Ga naar inhoud

Bios beveiliging


Aanbevolen berichten

Mijn vriendin heeft een oude Dell computer van haar werkgever gehad omdat deze werd vervangen. Het is de bedoeling dat ik deze ga oplappen, maar zit met een probleem! De Bios is voorzien van een password, welke ik niet weet en die haar werkgever mij ook niet wil vertellen..... Hoe omzeil/ verwijder ik dit password? Ik moet namelijk de boot volgorde van de HD/cd rom veranderen. Bij voorbaat dank voor de hulp!
Link naar reactie
Op de meeste moederborden zit een jumper jbat1. Als je deze van pin 1-2 naar pin 2-3 verplaats, word het bios ook gereset en zullen allw wachtwoorden er uit moeten zijn. Hier zijn dan ook alle instellingen van de bios verdwenen die je dus weer opnieuw zult moeten instellen. Trek wel de 230v stekker uit je pc voordat je er mee bezig gaat.
Link naar reactie
:cry: probleem.....voor zover ik kan zien is het MB jumperloos. Type weet ik niet en het downloaden van hulpprogje gaat niet: de computer is niet echt in werkende staat....waarschijnlijk defecte HD, maar dit is te vervangen (maar dan moet ik eerst zeker weten dat ik in de bios kan). Wat ik van het ding weet is dat hij in 2001 geleverd is, pentium III 866, 128MB. Merk Dell en type GX-150.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...