Ga naar inhoud

Fancontrol


Aanbevolen berichten

Hallo, na wat temperatuurproblemen heb ik mij de aerogate II Fancontrol gekocht. Het nadeel is dat er geen handleiding bijzat.Het installeren is wel gelukt, maar nu heb ik wel geen antwoord op de vraag van " kan mijn fancontrol de snelheiden van mijn fans automatisch regelen"? Iemand hier ervaring mee? Och ja, en moest het nu niet lukken, kan iemand mij da vertellen hoe warm mijn cpu, case, hd, en VGA mag worden en wat de optimale temperatuur is? Dank bij voorbaat
Link naar reactie
Ik heb geen Aerogate, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar staat er op de Coolermaster site geen handleiding?? Automatisch regelen kan trouwens ook met bv speedfan... zie faq over temps: 30graden is een mooie casetemp. JE kunt die verlagen door het plaatsen van casefans op de juiste plek. Zie hiervoor de FAQ cpu temp max 60 graden, maar de sensor kan ook brak zijn. Zolang je pc stabiel is en e casetemp laag en de koeler hoort qua specs je proc koel te houden, moet je je er niet druk om maken. Maar wat een normale CPU temp ligt, ligt natuurlijk aan je CPU. De ene wordt warmer dan de andere... VGA heeft vaak geen sensor, maar die kunnen een hoge temp hebben. de nieuwste kaarten zijn snel 70 graden. Ook klokken die automatisch terug als ze oververhit zijn... hd mag maximaal 60 graden worden. Hoe warmer, hoe minder lang hij meegaat. Bij een te hoge temp een fan eroverheen laten blazen.
Link naar reactie
Uit de Coolermaster FAQ: Q. What does Automatic Fan Activation Temperature mean? A. Automatic Fan Activation Temperature means that when the device the thermal sensor detects reach the default temperature degree, it will tune the fan to the highest speed. For CPU/VGA, default temperature degree is 65C/149F For HDD/CASE, default temperature degree is 65C/149F Deze FAQ is te vinden op: [url]www.coolermaster-europe.com[/url] In goed Nederlands staat hier de vraag: Wat betekent "Automatische Fan activatie"? Met als antwoord dat als de aangesloten sensor een temperatuur registreert die de standaardwaarde benadert de ventilator gaat aansturen met de geschikte snelheid. Er staat niet bij dat het hier een dynamische regeling betreft, m.a.w. hoe hoger de temperatuur van de aangesloten component, hoe hoger het ventilatortoerental. Kun je misschien niet Coolermaster een mail sturen met deze vraag? In de FAQ staan verder geen gegevens over dit apparaat. Grtz. Jan Willem
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...