote:0282ec4436]Gister bleef hij ineens hangen in de bios, ik wilde mijn cpu wat terug clocken omdat ik hem niet stabiel kreeg (2400+ @ 2500Mhz), bleef dus hangen en ik zette hem uit. daarna opnieuw proberen te booten en deed helemaal nix meer, ledjes / fans gingen aan maar voor de rest niets.[/quote:0282ec4436]Dit gedeelte was bij mij ongeveer hetzelfde, hij bleef ook hangen in de BIOS!!
Link naar reactie
Nou ik heb dus een hele nacht de pc laten staan met alle kabeltjes los en de batterij eruit en nou is de nieuwe ontwikkeling dat als ik de pc aanzet hij na een halve seconden meteen weer uitspringt, zonder ook maar een geluidje te maken.... de hufter!!! :x Heeft iemand enig idee waar ik een nieuwe BIOS chip vandaan haal? flashbios.org vraagt zich 28 euries voor een nieuwe maar dit vind ik belachelijk duur.
Link naar reactie
[quote:f958faa820="General X"]Heb je het geld voor een nieuw moederbord (+eventueel als je toch bezig bent een nieuwe proc)? Als dat iets teveel van het goede is kun je toch gewoon even naar de zaak gaan waar je je PC gekocht hebt. Die kunnen mischien een andere proc erin proberen of jou proc op een ander mobo.[/quote:f958faa820] Ja dat gaat helaas niet zo makkelijk, ik heb mijn pc zelf in elkaar gezet en de boel is allemaal vrij nieuw, de onderdelen zijn gekocht bij verschillende winkels, cpu bij alternate, en mobo bij salland. Ik heb geen geld om nieuwe onderdelen te kopen, wel garantie bewijzen.
Link naar reactie
ken je iemand met een nf7.... ? kan je je chip daar ff hotflashen ^^ edit: je kan misschien bij abit DE of NL ofzo een lief mailtje sturen dat je bios corrupt is, wellicht sturen ze je dan een chip (bij DFI doen ze dit vaak geloof ik) zelf heb ik bij tweakstore gewoon een chip gekregen toen me DFI bios stuk was... meteen maar een bios extractor gekocht :P zo heeft ie toch nog handel ;)
Link naar reactie
Ik heb hier nog een NF-7s liggen, die is door een ongelukje zo dood als een pier, misschien is de bios chip nog goed en kunnen we ruilen??? (Hij hangt nu aan de muur en er moet toch een bios chippie in, dus als de mijne bij jou werkt kun je em hebben voor nop, als ik dan de jouwe krijg) PB me evt maar met je adres dan stuur ik hem op
Link naar reactie
[quote:8963443a15="DutchVTR"]Ik heb hier nog een NF-7s liggen, die is door een ongelukje zo dood als een pier, misschien is de bios chip nog goed en kunnen we ruilen??? (Hij hangt nu aan de muur en er moet toch een bios chippie in, dus als de mijne bij jou werkt kun je em hebben voor nop, als ik dan de jouwe krijg) PB me evt maar met je adres dan stuur ik hem op[/quote:8963443a15]Ik ben toch meer voor: [quote:8963443a15]Gebruik je garantie...[/quote:8963443a15]Ga eerst maar eens een lief mailtje naar Salland sturen. Oh en kweet niet of het slim is om te vertellen dat je een 2400+ op 2500Mhz had draaien op dat mobo... :wink: :lol:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hi, Ik he vandaag de BIOS Chip van Dutch gekregen en zijn chippie op mijn mobo geplaatst maar ik heb nog steeds geen beeld, als ik de pc start beginnen de fans te draaien en brand het lampje van de harde schijf gedurende een halve minuut waarna die uitgaat maar nog steeds geen beeld?! Zou het de videokaart kunnen zijn? :x
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...