Ga naar inhoud

AWARD mobo direct uitzetten


Aanbevolen berichten

Ik heb een groot aantal pc´s in een lokaal staan met een award bios mobo erin. Probleem is dat de laatste gebruikers vaak ´vergeten´ de computers helemaal uit te zetten. M.b.v. de power´ knop op het toetsenbord kunnen ze wel de pc uit zetten, maar daarna lopen de gebruikers het lokaal uit en laten de pc in de wachtstand staan: U kunt nu de computer uit zetten.... In de powermanagement al een hoop geprobeerd, maar ik krijg maar niet de juiste instellingen te pakken. Iemand toevallig iets meer verstand van afkortingen en de juiste instellingen (ik heb inmiddels al een aantal geprobeerd...) Dit zijn de opties: IPCA function (´tis dat?) Disabled Power management> press enter ACPI Sleep type S1 PM Control by APM No vid off Suspend -> off vid off methode bladiebla modem use (gebruiken we niet) Soft-Off by PWRBTN Instant-Off (En dit ding werkt dus blijkbaar niet helemaal jofel ) Onze school is jullie oneindig dnkabaar als je hier wat meer licht op zou kunnen werpen! Thor2002
Link naar reactie
de mobo´s zijn van het type K7T Turbo (MS6330 v3.0). In de handleiding die erbij zit (jawel, ik kwam die net in de kast tegen) staat dat acpi de advanced configuration and power management aan-uitzet. Het gekke is dat er verder niets bijstaat... Dan staat er bij pm control by apm een verhaaltje dat yes ervoor zorgt dat er beter met de stroom owrdt omgesprongen.... BIj soft/off by pwrbtn is de keuze delay 4 sec of instant off. bij twee machines echter geldt ondanks de instant/off een wachttijd van 4 sec. Lastig als je op die manier 20 pc per lokaal uit wilt zetten! verder iemand nog ideee`n... Thor2002
Link naar reactie
Volgens mij licht dit niet aan het moederbord maar aan de voeding. :roll: Want ik heb hier nog een dell liggen ( een pentium I) en die kan zichzelf helemaal uitschakelen zonder op de powerknop te drukken. Maar daar zit de schakelaar dus niet meer aan de voeding maar aan het moederbord gekoppeld. Een tweede optie is dat het verkeerd staat ingesteld in windows, dan moet je geloof ik iets veranderen bij het onderdeel energie beheer. Daar moet je aanvinken dat de computer deze optie ondersteund ofzo :-? (moet je maar even kijken )
Link naar reactie
[quote:94a2c9be03="Rick Gimpel"]Als die gebruikers moeten inloggen, direct hun account blokkeren. Dan komen ze direct wel achter dat ze er niet in komen en kun je ze de regels nogmaals uitleggen. Vaak zijn het dezelfde mensen die zo weglopen. Misschien rigoreus, maar ik denk wel dat het helpt, al is het na een tijdje.[/quote:94a2c9be03]Mee eens.
Link naar reactie
Hmmmm, die methode van het account kan ik beter niet gebruiken; het account wordt door groepen gebruikt (dus 30 kinderen werken met een gezamelijk account) én een leerkracht die er ook een handje van heeft gebruikt zo'n beetje elk excuus om juist niet met de pc te werken. Haar blokkeren werkt volledig averechts. Kan ik vervolgens aan de directie uit gaan leggen waarom ze niet kan werken met de computer. Daar is overigens wel begrip voor dit specifieke probleem maar adviseren ze me eerder de 'zachte hand' methode. Ik vrees dat ik er met de hardware uit moet zien te komen. V.w.b. de instellingen, ik heb in één lokaal 16 identieke machines (tot op bios versie). Toch willen sommige van deze machines niet gehoorzaam uit gaan als ik op de knop druk, noch op het toetsenbord, noch op de pc zelf. Een centrale 'schakelaar' zou ik wel willen, maar ik heb net voor een klein vermogen alles in een kabelgoot weg laten werken. Ik zou dan in die kabelgoot ene extra schakelaar in moeten laten bouwen met een aantal plaatsen vóór, en een aantal na de schakelaar. Enkele machines (netwerkprinter etc.) zouden dan aan blijven stan, de rest direct uit. Toch maar eens kijken wat dat kost. Zit ik alleen nog met de pc's in de lokalen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...